Hoi @marrijew, welkom op de Community!
Het is nu absoluut niet relevant om verder uit te weiden over het hoe en waarom, maar om jou toch nog in alle eerlijkheid van een specifieke oorzaak te voorzien, doe ik dat wel:
Zodra je van PostNL een Track & Trace code krijgt, is het pakket bij onze distributiepartner klaar voor verzending. Zodra die Track & Trace code ook daadwerkelijk uitleesbaar is en een bezorgdatum aangeeft, ligt het pakket bij PostNL om verzonden te worden. Het werkt zo: wanneer de bestickering bij de distributiepartner op het pakketje geplakt wordt, ontvangt PostNL een signaal dat zij het pakket aangeleverd krijgen voor verzending. Wanneer PostNL deze nog niet verwerkt heeft, wordt de bezorgdatum verzet en opnieuw gepland. Het pakket ligt in dat geval klaar voor verzending, maar is nog niet volledig procesmatig door hun systeem heen gegaan, of kan niet worden bezorgd wegens andere redenen.
Dat jij als gebruiker hier de dupe van wordt en meegezogen wordt in het welles, nietes spelletje is niet eerlijk en niet klantvriendelijk. Het gaat er niet om waar de fout ligt, althans voor ons om het probleem te duiden natuurlijk wel, maar het gaat erom dat het opgelost wordt. Wijzen met de vinger tijdens een herstelproces is wat mij betreft vrij ondermaats en uitstel van oplossing.
Om een ietwat lang verhaal korter te maken: zodra de Track & Trace een bezorgdatum aangeeft, dan wel uit te lezen is, ligt het pakket bij PostNL klaar voor bezorging/verzending aan de ontvanger. Wanneer er nog geen Track & Trace code beschikbaar is, of wanneer deze nog niet uit te lezen is, zal het pakket nog bij de distributie liggen.
Ondanks bovengenoemde uitleg, vind ik het enorm jammer dat we er niet meer aan hebben gedaan om je van het pakket te voorzien. Soms is het niet mogelijk om het proces te versnellen, maar zolang het bij onze distributie ligt, kunnen we het op zijn minst proberen.
Sorry dat jij hierdoor niet op tijd van een werkende verbinding bent voorzien! Ik hoop oprecht dat je een vlekkeloze voortgang/nieuwe start zult hebben bij je andere provider. Je bent altijd vrij om mee te blijven doen op onze Community en ik zie je graag nog eens terug in de toekomst. Mocht je je een keer bedenken, laat het mij of een andere moderator weten, dan doen we er alles aan om deze keer 100 procent duidelijkheid te bieden en je gewoon binnen de afgesproken tijd op te leveren.
Stay safe en veel internetplezier toegewenst!