Skip to main content

BBC1 geluid niet synchroon

Sinds een paar weken is het geluid van BBC1 niet synchroon met het beeld. Het geluid komt eerder dan het beeld. Dit is mij nergens anders opgevallen dan bij BBC1, maar dan wel op onze beide tv boxen en niet bij opnames bekijken.

Dit gebeurt nu de hele tijd, maar bijvoorbeeld vanmorgen om 08.52 bij het weerbericht.

Modem en tv boxen opnieuw opstarten volgens de gebruikelijke routine heeft niets veranderd.

Ik gebruik een Samsung tv uit 2012, geen streamingdiensten en geen geluidsapparatuur.

Graag uw advies.

Uitgelichte reactie

28 januari 2025

@MartinSh2 Super bedankt voor de aanvullende informatie en duidelijke foto. Ik wil je natuurlijk graag verder helpen, zodat het euvel met BBC1 wordt opgelost en de registratie van box B succesvol verloopt! 

Wil je alleen nog de gevraagde informatie (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer) toevoegen aan je community profiel? Dit doe je door rechtsboven in de hoek op je profiel te klikken > Blauwe vak ‘profiel bewerken’. Ik ga dan gelijk een ticket maken voor onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je kunnen oplossen! 

22 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3396 reacties
  • 1 november 2024

Hi @MartinSh2, heel goed dat je dit deelt. Dit wil ik oplossen. Ik heb gelijk via mijn eigen Mediabox gekeken maar ik zie hier geen problemen op BBC1. Ik wil dit laten onderzoeken en daarom heb ik wat vragen voor je:

• Kijk je momenteel bekabeld tv via de TV Box?
  • Kun je een voorbeeld geven met datum/tijd zender/programma wanneer het geluid niet synchroon loopt?

Ik zie trouwens dat je gebruik maakt van verouderde TV Boxen. Als je wilt, kan ik deze gratis voor je omwisselen naar onze Mediabox. Grote kans dat dit gelijk de oplossing is! Wil je dat? Laat het mij weten. Wil je het niet, geef dan antwoord op mijn vragen. Weet wel dat de TV Boxen die je nu hebt binnenkort sowieso omgeruild zullen worden. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 1 november 2024

Vraag 1: ja, bekabeld

Vraag 2: zie tijdstip genoemd in eerste bericht. Maar dit maakt niet uit want het is de hele tijd.

Vraag 3: tvboxen omruilen prima.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1792 reacties
  • 2 november 2024

Hi @MartinSh2, ik heb direct de TV Boxen voor je omgewisseld voor onze nieuwe Mediaboxen. Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. De oude TV Boxen hoef je niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Laat je het me weten zodra de Mediaboxen binnen zijn en je deze hebt uitgeprobeerd? 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 4 november 2024

Dank je wel. Bezorging door DHL ging fout; ondanks instructies om op afgesproken plek te leggen zijn die instructies genegeerd en nu moet ik het pakket ergens gaan ophalen. Mijn vraag betreft echter het volgende: blijven de reeds gemaakte en in de cloud opgeslagen opnames bewaard om t.z.t. met de mediabox te kunnen bekijken?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 5 november 2024

@MartinSh2, blijft altijd lastig bij die bezorgdiensten. Gelukkig kan je wel alsnog het pakket ophalen. Maak je ook absoluut geen zorgen om je opnames! Dat is dus zo fijn aan Cloud Opnemen. Hiermee kun je altijd op al je aparaten je opnames terugkijken, zo ook op je nieuwe Mediaboxen! 😊

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 18 januari 2025

Het is helaas weer zover: ook met de mediabox loopt het geluid bij (alléén) BBC1 vooruit op het live beeld.  Rebooten van mediabox en router maakt geen verschil. Hoe is dit op te lossen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4763 reacties
  • 19 januari 2025

@MartinSh2 Jeetje, ik kan mij voorstellen dat je hier van baalt. Ik kijk gelijk met je mee, zodat we hier een blijvende oplossing voor vinden! 

Is dit sinds gister (18-01) vaker voorgekomen? Daarnaast ben ik benieuwd of het geluid de hele tijd niet synchroon is of verschilt dit nog per programma? Merk je verschil als je kort van zender wisselt en weer teruggaat naar BBC1? 

Kan je mij een datum en tijdstip sturen van dit voorval? Dan ga ik dit gelijk voor je doorzetten voor verder onderzoek. 

Mocht je nog vragen hebben of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het vooral weten. Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 19 januari 2025

Dit probleem is zeker al een paar weken goed merkbaar. Bijvoorbeeld het nieuws om 18u35 of het weerbericht rond 18u58 op zondag 19dec. Het wisselen van zender en terug maakt geen verschil.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 15068 reacties
  • 20 januari 2025

Hey ​@MartinSh2, weet je of dit op beide Mediaboxen het geval is of specifiek op 1 Mediabox? Ik heb besloten om je een ander modem op te sturen, de T-56. Zou je het eens met de T-56 willen testen of het nog steeds voorkomt of niet? De T-50 hoeven we niet meer retour, die kun je inleveren bij een recyclepunt.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 20 januari 2025

Onze andere mediabox is op het moment niet aangesloten. Ik wacht de T-56 (waarvoor dank) af en kan hem altijd op dat moment ook meetesten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 15068 reacties
  • 22 januari 2025

Okey top, laat maar weten hoe het gaat met het nieuwe modem ​@MartinSh2

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 27 januari 2025

Ik heb de T56 en glasvezelconverter zonder problemen geinstalleerd en de oude wifi instellingen gebruikt. Alle apparaten werken goed. Op tv in de woonkamer (noem ik box A) loopt het beeld van BBC1 ongeveer 1 seconde achter op het beeld. Dit is dus alles behalve beter geworden.

Ik probeerde de nog niet gebruikte box B aan te sluiten ipv box A maar kreeg zoveel ingewikkelde vragen dat ik daarmee stopte. Box A weer aangesloten.

Vervolgens getracht de box B aan te sluiten op een tv in de slaapkamer. Dit is niet gelukt. Weer ontzettend veel lastige vragen en uiteindeling de mededeling “teveel apparaten aangesloten”. Geen idee wat al die codes betekenen. De moed opgegeven.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1792 reacties
  • 28 januari 2025

Hi ​@MartinSh2, je dient uiteraard ook van de tweede Mediabox gebruik te kunnen maken! Welke vragen moet je beantwoorden en wanneer krijg je de melding te zien dat er teveel apparaten aangesloten zijn? Dan help ik je verder om deze Mediabox ook aan te sluiten. 

Verder wil ik het issue van het niet synchroon lopen op BBC1 graag voor je doorzetten naar onze technische dienst. Om dit te kunnen doen, hebben zij voorbeelden nodig van een specifieke datum en tijdstip waarop dit zich heeft voorgedaan, zou je deze opnieuw naar me toe willen sturen? Ook willen we graag weten welk programma je op dat moment aan het kijken was. Daarnaast zou ik ook graag het MAC adres willen ontvangen van de Mediabox waarop je deze problemen ervaart, dit staat onderop de Mediabox aangegeven. Dan zetten we dit door! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 28 januari 2025

Dit hierboven was poging box in slaapkamer aan te sluiten. Minder belangrijk.

Box in woonkamer, in gebruik:

Mac adres LAN 8C98063F34AF

WLAN 8C98063F71D1

voorbeeldtijdstip: heden 13.35uur. Maar is continu asynchroon. Box verbonden met hdmi met Samsung tv. Geen geluidsapparatuur. Andere zenders geen probleem.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4763 reacties
  • 28 januari 2025

@MartinSh2 Super bedankt voor de aanvullende informatie en duidelijke foto. Ik wil je natuurlijk graag verder helpen, zodat het euvel met BBC1 wordt opgelost en de registratie van box B succesvol verloopt! 

Wil je alleen nog de gevraagde informatie (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer) toevoegen aan je community profiel? Dit doe je door rechtsboven in de hoek op je profiel te klikken > Blauwe vak ‘profiel bewerken’. Ik ga dan gelijk een ticket maken voor onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je kunnen oplossen! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 januari 2025

Mijn profiel heb ik bijgewerkt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 15068 reacties
  • 30 januari 2025

Dankje ​@MartinSh2, ik heb een ticket voor je aangemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen het onderzoeken en oplossen! 

• is een King Poster
  • 40 reacties
  • 31 januari 2025

Goedemorgen! Ik heb al heel lang (zeker n paar maanden) last van geluid en beeld wat niet synchroon loopt op de BBC. Bij opnames is het niet zo. Ik kijk bekabeld tv (geen vertraging) maar normaliter kijk ik via een iPad. Lijkt op bovenstaande probleem. 
de vertraging is weinig maar het blijft vermoeiend om naar te kijken. 
meerder advies over veranderen van kwaliteit van geluid hielp niet bij mij. 
met vriendelijke groet Ruttens

• Auteur
  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 31 januari 2025

Dan ben ik blijkbaar niet de enige! Dank voor het laten weten. Morgen komt er in opdracht van Odido een techneut van Guidion kijken. We zien wel waar het schip strandt.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 115 reacties
  • 31 januari 2025

Hi ​@Ruttens, we kijken ook graag met jou mee zodat je zorgeloos naar de BBC kan kijken! Wil je je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnumme) toevoegen aan je community profiel? Dit doe je door rechtsboven in de hoek op je profiel te klikken > Blauwe vak ‘profiel bewerken’. En begrijp ik goed dat je dit probleem alleen ervaart via je iPad wanneer je live TV kijkt? Heb je de Odido TV App al een keer verwijderd en opnieuw gedownload? Mocht dit niet werken, dan ontvang ik graag de volgende informatie van je:

• Merk apparaat
  • Type iPad
  • iOS versie
  • Welke handelingen/stappen voer je uit tot het probleem zich voordoet? Of is het probleem constant?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Ik kijk uit naar je reactie!

• is een King Poster
  • 40 reacties
  • 31 januari 2025

Hai Demi, ik heb dit probleem al een tijdje; ik heb niet de maanden geteld.  Ik keek voorheen vooral via mijn MacBook uit 2019; via url. Dus niet via de app. Nu heb ik net voor kerst een Mac iPad gekocht en kijk dus nu via een ander besturingssysteem en ook dus via de Odido app.

mac iPad: iPad Air 13 inch

besturingssysteem: ipadOS 18.2.1. 

ik heb eerder gelezen dat dit probleem opgelost zou kunnen worden met het veranderen van de geluidskwaliteit maar dat werkt niet. op m’n tv heb ik geen last volgens mij (tenminste is me nog niet opgevallen). Ook de opnames zijn goed. Soms verander ik even van kanaal en dan weer terug naar de bbc. Soms lijkt dat even te helpen. En de ene keer lijkt de vertraging groter dan anders. 

het is een kleine irritatie, anders had ik eerder een melding gemaakt. Maar omdat ik nu een nieuwe iPad heb vond ik het toch eens de moeite waard om op het onderwerp te zoeken.

hoop dat ik je voor nu voldoende geïnformeerd heb? Groet

Ruttens

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 1 februari 2025

Hi ​@Ruttens, dank je wel voor het sturen van de informatie! Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Zelf kan ik dit probleem ook reproduceren in de browser en op mijn iPhone, dus het gaat helemaal goedkomen met het onderzoek! We hopen het snel op te lossen, zodat je ook weer onbezorgd kan genieten van jouw favoriete programma's op de BBC!😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen