Skip to main content

Word ik gestraft voor internetsnelheidverlaging?

• 15 januari 2025
  • 5 reacties
  • 48 Bekeken

• is een Master Poster
  • 15 reacties

Als ik mijn TV en TV box aanzet dan gaat het beeld wisselen tussen tv beeld en zwart beeld. En dit om de 2 seconden.

Als  ik de stroomstekker van de TV box  er uithaal en weer indoe, waardoor hij opnieuw opstart, dan blijf ik gewoon tv beeld houden.

Ik heb zowel de TV box als de router meerdere malen helemaal van het stroom gehaald, voor meer als 30 seconden.

Maar het blijft steeds gebeuren als ik de TV box weer aanzet. Ik kan de TV box aan laten staan, maar dan gaat hij na verloop van tijd vanzelf uit.

Opvallende is dat dit is begonnen nadat ik de internetsnelheid naar beneden heb aangepast. (van 1 Gbit naar 400 Mbit)

Uitgelichte reactie

16 januari 2025

Dat is niet de bedoeling. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn kijkt. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat je binnenkort weer optimaal kan genieten van TV mét goed beeld! ​@Ozzie2 

Ik zie dat je de TV Box bekabeld hebt aangesloten. Super! Heb je ook al eens getest om de kabel in een andere LAN-poort te steken? Zo niet, wil je dit eens proberen? 

Mocht dit niet voor verbetering zorgen dan kan ik het volgende doen. Ik kan een onderzoek starten bij onze technische dienst om dit te onderzoeken en voor je op te lossen. Echter zie ik ook dat je nog gebruik maakt van een verouderd type modem en TV Box. Als je wil kan ik deze voor je omruilen naar een nieuwer model. Ik vermoed dat hiermee de problemen ook zijn opgelost. 

Meer informatie over onze nieuwe Mediabox vind je in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om verder te helpen! 

5 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4741 reacties
  • 16 januari 2025

Dat is niet de bedoeling. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn kijkt. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat je binnenkort weer optimaal kan genieten van TV mét goed beeld! ​@Ozzie2 

Ik zie dat je de TV Box bekabeld hebt aangesloten. Super! Heb je ook al eens getest om de kabel in een andere LAN-poort te steken? Zo niet, wil je dit eens proberen? 

Mocht dit niet voor verbetering zorgen dan kan ik het volgende doen. Ik kan een onderzoek starten bij onze technische dienst om dit te onderzoeken en voor je op te lossen. Echter zie ik ook dat je nog gebruik maakt van een verouderd type modem en TV Box. Als je wil kan ik deze voor je omruilen naar een nieuwer model. Ik vermoed dat hiermee de problemen ook zijn opgelost. 

Meer informatie over onze nieuwe Mediabox vind je in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om verder te helpen! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 16 januari 2025

Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik was verbaasd dat ik een verouderde modem heb, deze heb ik Nov24 ontvangen bij mijn verhuizing. De TV box is idd al wat ouder. Alles werkt prima hoor, op gemeld akkefietje na.

Ik zal vanavond de TV box in een andere LAN aansluiting doen, kijken of dat helpt. Laat dat nog weten en zal meteen aangeven of ik toch voor de ‘nieuwere’ modem en Mediabox ga.

Gr,

Willem

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4741 reacties
  • 16 januari 2025

@Ozzie2 Graag gedaan! 

Ik vermoed dat je het oudere model nog hebt ontvangen, omdat de uitfasering toen nog niet was gestart. 

Ik wacht jouw terugkoppeling af. Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je te helpen! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 16 januari 2025

Hoi Teresa,

Het wisselen van LAN aansluiting geeft geen verbetering. 
Dus dan graag een ‘nieuwere’ Mediabox en modem aub.

Gr,

Willem

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14923 reacties
  • 17 januari 2025

Hey ​@Ozzie2, ik heb je een Mediabox en T-56 opgestuurd. Het oude apparatuur hoeven we ook niet meer retour. Die kun je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel plezier met je nieuwe apparatuur! Kan je mij nog wel, na de installatie, laten weten of de prestaties verbeterd zijn?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen