Zyxel T50 niet werkend te krijgen
Verleid door de hoge kortingen in combinatie met de T-Mobile unlimited telefoonabonnementen heb ik ervoor gekozen om ook T-Mobile thuis te nemen voor Internet en TV. Aanmelding was zo geregeld en op 13 juli jl. al het pakket mogen ontvangen.
==== Eerste installatiepoging ====
Op 14 juli de Zyxel aangesloten op de voorgeschreven wijze en alle lampjes gingen aan. Het leek in een keer te werken. Dit was echter alleen maar schijn...
* WIFI connectie met router * code inkloppen en hoppa: verbinding is gelegd! Maar bij de poging om naar een website te gaan, kreeg ik meteen de melding dat er geen verbinding was met het Internet. **TV kastje ** Aansluiten via de kabel, aanzetten en kreeg daarna de opstartcyclus in beeld, maar deze stopte omdat er geen contact gemaakt kan worden met de updateserver.
Mijn eerste conclusie > De omzetting zal nog wel in gang gezet moeten worden en ik zal het later nog wel proberen.
==== Tweede installatie poging later in de week ====
Router aangezet en stappen van hierboven herhaald: zelfde resultaat en dus geen Internet.
Ik ging toen iets verder zoeken en zag in de admin module dat er wel IP nummers waren toegekend aan de VLAN's. Toch maar de helpdesk bellen en daar werd ik vriendelijk te woord gestaan. Op afstand werd mijn router wel gezien en werd er ook verbinding met de router gemaakt. De helpdeskagent heeft een firmware update gepusht en na het opnieuw starten weer contact met de router kunnen maken.
Mijn tweede conclusie > router probleem, want ik zie wel van alles gebeuren en ook kan er op afstand verbinding worden gemaakt met mijn router.
TMB's eerste conclusie > iets mis met de aansluiting > moet een externe monteur komen en daarvoor moet een afspraak gemaakt worden met Gidion. (later bleek de omschrijving van de aan Gidion doorgegeven melding door helpdesk agent "controleer of klant router goed heeft aangesloten" te zijn).
==== Contact maken met Gidion ====
Via de opgegeven link contact met Gidion een afspraak gemaakt. Dit kon pas bijna 3 weken later... Maar kon niets eerder invullen. Dus op advies van TMB toch maar gedaan. Wel bij TMB aangegeven dat ik hier echt niet blij mee ben. Als alternatief voucher code gekregen en doorverbonden met Gidion om op de prioriteitenlijst gezet te kunnen worden. Bij Gidion konden ze niets beloven, maar als er een mogelijkheid was, zouden ze contact opnemen.
==== Derde installatie poging, eigen initiatief ====
De TMB router (Huwaei) van mijn moeder geleend en deze aangesloten bij mij thuis. Wat schetst mijn verbazing? Direct Internet via de telefoon en daarna ook bedraad. TV kastje aangesloten, werd direct voorzien van de update en werkte daarna ook direct.
Daarna natuurlijk weer getest met Zyxel T-50 modem en die werkte dus nog steeds niet.
Meteen contact gezocht met TMB en conclusie gedeeld met helpdesk-agent. Deze begreep het probleem wel en gaf aan dat hij geen modem kon opsturen en dat alleen Gidion het modem kon omwisselen. Erg jammer, maar dan toch maar wachten...
TV kijken kon dus vanaf dit moment in ieder geval wel...
==== Bezoek Gidion (bijna 3 weken later) ====
Bezoek van de monteur was kort. Netjes een samenvatting gegeven en heeft een ander modem aangesloten. Resultaat? Precies hetzelfde: wel tv, geen Internet... Hij kon er verder niets aan doen en kon geen Huawei geven daar die dan 100 euro zou gaan kosten.
De monteur is misschien goed in het opvolgen van procedures, maar had maar een beperkte kennis van netwerken, routers en dergelijke.
==== Zelf maar weer contact opnemen met T-Mobile ====
Zelf maar weer gebeld met TMB. Een en ander weer verteld (alweer de gehele geschiedenis) en iemand van verstand van zaken gesproken. Er wordt bevestigd dat er problemen met de T-50 routers zijn en afgesproken dat TMB een nieuwe Zyxel T-50 router zal sturen.
==== Router al snel ontvangen (1 dag later) en vierde installatie poging ===
Het was bijna te raden, maar de uitkomst van het aansluiten heeft dus niets nieuws opgeleverd. Resultaat nog steeds hetzelfde: TV kijken mogelijk, maar het is niet mogelijk om te Internetten...
==== En weer opnieuw contact opnemen ====
Een half uur in de wacht staan, het hele verhaal nog eens vertellen en de conclusie gedeeld. De helpdesk agent gaat in conclaaf met achtervang (2e/3e lijn) en dan .... wordt de verbinding verbroken...
==== Via webcare (Twitter) contact gezocht ====
Naar aanleiding van verschillende DM berichten via Twitter ook contact met Webcare.
>>> tmobile_webcare >>> Ik snap je frustratie zeer, Hermann Otto. Ik ben er meteen ingedoken, maar tot mijn opluchting zie ik dat je vandaag een nieuw modem hebt ontvangen. Het lijkt goed te zijn gegaan, want je modem staat als een zonnetje online. Kan jij dat bevestigen? 😁
Groetjes,
Cheyenne
>>> mijn reactie >>> Nieuwe modem ontvangen, aangesloten en zelfde probleem. #Grmbl
Contact gezocht met helpdesk > 30 minuten wachten voordat ik contact kreeg > geheel opnieuw uitgelegd en de agent van dienst heeft mij toen in de wacht gezet om navraag te doen > ik hoorde hem terugkomen en toen werd de verbinding verbroken. Hoop nu al enkele minuten dat hij terug zal bellen, maar die hoop lijkt te vergeefs te zijn.
Moet ik nu echt weer zelf bellen om een half uur in de wacht te gaan om het antwoord te horen... Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in...
#IkWasAlGefrustreerdEnDitWordtAlleenMaarErger #Hopeloos #MeesteAgentsZijnVriendelijkEnBehulpzaamMaarIkWilGewoonInternet
Zou ik een telefoontje krijgen? Ik vraag het mij af!
==== Eerste installatiepoging ====
Op 14 juli de Zyxel aangesloten op de voorgeschreven wijze en alle lampjes gingen aan. Het leek in een keer te werken. Dit was echter alleen maar schijn...
* WIFI connectie met router * code inkloppen en hoppa: verbinding is gelegd! Maar bij de poging om naar een website te gaan, kreeg ik meteen de melding dat er geen verbinding was met het Internet. **TV kastje ** Aansluiten via de kabel, aanzetten en kreeg daarna de opstartcyclus in beeld, maar deze stopte omdat er geen contact gemaakt kan worden met de updateserver.
Mijn eerste conclusie > De omzetting zal nog wel in gang gezet moeten worden en ik zal het later nog wel proberen.
==== Tweede installatie poging later in de week ====
Router aangezet en stappen van hierboven herhaald: zelfde resultaat en dus geen Internet.
Ik ging toen iets verder zoeken en zag in de admin module dat er wel IP nummers waren toegekend aan de VLAN's. Toch maar de helpdesk bellen en daar werd ik vriendelijk te woord gestaan. Op afstand werd mijn router wel gezien en werd er ook verbinding met de router gemaakt. De helpdeskagent heeft een firmware update gepusht en na het opnieuw starten weer contact met de router kunnen maken.
Mijn tweede conclusie > router probleem, want ik zie wel van alles gebeuren en ook kan er op afstand verbinding worden gemaakt met mijn router.
TMB's eerste conclusie > iets mis met de aansluiting > moet een externe monteur komen en daarvoor moet een afspraak gemaakt worden met Gidion. (later bleek de omschrijving van de aan Gidion doorgegeven melding door helpdesk agent "controleer of klant router goed heeft aangesloten" te zijn).
==== Contact maken met Gidion ====
Via de opgegeven link contact met Gidion een afspraak gemaakt. Dit kon pas bijna 3 weken later... Maar kon niets eerder invullen. Dus op advies van TMB toch maar gedaan. Wel bij TMB aangegeven dat ik hier echt niet blij mee ben. Als alternatief voucher code gekregen en doorverbonden met Gidion om op de prioriteitenlijst gezet te kunnen worden. Bij Gidion konden ze niets beloven, maar als er een mogelijkheid was, zouden ze contact opnemen.
==== Derde installatie poging, eigen initiatief ====
De TMB router (Huwaei) van mijn moeder geleend en deze aangesloten bij mij thuis. Wat schetst mijn verbazing? Direct Internet via de telefoon en daarna ook bedraad. TV kastje aangesloten, werd direct voorzien van de update en werkte daarna ook direct.
Daarna natuurlijk weer getest met Zyxel T-50 modem en die werkte dus nog steeds niet.
Meteen contact gezocht met TMB en conclusie gedeeld met helpdesk-agent. Deze begreep het probleem wel en gaf aan dat hij geen modem kon opsturen en dat alleen Gidion het modem kon omwisselen. Erg jammer, maar dan toch maar wachten...
TV kijken kon dus vanaf dit moment in ieder geval wel...
==== Bezoek Gidion (bijna 3 weken later) ====
Bezoek van de monteur was kort. Netjes een samenvatting gegeven en heeft een ander modem aangesloten. Resultaat? Precies hetzelfde: wel tv, geen Internet... Hij kon er verder niets aan doen en kon geen Huawei geven daar die dan 100 euro zou gaan kosten.
De monteur is misschien goed in het opvolgen van procedures, maar had maar een beperkte kennis van netwerken, routers en dergelijke.
==== Zelf maar weer contact opnemen met T-Mobile ====
Zelf maar weer gebeld met TMB. Een en ander weer verteld (alweer de gehele geschiedenis) en iemand van verstand van zaken gesproken. Er wordt bevestigd dat er problemen met de T-50 routers zijn en afgesproken dat TMB een nieuwe Zyxel T-50 router zal sturen.
==== Router al snel ontvangen (1 dag later) en vierde installatie poging ===
Het was bijna te raden, maar de uitkomst van het aansluiten heeft dus niets nieuws opgeleverd. Resultaat nog steeds hetzelfde: TV kijken mogelijk, maar het is niet mogelijk om te Internetten...
==== En weer opnieuw contact opnemen ====
Een half uur in de wacht staan, het hele verhaal nog eens vertellen en de conclusie gedeeld. De helpdesk agent gaat in conclaaf met achtervang (2e/3e lijn) en dan .... wordt de verbinding verbroken...
==== Via webcare (Twitter) contact gezocht ====
Naar aanleiding van verschillende DM berichten via Twitter ook contact met Webcare.
>>> tmobile_webcare >>> Ik snap je frustratie zeer, Hermann Otto. Ik ben er meteen ingedoken, maar tot mijn opluchting zie ik dat je vandaag een nieuw modem hebt ontvangen. Het lijkt goed te zijn gegaan, want je modem staat als een zonnetje online. Kan jij dat bevestigen? 😁
Groetjes,
Cheyenne
>>> mijn reactie >>> Nieuwe modem ontvangen, aangesloten en zelfde probleem. #Grmbl
Contact gezocht met helpdesk > 30 minuten wachten voordat ik contact kreeg > geheel opnieuw uitgelegd en de agent van dienst heeft mij toen in de wacht gezet om navraag te doen > ik hoorde hem terugkomen en toen werd de verbinding verbroken. Hoop nu al enkele minuten dat hij terug zal bellen, maar die hoop lijkt te vergeefs te zijn.
Moet ik nu echt weer zelf bellen om een half uur in de wacht te gaan om het antwoord te horen... Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in...
#IkWasAlGefrustreerdEnDitWordtAlleenMaarErger #Hopeloos #MeesteAgentsZijnVriendelijkEnBehulpzaamMaarIkWilGewoonInternet
Zou ik een telefoontje krijgen? Ik vraag het mij af!
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.