Ik zou 5 januari 2022 overstappen van XS4ALL (glasvezel) naar T-mobile Thuis (glasvezel).
T-mobile is zo pro-actief geweest om eergisteren (29-nov 18:40u) al de glasvezel lijn te migreren. Daarmee is mijn XS4ALL verbinding uitgevallen, en zit ik momenteel zonder internet, zonder installatiepakket en zonder monteur.
Ik heb inmiddels al 2 werkdagen verknald aan het bellen met de klantenservice van XS4ALL en T-Mobile (er is zelfs ook al een monteur van KPN langsgeweest, omdat XS4ALL eerst dacht dat het aan hun lag..) Klantenservice van T-Mobile kan me niet helpen en geven aan dat het bij “het overstapteam” ligt. Zij gaan mij binnenkort bellen, zonder toezegging van tijdstip/termijn.
Eigen modem
Ik heb meermaals aangegeven dat ik zelf alle apparatuur thuis heb (Ubiquiti USG als modem) en ik heb nog de media converter (zoals ik gebruikte bij XS4ALL) in eigen bezit. Modem heb ik netjes ingesteld op VLAN300 en DHCP. Echter kan niemand me vertellen bij T-Mobile of het op basis daarvan gewoon zou moeten werken. Het PON-lampje op de media converter knippert.
Kan iemand me alsjeblieft vertellen of T-Mobile dit gewoon kan fixen door simpelweg mijn media converter/modem te allow’en/activeren?
Overstapteam / Annuleren
Ik heb de klantenservice aangegeven dat als ik voor 12:00 uur niemand van T-Mobile gesproken heb, die me kan vertellen wat nu precies het probleem is en wat we gaan doen om het op te lossen, ik gebruik zal maken van mijn herroepingsrecht. Het is echt waardeloos hoe T-mobile je bestaande internetverbinding om zeep helpt, en vervolgens geen oplossing biedt.
Is er hier iemand die ervaring heeft met eigen apparatuur i.r.t. T-mobile thuis? Ik gebruik nu dus de Nokia media converter (zwart vierkant kastje), waarop het PON lampje groen knippert.
Dankjulliewel!