Skip to main content
Beantwoord

Wel internet, geen tv na installatie glasvezel

  • 1 februari 2022
  • 8 reacties
  • 445 Bekeken

Beste community,

Na een aantal jaar TMthuis via koper, installeerde vandaag Guidon de apparatuur om op glasvezel over te gaan. Het internet deed het direct, maar de TV geeft de melding 'connection error, please check your internet connection'. De monteur merkte dit ook op en sloeg aan het bellen met collega's (ik was de zoveelste). Het signaal zou snel terugkomen, zo werd gezegd. Helaas is dat laatste niet gebeurd. 

Na een avondje checken, lezen, resetten en proberen ben ik het spoor bijster. Kunnen jullie mij helpen?

Beste antwoord door Hidden.nld

@Joostvdt technisch gezien moet je tv account over gezet worden van wba naar odf. Normaal gesproken gebeurt dit automatisch maar lijkt in dit geval te blijven hangen. Hiervoor moet de technische dienst even ingrijpen en kan je zelf helaas niet verhelpen

Tot die tijd kan je gelukkig nog van TV anywhere gebruik maken

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22293 reacties
  • 1 februari 2022

Hallo @Joostvdt 

Heb je ook de mediaconverter even van het stroom gehaald? Heb je de Zyxel modem en heb je de tv box ook eens op een andere LAN poort aangesloten (direct aangesloten op het modem)?


  • Auteur
  • 3 reacties
  • 1 februari 2022

@Waqqas zeker. Alles is van het stroom geweest maar zonder resultaat. De TV box in poort 3 en 4 gehad, ook zonder resultaat.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 2 februari 2022

Hoi @Joostvdt,

Welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe Thuis!

Ik ben gelijk in de verbinding gedoken en het lukt mij wel erg goed om bij de TV Box te komen. Hierdoor raad ik je graag een fabrieks reset van de TV Box aan: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Mocht je hierna toch nog problemen ervaren, dan zou het onderstaande stappenplan dé oplossing moeten zijn.

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Verwissel de TV Box van LAN poort op het modem.
  4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Geef het gerust aan als er nog iets speelt!


  • Auteur
  • 3 reacties
  • 2 februari 2022

Hartelijk dank voor je antwoord @Cal!

De fabrieksreset van de TVbox had ik nog niet geprobeerd maar leidt helaas niet tot het gewenste resultaat. Het stappenplan dat je noemt had ik al geprobeerd en zojuist nogmaals maar helaas ook zonder resultaat.

Het is ook best een vreemd verhaal. We hadden geen problemen, guidon installeert het glasvezel, internet (lan en wifi) werkt direct, tv geeft dd melding 'connection error, please check your Internet connection and press retry'. Terwijl er dus wel degelijk contact is met de apparatuur. De installateur gaf aan dit deze dagen bij meedere mensen te zien en ging bellen om het van afstand te laten regelen. Dat was ook nodig en installateur vroeg nog aan de telefoon wanneer dit probleem in zijn algemeenheid verholpen zou zijn zodat niet elke connectie op afstand gemaakt zou moeten worden. Na dat telefoontje zou het nog heel even duren maar nu 33 uur later nog geen connectie.

Wat kan ik nog proberen?


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3610 reacties
  • Antwoord
  • 2 februari 2022

@Joostvdt technisch gezien moet je tv account over gezet worden van wba naar odf. Normaal gesproken gebeurt dit automatisch maar lijkt in dit geval te blijven hangen. Hiervoor moet de technische dienst even ingrijpen en kan je zelf helaas niet verhelpen

Tot die tijd kan je gelukkig nog van TV anywhere gebruik maken


  • Auteur
  • 3 reacties
  • 2 februari 2022

Dank voor de uitleg @Hidden.nldHidden.nld! De vraag is nu: hoe weet ik of de technische dienst al ingrijpt of dat ik zit te wachten op......niets... 

 

 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10786 reacties
  • 3 februari 2022

Hoi @Joostvdt, sorry dat je nog geen beeld kunt ontvangen. Het vreemde is dat wij aan onze kant wel zenders kunnen bekijken. Ik vermoed dat @Hidden.nld helemaal gelijk heeft en dat het TV-account nog overgezet dient te worden, hiervoor klop ik vandaag nog bij de specialisten aan zodat het asap kan worden uitgevoerd. Ik verwacht dat je uiterlijk morgen weer van alle zenders kunt genieten!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10786 reacties
  • 3 februari 2022

Snelle UPDATE: @Joostvdt Het is al opgelost, je kunt vanaf vanmiddag weer tv-kijken! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen