Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling wordt hardop voorgelezen (audiodescriptie)

• 12 februari 2025
  • 8 reacties
  • 136 Bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe media box en de ondertiteling wordt bij Nederlandse programma's hardop uit gesproken. En ik kan echt niet vinden waar ik het moet uitzetten. Ik heb natuurlijk de andere topics over dit onderwerp gelezen maar daar niet mee geholpen. Ik zie bij toegang/audio etc nergens een veld “audiodescriptie".

Groetjes Astrid

Beste antwoord door Astridd_nl

Volgens mij heb ik het gevonden. Tijdens het afspelen kan ik ook naar instellingen. Daar heb ik audiodesriptie aangeklikt en blijkbaar maakt dat, dat het nu uitstaat. Beetje onlogisch, was makkelijker geweest als er aan aan/uit schuif of zo was geweest. Nu maar hopen dat het uit blijft.

Bekijk origineel

8 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2961 reacties
  • 12 februari 2025

Hi ​@Astridd_nl, dat gaan we oplossen want ik kan me voorstellen dat dit niet prettig tv kijkt. Kan je eens proberen de ondertiteling helemaal uit te zetten? Of heb je dit al eerder getest? Als je tv kijkt via de Mediabox kan je op de pijltjestoets omhoog klikken om het menu zichtbaar te maken. Vervolgens kan je klikken op het poppetjes icoon. Aan de zijkant zie je hier “Ondertiteling en Audio” staan. Als je hierop klikt is de eerst optie gelijk de ondertiteling. Deze kan je vervolgens helemaal uit zetten. 

Geen geluk? Check dan in hetzelfde menu onder “Ondertiteling en Audio” de Audiotaal. Hier kan per ongeluk '’Gesproken ondertiteling'’ aanstaan. Als je dit op Standaard zet, moet het zijn opgelost! Laat je het weten als dit heeft geholpen? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 12 februari 2025

Hallo Cheyenne,

Helaas geen oplossing. Ik had “Ondertiteling en Audio” al uitstaan. En bij de Audio taal heb ik alleen de keuze tussen “Nederlands", “Engels” enz en "Gesproken ondertiteling” . Het staat nu op Nederlands, ik kan daar niks op “standaard” zetten. 

Ik kan helaas geen foto meesturen.

Groetjes

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14594 reacties
  • 13 februari 2025

Hey ​@Astridd_nl, is het niet een instelling van de tv zelf? Kan je dat eens controleren? Zou je anders de Mediabox willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Werkt het daarna weer zoals het moet?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 februari 2025

Nee, dat is het ook niet. Had ik ook niet verwacht want ik heb deze tv al meer dan 10 jaar. Ik heb er naar gekeken maar je kunt daar alleen gewoon de taal instellen, verder niks. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 februari 2025

De factory reset had ik ook al geprobeerd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2025

Volgens mij heb ik het gevonden. Tijdens het afspelen kan ik ook naar instellingen. Daar heb ik audiodesriptie aangeklikt en blijkbaar maakt dat, dat het nu uitstaat. Beetje onlogisch, was makkelijker geweest als er aan aan/uit schuif of zo was geweest. Nu maar hopen dat het uit blijft.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14594 reacties
  • 14 februari 2025

Ah kijk aan, daar heb je inderdaad nog een extra set instellingen die je kunt wijzigen ​@Astridd_nl. Gelukkig is het nu opgelost! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 12 maart 2025

En helaas het probleem is weer teruggekomen. Alle instellingen geprobeerd maar nergens een knop waar ik het echt kan uitzetten.  :-(

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen