Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken hapert

  • 5 november 2024
  • 8 reacties
  • 135 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Tijdens het terugkijken (meestal NPO2) valt het beeld regelmatig stil als we gebruik maken van de LG WebOS app. Het beeld “hangt” dan voor enkele seconden zonder geluid. Wij hebben geen TV kastje.

 

TV is met Lan verbonden aan een 1Gbit netwerk rechtstreekt op de router. Alle andere diensten lopen vloeiend en soepel, zowel op de de tv als op andere apparaten. Speedtests zijn consistent 1Gig up and down met minimale ping, zowel gemeten vanaf end-devices als op de router zelf.

Als we via de NPO app dezelfde uitzending terugkijken (zowel als app op LG WebOS als Airplay via de telefoon) is het beeld soepel zonder haperingen.

Wij vermoeden dat er aan jullie kant iets fout gaat.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi @Brian3, goed dat je dit deelt! Ik ben er voor je en dit ga ik uitpluizen. Als het nodig is, informeer ik het TV team om dit te onderzoeken. Eerst heb ik wat vragen, hier komen ze: 

  • Om welk model LG televisie gaat?
  • Merk je dit ook op andere zenders dan NPO zenders? Is het specifiek NPO2, of ook andere NPO zenders? Wat zijn je ervaringen daarmee?
  • Gaat het goed tijdens het Live TV kijken?
  • Is de app al eens volledig verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload?

Ik hoor het graag, tot snel!

Bekijk origineel

8 reacties

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 november 2024

En voor de volledigheid:  

 

  1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

HDMI niet relevant, beeld loopt via de app. Kabel is goed, gemeten vanaf de router en 4k streaming in andere apps loopt vloeiend.

 

  2. Voer een powerflip uit

‘s-Nachts gaat de tv altijd van de stroom af.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

We hebben geen TV Box.

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Nee, zowel menu als live uitzendingen lopen prima.

 

5. Staat de framerate goed? 

Ja

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Ja


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2982 reacties
  • Antwoord
  • 6 november 2024

Hi @Brian3, goed dat je dit deelt! Ik ben er voor je en dit ga ik uitpluizen. Als het nodig is, informeer ik het TV team om dit te onderzoeken. Eerst heb ik wat vragen, hier komen ze: 

  • Om welk model LG televisie gaat?
  • Merk je dit ook op andere zenders dan NPO zenders? Is het specifiek NPO2, of ook andere NPO zenders? Wat zijn je ervaringen daarmee?
  • Gaat het goed tijdens het Live TV kijken?
  • Is de app al eens volledig verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload?

Ik hoor het graag, tot snel!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 november 2024
  • Om welk model LG televisie gaat?
    • LG OLED48C25LB    
  • Merk je dit ook op andere zenders dan NPO zenders? Is het specifiek NPO2, of ook andere NPO zenders? Wat zijn je ervaringen daarmee?
    • We kijken bijna alleen maar NPO2 terug dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven.
  • Gaat het goed tijdens het Live TV kijken?
    • Uitstekend.
  • Is de app al eens volledig verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload?
    • Ja, dat maakt geen verschil.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 7 november 2024

Hi @Brian3, dank je wel voor het laten weten! Ik heb het tv team ook gevraagd om dit te testen, mocht de LG TV aanwezig zijn. Ik heb voor de zekerheid toch nog wat aanvullende vragen ook om dit rechtstreeks door te zetten in een ticket als dit nodig is. Zou je de antwoorden met mij kunnen delen?

  • Welke softwareversie heeft de tv? 
  • Welke versie van de smart tv app heb je geïnstalleerd? 
  • Per wanneer ervaar je dit op NPO2?  (Welke datum en tijd)
  • Heb je dit probleem verder ook op andere smart tv's of op de mobiele app bijvoorbeeld? 
  • Maakt het verschil of je verbonden bent met wifi of LAN?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 7 november 2024

Hi @Brian3 , ik heb het zojuist gecheckt met het tv team. We zien dit inderdaad terug in de stream met terug kijken. Ook hebben we gekeken in de stream van dezelfde LG tv's en ook hier lijkt het terug te komen met terugkijken en zo ook bij andere zenders. Zou je bovenstaande vragen nog willen beantwoorden, dan kan ik dit volgens proces op de juiste manier doorzetten voor jouw type tv. Dank je wel alvast! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 november 2024
  • Welke softwareversie heeft de tv? 
    • 13.30.85 (“No updates found”)
  • Welke versie van de smart tv app heb je geïnstalleerd? 
    • Appversie 2.0.390
    • Platform LG WebOS 8.3.0
    • Resolutie 1920 * 1080
    • EME DRM-systemen Widevinde
    • Base url vsc10.tvx.prd.tv.odido.nl:433
  • Per wanneer ervaar je dit op NPO2?  (Welke datum en tijd)
    • We hebben er zo’n twee weken (bewust) last van. Exacte datum en tijd weten we niet. Hadden de hoop dat het vanzelf overging.
  • Heb je dit probleem verder ook op andere smart tv's of op de mobiele app bijvoorbeeld? 
    • We kijken alleen op deze TV Odido. Momenteel niet echt de tijd uitgebreid te testen op andere apparaten.
  • Maakt het verschil of je verbonden bent met wifi of LAN?
    • Nee

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 8 november 2024

@Brian3 Super, dank je wel voor de terugkoppeling! Ik heb het meteen doorgezet voor verder onderzoek. Mocht er vanuit het onderzoek meer info nodig zijn, dan kom ik hier opnieuw bij je in de lucht!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 december 2024

Wij hebben precies hetzelfde probleem met terug kijken, van opgenomen programma's.
Het maakt niet uit welke zender.

We gebruiken of de Odido app via de Google Chromecast met Google TV - 4K
of de Odido app op de tv Samsung QE65QN800DTXXN. 
Beide opties geven veel happeringen.


Live tv kijken gaat gewoon goed. En Videoland, of Netflix geeft ook totaal geen problemen.
Ik denk dat jullie te weinig bufferen?

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen