Skip to main content
Beantwoord

Bellen werkt niet goed


Bellen naar een andere huistelefoon gaat wel, maar naar de huisarts of dierenarts bijvoorbeeld, dat wel gewoon 073 nummers zijn, lukt NIET! Zet ik de telefoon dan op handsfree, zegt een stem zelfs dat het nummer niet in gebruik is. 

Om ziek van te worden en juist de huisarts kan ik niet bellen;

de computer aan hun kant neemt wel direct op, “druk 2 voor Nederlands” , dat doe ik dan, maar dan blijft de lijn stil. Je zou dan moeten horen “ u bent de …wachtende..” maar helemaal doodstil is het nooit.

Het gaat lekker! : op 30 juni ben ik aangesloten, monteur gaat de deur uit, zonder dat de telefoon werkt, op 1 juli werkt het dan wel maar, maar nu dit weer!

Beste antwoord door Boris

Hoi @franpple ,

Thanks voor je bericht! Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en ik denk graag met je mee. Als ik het goed begrijp ligt het issue bij het uitbellen naar specifieke nummers. Kan je daarop wel gebeld worden door deze of andere telefoonnummers? Ook ben ik erg benieuwd hoe de telefoon is aangesloten. Ben je in de mogelijkheid een foto te maken van de poorten achterop het modem? Ik hoor het graag van je!

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • Antwoord
  • 7 juli 2022

Hoi @franpple ,

Thanks voor je bericht! Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en ik denk graag met je mee. Als ik het goed begrijp ligt het issue bij het uitbellen naar specifieke nummers. Kan je daarop wel gebeld worden door deze of andere telefoonnummers? Ook ben ik erg benieuwd hoe de telefoon is aangesloten. Ben je in de mogelijkheid een foto te maken van de poorten achterop het modem? Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 7 juli 2022

Gewoon rechtstreeks op tel poort 1 aangesloten door de Expert van Guidion .  


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 7 juli 2022

Idd @Boris , dit kàn niet de bedoeling zijn , maar helaas is het wel zo . Nu ben ik verplicht om de huisarts alsnog met de mobiel te bellen en daar weer kosten te maken . 
 

wat een energie en tijd kost dit , al 7 dagen lang ! 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 7 juli 2022

Hoi @franpple,

Dank voor je snelle antwoord! Ik heb direct een meting uitgevoerd over de verbinding, maar lijk geen verbinding te kunnen maken met het modem en daardoor niet te kunnen controleren of bijvoorbeeld de registratie van het telefoonnummer/abonnement goed is verlopen. Ben je in de mogelijkheid om vanaf jouw kant een fabrieksreset uit te voeren op het modem. We zetten het daarmee terug naar de fabrieksinstellingen en kunnen dan weer verbinding maken om te kijken of aan de achterkant alles goed staat. Hoe je deze precies uitvoert, vind je in dit topic: 

Media is niet beschikbaar

Ik hoor het graag wanneer je deze hebt uitgevoerd. Alvast heel erg bedankt! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 7 juli 2022

Dat zal ik dan proberen zsm . 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Laat het ons alsjeblieft weten wanneer de reset uitgevoerd is! Indien nodig doen we een reprovisie op het modem zodat er een nieuw signaal aangemaakt wordt. Het gaat sowieso opgelost worden! 😄


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 7 juli 2022
Jason schreef:

Laat het ons alsjeblieft weten wanneer de reset uitgevoerd is! Indien nodig doen we een reprovisie op het modem zodat er een nieuw signaal aangemaakt wordt. Het gaat sowieso opgelost worden! 😄

Dat geeft vertrouwen ! Ik laat het weten , zodra de uitvoering klaar is . Tot snel ! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 7 juli 2022

Het is gedaan ! 
 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 8 juli 2022

Hi @franpple, super dat je de reset hebt uitgevoerd! Merkte je hierna dat het probleem is opgelost? Voor de zekerheid heb ik zojuist ook een reprovisie uitgevoerd. Ik hoor dan ook heel graag of je nu probleemvrij bent. Fingers crossed! 🤞


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 8 juli 2022

Nee , werkt niet : 

  • Nummerweergave ; werkt wel met een oude “ kpn Arizona “ die even had aangesloten . 
     
  • De huisarts nog eens gebeld , maar als ik , nadat de stem zegt “ toets 2 voor Nederlands “ , ik dat doe dan gebeurt er niks . Dan is het stil / dood . 
     
  • “ Gewone “ lijnen kan ik wel bellen en zij mij ook. 
     

Te zot voor woorden dit ! Toch ? Dat vinden jullie toch ook? Een week verder en het werkt nog niet ! Wat wel werkt : de rekening die al klaar staat . Compensatie zou op z’n plaats zijn. Dit kost mij zoveel energie en geld . 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 8 juli 2022

Hoi @franpple,

Dank voor de verduidelijking van het probleem. Wat betreft de nummerweergave zijn we natuurlijk al even bezig in het andere topic, waarvoor momenteel een onderzoek is ingezet om dit voor je te regelen. Ik houd je graag op de hoogte in dit topic: 

Media is niet beschikbaar

Als we kijken naar het probleem met het nummer met het keuzemenu, zien wij dit problemen ook terugkeren bij enkele andere klanten. Er is daarom gekozen om dit probleem als een algemener issue te bekijken en een grootschalig onderzoek te starten om dit op te lossen. We zijn hard bezig met een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Wanneer de problemen zijn opgelost, maak ik graag een vergoeding voor je in orde. Dat zal de periode betreffen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van Vast Bellen. We houden je op de hoogte via de lopende topics.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 14 juli 2022
Boris schreef:

Hoi @franpple,

Dank voor de verduidelijking van het probleem. Wat betreft de nummerweergave zijn we natuurlijk al even bezig in het andere topic, waarvoor momenteel een onderzoek is ingezet om dit voor je te regelen. Ik houd je graag op de hoogte in dit topic: 

Media is niet beschikbaar

Als we kijken naar het probleem met het nummer met het keuzemenu, zien wij dit problemen ook terugkeren bij enkele andere klanten. Er is daarom gekozen om dit probleem als een algemener issue te bekijken en een grootschalig onderzoek te starten om dit op te lossen. We zijn hard bezig met een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Wanneer de problemen zijn opgelost, maak ik graag een vergoeding voor je in orde. Dat zal de periode betreffen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van Vast Bellen. We houden je op de hoogte via de lopende topics.

Probleem 1 nummerherkenning : opgelost met Zyxel T50 en instelling FSK .

probleem 2 : niet kunnen bellen naar een centrale zoals huisarts ; niet opgelost . 
 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 15 juli 2022

Hoi @franpple,

Dank voor je terugkoppeling en fijn om te horen dat de ruil van het modem het probleem met nummerherkenning heeft doen oplossen. Dat scheelt al een hoop! Wat betreft de issues met de nummers met een keuzemenu, zijn we nog volop bezig met het onderzoek hiernaar. Ook wij willen dit zo snel mogelijk doen oplossen. Mocht daar meer over bekend zijn, laat ik het je graag weten via dit topic. We houden je op de hoogte! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 juli 2022
Boris schreef:

Hoi @franpple,

Dank voor je terugkoppeling en fijn om te horen dat de ruil van het modem het probleem met nummerherkenning heeft doen oplossen. Dat scheelt al een hoop! Wat betreft de issues met de nummers met een keuzemenu, zijn we nog volop bezig met het onderzoek hiernaar. Ook wij willen dit zo snel mogelijk doen oplossen. Mocht daar meer over bekend zijn, laat ik het je graag weten via dit topic. We houden je op de hoogte! 

Intussen zit ik met een probleem en vrees : dat jullie dat niet kunnen oplossen. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 19 juli 2022

”Keuzemenu werkt niet als ik bel“ , blijkt een probleem te zijn dat al maanden aan de gang is , volgens een collega van de telefonische klantenservice . Zij sprak over een storing die dieper ligt . Ik krijg het Tele2 - gevoel van vroeger : de een zegt dit, de ander dat . Iets van probeer maar eens wat . Ik houd me stil voor wat weken en hoop dat het opgelost gaat worden . 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen