Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe glasvezel aansluiting, geen verbinding


Vanochtend is de monteur geweest. Deze heeft het glasvezel modem geïnstalleerd en daarna verbonden met de TV. Op het modem branden alle lampjes maar er is geen wifi verbinding mogelijk. Op de televisie staat de volgende melding: “check connection to ACS”. Gebeld met t-mobile. Men geeft aan dat ik binnen 5 dagen door de backoffice teruggebeld wordt. 

 

Nu ben ik geen techneut maar volgens mij is:

  • de verbinding naar het modem prima (alle lampjes branden groen)
  • is er dus ergens bij t-mobile een probleem en zou dit vrij snel opgelost kunnen worden. 

Iemand raad?

 

Alvast bedankt. 

Riemer

Beste antwoord door Sander

Hoi @riemerdas

 

Onlangs heb je van ons een e-mail gekregen met de mededeling dat alles verholpen is. Mijn vraag: is dat ook werkelijk zo? Ik kan inmiddels je modem uitlezen en zie een verbinding. Dit is sinds de 28e het geval, kopt dat?

Bekijk origineel

18 reacties

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 24 oktober 2019

Hallo Riemer,

Ik begrijp dat alle lampjes op het modem groen zijn, inclusief het internetlampje.

Op de glasvezel converter zitten 6 lampjes, zijn deze allemaal aan? Welke kleur heeft het FO-link lampje?

Mvg. Marcel


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2019

Hallo Marcel,

 

Dank voor je reactie. Op de converter branden 3 lampjes. Er zijn zoals ik het kan zien 2 rijen met 3 lampjes. De ene rij branden alle 3 de lampjes. De FO-link is fel oranje. 

 

Groet Riemer


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3613 reacties
  • 24 oktober 2019

vervang de kabel tussen de wan van het modem en de media convertor. als er 3 lampjes branden op de media convertor kan deze geen verbinding maken met het modem.


Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 24 oktober 2019

Dat is vreemd. Alle lampjes zouden moeten branden. In het rijtje van fo-link moet deze idd oranje zijn en de andere 2 groen. In het andere rijtje de middelste oranje en de andere groen. Zodra het modem is aangesloten en opgestart moeten deze gaan branden. 

Staan op de converter de switches 3 en 4 omhoog en de andere naar beneden? (Onder de bruine sticker)

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 oktober 2019

@Marcel MCi en @Hidden.nld ,

 

Ik was vergeten te melden dat ik inmiddels het modem offline gehaald had. (had nl. de stekker nodig voor mijn oude DSL modem) Ik heb zojuist het modem weer aangesloten. 

 

Op de converter heb ik de switches nagekeken. Deze staan zoals Marcel omschrijft. De lampjes op de converter branden inmiddels als volgt: 

 

Rij met FO-link: groen, groen en oranje

andere rij: groen, oranje, groen


Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 25 oktober 2019

Zo te lezen kloppen alle lampjes op de converter. Als alle lampjes op het modem groen zijn zou het moeten werken.

Je krijgt geen wifi schreef je. Kan je wel verbinding maken met de wifi en geeft het apparaat dan aan: Verbonden, geen internet ?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2019

Ik kan wel verbinding maken met het modem maar krijg geen internet connectie. Voor zover ik het zelf kan overzien werkt het modem prima maar krijgt hij op de een of andere manier geen signaal. 


  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 26 oktober 2019

Volgens mij heeft tmobile problemen sinds gisteren hier loopt het één en ander ook niet soepel...


Folkert
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-SU
  • 3109 reacties
  • 26 oktober 2019

@darkkkk Dat zijn andere problemen, het internet is stroperig maar werkt wel.


  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 26 oktober 2019

@Folkert zijn er voor nu problemen bekend ?


Folkert
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-SU
  • 3109 reacties
  • 26 oktober 2019

Ja @darkkkk er zijn problemen met te hoge pingtijden en latency waardoor het internet qua snelheid wat stroperig kan aanvoelen. Maar je moet wel gewoon verbinding hebben.


  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 26 oktober 2019

@Folkert  ik vind het grappig dat men dit nog als stroperig etc wil benoemen het is gewoon bagger.. Laat ze gewoon eerlijk naar voren komen dat ze de route over DE sturen en dat dit netwerk gewoon vol zit… ik heb sinds gister echt een KUT verbinding sorry dat ik het zeg. Je belt met tmobile die doet alsof hun neus bloed… zij weten dit donders goed… 

Je kunt niet normaal meer gamen internet is gewoon TRAAG! en ze willen een monteur langs sturen guidion gaat zeer zeker de routing van het tmobile netwerk aanpassen kom op maar doe iemand anders die onzin verkopen


  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 26 oktober 2019

Ping statistics for 1.1.1.1:
    Packets: Sent = 117, Received = 96, Lost = 21 (17% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 15ms

 

Ping statistics for 1.1.1.1:
    Packets: Sent = 312, Received = 266, Lost = 46 (14% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 15ms

 


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3613 reacties
  • 26 oktober 2019

Hallo @darkkkk 

 

Er is op dit moment een probleem met de routing. waardoor je veel packetloss hebt. in dit topic lees je er meer over.


  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 26 oktober 2019

Ik lees alleen maar mensen die wat vertellen ik hoor niks van tmobile ? aangezien die er van overtuigd is dat guidion het bij mij gaat oplossen..


Folkert
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-SU
  • 3109 reacties
  • 26 oktober 2019
darkkkk schreef:

Ik lees alleen maar mensen die wat vertellen ik hoor niks van tmobile ? aangezien die er van overtuigd is dat guidion het bij mij gaat oplossen..

Als je het topic leest wat @Hidden.nld je net aangaf dan kun je lezen dat een T-Mobile moderator alle test gegevens al heeft doorgestuurd naar de netwerk specialisten.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2019

@darkkkk, ik zou het op prijs stellen dat je mijn topic niet kaapt, ook al begrijp ik je frustraties. Graag ontopic reageren of zelf een topic starten. 

 

@all, alvast bedankt voor jullie hulp en meedenken! Helaas nog geen werkend internet. Volgens de t-mobile helpdesk is het een ‘ kan’  probleem. Zij zullen contact met mij opnemen……. We wachten rustig af……….Mocht er nog iemand zijn met een geniale ingeving: “be my guest”.


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • Antwoord
  • 6 november 2019

Hoi @riemerdas

 

Onlangs heb je van ons een e-mail gekregen met de mededeling dat alles verholpen is. Mijn vraag: is dat ook werkelijk zo? Ik kan inmiddels je modem uitlezen en zie een verbinding. Dit is sinds de 28e het geval, kopt dat?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen