Ik heb al sinds eind oktober 2023 de glasvezelaansluiting en het installatiepakket in huis. Binnen 2 weken daarna zou de monteur een afspraak plannen voor de installatie. Tot nu toe (23 januari 2024) nog geen monteur gezien of gehoord!!
Inmiddels 2 keer contact opgenomen met de telefonische helpdesk, vele beloften over “er wordt werk van gemaakt”, maar nog altijd gebeurd er niets: jaja “ODIDO doet het anders!!”
Wat is de gebruikelijke doorlooptijd tussen aansluiting glasvezel en installatie in huis van het pakket?
Beste antwoord door Cheyenne van Odido
Hi @JDooper, een terechte vraag! Ik heb je abonnement meteen bekeken en zie dat wij nog aan de zijlijn staan. We wachten tot Open Dutch Fiber de juiste werkzaamheden heeft gedaan en de lijn gepatched en beschikbaar is. Ik zie hier dat zij verwachten dit in maart te kunnen doen. We zijn afhankelijk van deze planning en dienen af te wachten tot wij op de lijn mogen en kunnen leveren. Zodra het zover is, sturen wij direct Guidion aan en neemt deze partij contact met je op voor het maken van de installatie afspraak. Ontzettend bedankt voor je geduld! Wil je zelf met Open Dutch Fiber spreken? Dat kan via 088-1633633.
Hi @JDooper, een terechte vraag! Ik heb je abonnement meteen bekeken en zie dat wij nog aan de zijlijn staan. We wachten tot Open Dutch Fiber de juiste werkzaamheden heeft gedaan en de lijn gepatched en beschikbaar is. Ik zie hier dat zij verwachten dit in maart te kunnen doen. We zijn afhankelijk van deze planning en dienen af te wachten tot wij op de lijn mogen en kunnen leveren. Zodra het zover is, sturen wij direct Guidion aan en neemt deze partij contact met je op voor het maken van de installatie afspraak. Ontzettend bedankt voor je geduld! Wil je zelf met Open Dutch Fiber spreken? Dat kan via 088-1633633.
Odido heeft totaal geen grip op zijn onderaannemers.
Ik heb al langere tijd 2 gsm abonnementen en op 28 april 2023 tv en internet/glasvezel aangevraagd. Glasvezel moest nog in de straat worden aangelegd door Volker Stevin, vervolgens uitbesteed aan Open Dutch Fiber, verschillende keren werd het uitgesteld. Uiteindelijk is de aanleg eind 2023 afgerond. Ik had al in september 2023 al een compleet pakket ontvangen. Begin 2024 heeft weer een andere onderaannemer de binnen-aansluiting gerealiseerd. Nu niets meer vernomen, tig keer gebeld met Odido en Open Dutch fiber, moest vorige week nog een foto versturen met daarop de binnen-aansluiting. Vandaag weer gebeld, nog steeds niets bekend, Odido krijgt geen terugkoppeling. Denk er over om maar bij Ziggo te blijven, dit voorspelt niet veel goeds. Odido heeft totaal geen grip op uitbesteed werk en communiceert niet! Voordat ik een aansluiting heb kan ik waarschijnlijk het pakket wegens veroudering terugsturen! Jammer, denk dat velen zullen afhaken!
Rinus Paul, een zeer teleurgestelde klant, of binnenkort (ex-)
@rinuspaul Net als jij wil ik niets liever dan dat de werkzaamheden zijn afgerond en wij onze diensten aan jou kunnen leveren!
Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie dat wij nog niets hebben doorgekregen. Ik heb daarom gelijk mijn collega’s van de Fiber afdeling aangeschoten met de vraag of zij contact op willen nemen met de (externe) netwerkbeheerder om dit in orde te maken.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!
En eindelijk is na 10 maanden een monteur van Guidion langs geweest. Maar………
Het blijkt datr de lijn gepatched is (licht aanwezig), maar er moet “nog iets” bij Odido geregeld worden.
“Kleinigheidje meneer, binnen een aantal dagen geregeld en dan komt weeer een monteur langs voor de uiteidelijke installatie van het modem”. Hij heeft een bericht gestuurd naar Odido en ik kreeg een “update-mail” van Odido. Inmiddels wacht ik alweer 2 weken en nog altijd GEEN aansluiting!!!!
Mijn aanvraag loopt inmiddels van juni 2023 en nog altijd niks……. ODIDO doet het inderdaad anders!!
Kan er nu eindelijk iemand in actie komen en dat “kleinigheidje” regelen?
Hey @JDooper, de monteur heeft het ticket doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder moeten onderzoeken!
Dank voor je reactie, maar…….
Wanneer wordt wordt dit opgepakt; wat is er precies aan de hand; wanneer kan ik de volgende stap verwachten??? Precies aan deze exacte info ontbreekt het nog altijd.
Veel vriendelijke woorden, maar daar zit ik als zeer lang wachtende klant (vanaf juni 2023!!) niet meer op te wachten. Het lijkt me dat ik voor deze uitzonderlijke situatie wel wat meer mag verwachten, dan de normale procedure, toch?
Hi @JDooper, de technische dienst heeft navraag gedaan bij Guidion. Op dit moment wachten we op antwoord. We weten ook niet wat er precies aan de hand is nu, dit zal verder onderzocht moeten worden.
Ik heb in september 2023 internet + TV via glasvezel besteld bij jullie. In oktober 2024 is de glasvezel in mijn huis afgemonteerd. Begin dec 2024 kwam de Guidion-monteur de installatie verrichten: ONT-kastje aangesloten: knipperend rood LOS-lampje. Hij is 2x naar de wijkkast gegaan, maar kon het probleem niet oplossen. Hij heeft dit gemeld naar jullie: "De technische dienst van ODIDO moet hierna kijken; 3 tot 5 dagen wachten!" Half dec 2024 nog geen reactie. Ik heb met de servicedienst gebeld: "Meneer, ik zal een melding maken naar de technische dienst". Weer geen reactie. Ik contact opgenomen met de community: "Meneer, het is gemeld bij de Technische dienst", 3 tot 5 werkdagen wachten, dan wordt er contact opgenomen. Begin januari 2025 heb ik weer gebeld met de servicedienst van jullie: "Meneer, ik heb het nu voor U geregeld. De update is doorgezet naar de Technische dienst van ons. En weer geen reactie!!! Het is inmiddels 10 februari: Ik heb gebeld met Guidion of zij me in contact kunnen brengen met de Technische dienst: Ik zou nu meteen teruggebeld worden door de Technische dienst. Maar..... je raad het al: tot nu toe nog geen belletje!! Willen jullie me niet als klant? Ik verwacht nu op zeer korte termijn (voor 20 februari) te horen, wat er aan de hand is met mijn aansluiting en wanneer dit verholpen wordt.
@JDooper Het is nu 22 feb.🤐 ik heb de moderator van dienst gevraagd of ze kan zien hoe dit zit, anders moet je tot maandag wachten (durf dat bijna niet te zeggen) in het weekend is er minder bezetting 😳 Toch nog een fijn weekend.
@JDooper Mijn oprechte excuses dat we dit nog niet hebben opgelost. Ik kan mij voorstellen dat je onderhand graag wil weten waar je aan toe bent. Ik kijk dan ook graag met je mee wat er precies aan de hand is. Ik help je graag verder!
Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de technische dienst nog steeds wacht op de terugkoppeling van Guidion. Zij hebben meermaals gevraagd om een update, maar vooralsnog geen antwoord ontvangen. Ik heb gelijk mijn collega’s nogmaals benadert met het verzoek hier nogmaals achteraan te gaan en druk op te zetten.
Zodra ik hier een terugkoppeling over ontvang, laat ik het jou ook meteen weten. Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta altijd paraat om verder te helpen!
@JDooper Mijn oprechte excuses dat we dit nog niet hebben opgelost. Ik kan mij voorstellen dat je onderhand graag wil weten waar je aan toe bent. Ik kijk dan ook graag met je mee wat er precies aan de hand is. Ik help je graag verder!
Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de technische dienst nog steeds wacht op de terugkoppeling van Guidion. Zij hebben meermaals gevraagd om een update, maar vooralsnog geen antwoord ontvangen. Ik heb gelijk mijn collega’s nogmaals benadert met het verzoek hier nogmaals achteraan te gaan en druk op te zetten.
Zodra ik hier een terugkoppeling over ontvang, laat ik het jou ook meteen weten. Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta altijd paraat om verder te helpen!
Beste Teresa,
Met alle respect voor je mooie woorden, maar 1 telefoontje vanochtend naar Guidion leert mij dat ze daar van niets weten (en dus ook niet reageren!). Dus ik ben zo vrij om de zoveelste belofte niet te geloven: ik wordt hier van het kastje naar de muur gestuurd: Odido wacht op Guidion en Guidion weet van niets!
Als ik met 1 telefoontje kan achterhalen dat er geen openstaand probleem bij Guidion voor mijn adres is, dan kan een medewerker van de technische dienst van Odido dit zeker ook. Ik ben ervan overtuigd dat als een ervaren medewerker van de TD Odido telefonisch contact opneem met een ervaren medewerker van jullie onderaannemer Guidion, dat het probleem binnen een dag opgelost kan worden.
Alleen als je blijft volharden in een niet werkende geautomatiseerde procedure kan deze, al 3 maanden durende patstelling, blijven bestaan.
Dus als je werkelijk paraat staat om mij verder te helpen, zul je stappen moeten ondernemen, die verder gaan dan in jullie systeem te kijken!
@JDooper Dan heeft Guidion toch niet de juiste informatie doorgegeven. Wij hebben namelijk wel degelijk meerdere malen een update gevraagd bij Guidion. Wellicht dat dit niet in alle systemen zichtbaar is, waardoor de verkeerde informatie is gedeeld.
Ik begrijp echter goed dat jij niet de dupe van deze miscommunicatie moet zijn. Ik ga daarom gelijk nogmaals mijn collega’s van de technische dienst vragen om hier achteraan te gaan. Zodra ik een terugkoppeling ontvang, laat ik het jou ook weten.
Mocht je nog vragen hebben of kan ik nog ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral aan mij weten. Ik sta voor je klaar!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.