Skip to main content
Beantwoord

Te hoog doorberekende 1e factuur Internet + TV abonnement

  • 26 februari 2025
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

Beste Odido Support medewerker,

Kreeg gisteren mijn eerste factuur doorgestuurd van mijn nieuwe abonnement,
wat ik per 16 januari 2025 ben aangegaan.

Schrok in eerste instantie van wat mij “per maand” zou worden doorberekend.
Zo staat het er namelijk “letterlijk” in die berichtgeving.
 




Bij nadere bestudering, naar de details, betrof het een factuur voor pakweg anderhalve maand.

Die eerste berichtgeving is al “kwalijk”, want het suggereert iets anders dan is overeengekomen.
Ofwel een “kromme” wijze van communiceren.

Kunt U als Support medewerker niets aan doen, dat een Odido ICT afdeling dit niet beter in hun doorreken modellen in een overzicht opneemt, of in ieder geval juist Nederlands taalgebruik hanteert,
om dit soort manco’s in berichtgeving uit te sluiten. (Kunt U aan uw bedrijfsleiding doorgeven voor aanpassing).

Echter dieper de details bestuderend klopt, de doorrekening nog steeds niet.
Ik vermoed dat al direct een jaarlijkse “inflatie correctie” is meegenomen in de opbouw van de factuur.
(Wat uiteraard dan ook de komende perioden zal worden meegenomen, als ik niet zo alert zou zijn).

Ik wil u erop wijzen dat duidelijk in de Odido Algemene voorwaarden een artikel is opgenomen m.b.t. inflatie correctie.  Meteen bovenste download regel bij de volgende verwijzing:

https://www.odido.nl/voorwaarden
Directe download van het bewuste PDF document  < Algemene voorwaarden PDF >

9. Odido is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. Odido voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je overeenkomst verstreken zijn.

Als de overeenkomst pas vanaf 16 januari 2025 van kracht is. (Toen is de verbinding opgeleverd).
(In december 2024 "besteld”).  Mag pas in januari 2026 die inflatie correctie worden toegepast.

Een schermafdruk van een deel (zonder de persoonlijke gegevens), van de overeenkomst.
 


Dat zijn de kosten in de overeenkomst per maand “nu” inclusief de verrekende kortingen.
Met alle plussen en minnen, “zonder kortingen” is het abonnement  €  60,-  per maand.
En  niet € 62,50  zoals in de berekening wordt opgevoerd.
(De deel-factuur over januari “zonder korting” klopt derhalve ook niet. Moet minder zijn dan € 30,-
 omdat de periode vanaf 16 Januari minder dan de helft is van een maandperiode).
 

Graag corrigeren.
 

Het pleit niet voor de ICT administratieve vaardigheden die binnen de organisatie in rekenmodellen worden meegenomen voor afhandeling van facturen. Datgene wat mij overkomt in die automatische verwerking, zal beslist niet als incident op zichzelf staan. Andere nieuwe Odido gebruikers zullen naar ik vermoed eveneens met vergelijkbare fouten te maken hebben (of krijgen).

Dat levert een hoop onnodige manuren op
aan “nabewerking” van medewerkers om te corrigeren.

(Klantgegevens zijn in mijn forum profiel opgenomen).

-

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Babylonia, ik zie dat dit al loopt via een ander topic. Het is niet toegestaan om dezelfde vraag dubbel te plaatsen, dat kan voor miscommunicatie of dubbelwerken zorgen. In ieder geval wel bedankt voor de duidelijke uiteg!

Bekijk origineel

2 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2693 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Hi ​@Babylonia, ik zie dat dit al loopt via een ander topic. Het is niet toegestaan om dezelfde vraag dubbel te plaatsen, dat kan voor miscommunicatie of dubbelwerken zorgen. In ieder geval wel bedankt voor de duidelijke uiteg!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 80 reacties
  • 6 maart 2025

Ik heb helemaal niets expliciet  “dubbel”  geplaatst.

Dat is kennelijk de  “verdwenen”  nog te modereren reactie, die in eerste instantie niet meer boven tafel kwam. Vandaar "toen” een nieuw onderwerp. In dat andere onderwerp ook de uitleg ervan.
Maar nu kennelijk de "verloren” reactie  na ruim een week  dan toch weer tevoorschijn komt.

Beschouw deze reactie dan maar als “ongeldig”. Verder te gaan in dat andere onderwerp,
want de wijze van factureren is nog steeds onduidelijk.  Ook voor ​@rvk01  die er vragen over stelt.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen