Skip to main content
Beantwoord

slecht en zacht geluid met de tv app


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedendag,

Ik zit met het volgende probleem ik kijk via op app op mijn google streamer.

Alle andere streamingdiensten op de streamer geven goed geluid.

Behalve de odido tv app, het geluid is slecht van kwaliteit en zacht van geluids niveau.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Mandemam, ik wil graag dubbel checken of je de andere instellingen ook gewijzigd hebt volgens de volgende stappen: 

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 

Dat het geluid namelijk weer terug springt op 1 lijkt namelijk met deze instellingen te maken hebben. Ook ben ik erg benieuwd of je gebruik maakt van externe audio apparatuur, wil je dit aan me laten weten? 

Bekijk origineel

21 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 28 oktober 2024

Hi @Wouter87, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat het geluid optimaal voor je is. Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten of komt het geluid uit de tv zelf? Kan je eens controleren of het op Dolby staat en zo ja, kan je het geluid eens op Stereo zetten in de instellingen? Maakt dit een verschil of blijft het geluid niet voldoende? 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Wouter87, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat het geluid optimaal voor je is. Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten of komt het geluid uit de tv zelf? Kan je eens controleren of het op Dolby staat en zo ja, kan je het geluid eens op Stereo zetten in de instellingen? Maakt dit een verschil of blijft het geluid niet voldoende? 

 

De stereo instelling maakt het wel iets beter bedankt voor de feedback.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 december 2024

Helaas heb ik dit probleem ook al een tijd.

Mijn tv kan via de streamingsapps (Netflix etc) op 6 worden ingesteld voor duidelijk en voldoende luid geluid. Via de Odido TV app moet de tv ingesteld worden op ruim 20 (Max 100).

Het geluid van NPO 1, 2 en 3 is nog zachter dan de andere zenders.

Is hiervoor een oplossing?

De instellingen zoals hierboven beschreven helpen helaas niets bij mij.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 5 december 2024

Hi ​@Kekie, ik heb nog een aantal andere settings wat je kunt uitproberen, zou je die kunnen uitvoeren en kijken of het gelukt is?

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 december 2024

Hallo Tommie,

 

Bedankt voor uw bericht. Helaas maak ik echter geen gebruik van de mediabox, maar van de Odido TV App.

Kan ik in die app aanpassingen maken?

 

Met vriendelijke groeten 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 6 december 2024

Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten ​@Kekie? Zo ja, kan je dit eens loskoppelen om te kijken of het geluid uit de tv speakers wel normaal is? 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 december 2024

Het geluid van de tv blijft in beide gevallen slecht.

Het heeft ooit goed gewerkt, maar het lijkt erop dat het geluid bij een update van de Odido App slechter is geworden.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • 11 december 2024

Hi ​@Kekie, dus ook wanneer externe audioapparatuur aangesloten is blijft het probleem? Heb je de app als eens verwijderd en opnieuw gedownload? En om welke tv gaat het (merk/model/besturingsysteem/softwareversie)?

Ook ontvang ik graag een paar voorbeelden van het probleem (zender/programma/datum/tijd). Ik zet het dan door! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 december 2024

Hallo Odido, 

Helaas ervaren wij ook sinds een kleine maand zeer slecht/ zacht geluid in alle tv apps. Tv kijken via de mediabox is geen probleem, normaal geluid. Alle bovenstaande opties met betrekking tot settings aanpassen al gedaan en tv box getest, zonder resultaat . Kunnen jullie ons verder helpen? 
 

Met vriendelijke groet 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Mandemam, ik ben er voor je. Ik heb naar aanleiding van je post wel wat vragen, hier komen ze:

  • Je geeft aan dit via alle tv apps hebben. Om welke apps gaat dit exact, en via welk apparaat bekijk je deze?
  • Je hebt de Mediabox een reset gegeven, maar geeft aan hier geen problemen te hebben. Het klopt dus wel dat je via de Mediabox normaal geluid hebt?
  • Welke aanpassingen naar aanleiding van dit topic heb je al gedaan? 

Ik hoor het graag, wees zo uitgebreid mogelijk zodat ik gericht kan helpen!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 december 2024

Hai, 

- Via de mediabox heb ik wel een normaal volume. Zodra ik via de apps ga kijken is het geluid zeer zacht. Volume moet naar 100, en dan is het nog aan de zachte kant. Dit geld voor YouTube, Netflix, Videoland , NPO start. 
- geluid van de mediabox hebben we al op 25 gezet, helaas gaat deze steeds terug op 1. 
- ik heb ook al de settings aangepast zoals bij andere omschreven staat, Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN. Dit maakt dus ook helemaal geen verschil. 
 

Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben, in ieder geval bedankt voor het terug reageren . 
 

vriendelijke groet, 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2412 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@Mandemam, goed dat je dit aangeeft! Zitten deze apps op de tv zelf of gebruik je de Mediabox voor de apps? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 december 2024

Hai, we maken gebruik van de apps via de mediabox. 
 

fijne kerst groetjes


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2024

Hi ​@Mandemam, ik wil graag dubbel checken of je de andere instellingen ook gewijzigd hebt volgens de volgende stappen: 

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 

Dat het geluid namelijk weer terug springt op 1 lijkt namelijk met deze instellingen te maken hebben. Ook ben ik erg benieuwd of je gebruik maakt van externe audio apparatuur, wil je dit aan me laten weten? 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 december 2024

Hai hai,

Ik heb de opties geprobeerd en de laatste optie heeft gewerkt! Het geluid via de mediabox en apps zijn nu hetzelfde. 
Top, onwijs bedankt voor de goede service! 
 

Groetjes Marlous. 
 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 28 december 2024

Helaas heeft de optie van herinstallatie van de app niet gewerkt. Deze test heeft helaas even op zich laten wachten.

Het geluidsverschil tussen tv kijken en radio luisteren is als dag en nacht. Maar ook zijn zenders NPO 1, 2 en 3 duidelijk zachter dan andere zenders.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

 

Groet, Kekie


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • 29 december 2024

Hi ​@Kekie, dank voor het laten weten! Heb je de rest van de instellingen en tips in dit topic ook nagelopen? Zoals je kunt zien is het voor andere klanten de oplossing. Succes en bedankt!


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 januari 2025

Hallo Cheyenne, helaas kan ik die instellingen niet controleren, omdat ik geen gebruik maak van de mediabox, maar enkel van de App.  Groet


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 6 januari 2025

Hoi ​@Kekie, heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Zo ja, kan je die eens loskoppelen om te kijken of het geluid wel normaal is via de tv speakers? 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 7 januari 2025

Helaas geeft dit geen verschil.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 8 januari 2025

Kan je Dolby eens uitschakelen ​@Kekie, lost dit het op? Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen