Skip to main content

mediabox na aanzetten zeer regelmatig geen wifi verbinding

  • 20 augustus 2024
  • 15 reacties
  • 214 Bekeken

hallo

 

zeer regelmatig komt het voor dat na het aanzetten van de mediabox er geen verbinding gemaakt kan worden via wifi, de box heeft dan meestal een redelijke tijd uitgestaan. 

andere apparaten hebben wel gewoon verbinding, zoals telefoons,laptop, tv.

opnieuw proberen helpt niet, verbinding maken via het instellingen menu ook niet.

alleen de stroom er af en er weer op helpt in dit geval.

wie o wie heeft hier een oplossing voor?

 

groet,Milko

 

Uitgelichte reactie

21 augustus 2024

Hi @Milko Emmerig, goed dat je dit aangeeft.

Ik wil natuurlijk dat jij zorgeloos tv kunt kijken. Nu heb ik een lijnmeting gedaan echter pakt hij hem niet volledig. Zou je een powerflip willen uitvoeren? Dan kan ik een goede meting doen. 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Daarnaast is het mij opgevallen dat je in bezit bent van 3 wifipunten. Dit ondersteunen wij echter niet. De 3e zorgt voor verstoringen. Als je alle 3 de punten hebt aangesloten raad ik aan om het 3e punt los te koppelen en op te zeggen. Ook ben ik benieuwd of je dit met alle 3 de mediaboxen ervaart of specifiek op 1 Mediabox. Is er ook een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten?

15 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 21 augustus 2024

Hi @Milko Emmerig, goed dat je dit aangeeft.

Ik wil natuurlijk dat jij zorgeloos tv kunt kijken. Nu heb ik een lijnmeting gedaan echter pakt hij hem niet volledig. Zou je een powerflip willen uitvoeren? Dan kan ik een goede meting doen. 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Daarnaast is het mij opgevallen dat je in bezit bent van 3 wifipunten. Dit ondersteunen wij echter niet. De 3e zorgt voor verstoringen. Als je alle 3 de punten hebt aangesloten raad ik aan om het 3e punt los te koppelen en op te zeggen. Ook ben ik benieuwd of je dit met alle 3 de mediaboxen ervaart of specifiek op 1 Mediabox. Is er ook een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 21 augustus 2024
Milko Emmerig schreef:

hallo

 

zeer regelmatig komt het voor dat na het aanzetten van de mediabox er geen verbinding gemaakt kan worden via wifi, de box heeft dan meestal een redelijke tijd uitgestaan. 

andere apparaten hebben wel gewoon verbinding, zoals telefoons,laptop, tv.

opnieuw proberen helpt niet, verbinding maken via het instellingen menu ook niet.

alleen de stroom er af en er weer op helpt in dit geval.

wie o wie heeft hier een oplossing voor?

 

groet,Milko

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Milko Emmerig, goed dat je dit aangeeft.

Ik wil natuurlijk dat jij zorgeloos tv kunt kijken. Nu heb ik een lijnmeting gedaan echter pakt hij hem niet volledig. Zou je een powerflip willen uitvoeren? Dan kan ik een goede meting doen. 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Daarnaast is het mij opgevallen dat je in bezit bent van 3 wifipunten. Dit ondersteunen wij echter niet. De 3e zorgt voor verstoringen. Als je alle 3 de punten hebt aangesloten raad ik aan om het 3e punt los te koppelen en op te zeggen. Ook ben ik benieuwd of je dit met alle 3 de mediaboxen ervaart of specifiek op 1 Mediabox. Is er ook een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten?

hi Tommie

powerflip uitgevoerd

op dit moment heb ik 1 wifipunt actief dat op pakweg 5 meter van de mediabox staat.

zal er ook eentje opzeggen, wel vreemd dat odido het in bezit hebben van 3 wifipunten ondersteund, maar niet in het netwerk….

het gebeurd met meerdere mediaboxen, hoewel die niet zo vaak aanstaan, zal er twee swappen voor de zekerheid.

bedraad aansluiten van de mediabox zou ik kunnen doen op mijn oude manier door  een kabel in het wifipunt te stoppen.

 

op dit moment stabiele verbinding


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 21 augustus 2024

Ja er is een tijdje mogelijk geweest om tot 3 wifipunten te bestellen @Milko Emmerig, dat zou als het goed is nu niet meer mogelijk moeten zijn. 

Ik heb nu een goede lijnmeting kunnen doen, echter zie ik het wifipunt niet terug. Verder ziet alles er goed uit! Als het wifipunt ook draadloos is dan zal het niet veel schelen met of zonder kabel. Het beste is om hem rechtstreeks op het modem te verbinden.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 21 augustus 2024

hi Tommie

 

inmiddels een wifipunt opgezegd.

 

er zit wel degelijk een wifipunt in het netwerk

 de mediabox bedraad aansluiten op het modem is voor mij eigenlijk geen optie. heb niet voor niets nu mediaboxen die via wifi kunnen verbinden…

dus verwacht ik van odido daar een oplossing voor

bedraad op het wifipunt ging eigenlijk wel aardig in mijn oude configuratie. 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 21 augustus 2024

Hoe is de verbinding nu na de powerflip @Milko Emmerig? Ik zie zelf het wifipunt niet terug in de lijnmeting. Branden de lampjes juist? 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 21 augustus 2024

verbinding is stabiel

lampjes op het wifipunt:  power brandt groen, de drie staafjes brandt groen en wifi lampje knippert groen

 

volgens modem interface:

snap ik niet helemaal, want mac adres eindigend op B3 lijkt 5G te zijn, maar zie ik bij de verbindingen als 2.4G

waarom heeft hij bij 5G trouwens twee mac adressen?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 24 augustus 2024

hi @Tommie van Odido 

 

alles lijkt stabiel

 

heb nu de router verhuist naar eerste verdieping ipv meterkast.

wifipunt beneden en eentje tweede verdieping.

 

gekke is dat ik het gast netwerk aan heb gezet op alleen 5G voor mijn telefoon, maar in de admin app zie ik mijn telefoon op 2.4G

heb jij een verklaring?


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2393 reacties
  • 25 augustus 2024

Hoi @Milko Emmerig, fijn om te horen! Zou je hier een foto van willen delen? Ik kijk graag met je mee! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 25 augustus 2024

mijn telefoon is MilkOppo

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 26 augustus 2024

Hi @Milko Emmerig, ik ben hier aan het kijken maar zie dat het gastnetwerk niet actief is. Dus je zit nu op je standaard netwerk en die heeft beide banden aan staan. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 26 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Milko Emmerig, ik ben hier aan het kijken maar zie dat het gastnetwerk niet actief is. Dus je zit nu op je standaard netwerk en die heeft beide banden aan staan. 

Hi @Tommie van Odido 

 

ik heb mijn telefoon weer verbonden met het gast netwerk, en de router geeft hem weer op 2.4G

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 26 augustus 2024

Het gastnetwerk staat aan mijn kant nog steeds op “disabled” @Milko Emmerig. Waarom wil je precies een gastnetwerk?  


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 26 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Het gastnetwerk staat aan mijn kant nog steeds op “disabled” @Milko Emmerig. Waarom wil je precies een gastnetwerk?  

Hi @Tommie van Odido 

zou kunnen dat ik net verbonden was met het "gewone” netwerk. nu in ieder geval niet.

met het gast netwerk probeer ik mijn telefoon op 5G te krijgen.

de bandsteering lijkt nogal voorleur te hebben voor 2.4G, op dit moment alleen de TV op 5G:

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 26 augustus 2024

Hmm gek, bij mij staat het gastnetwerk niet aan @Milko Emmerig. Je kan ook de banden opsplitsen zodat je puur alleen op de 5 GHz zit. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 5 september 2024
Tommie van Odido schreef:

Hmm gek, bij mij staat het gastnetwerk niet aan @Milko Emmerig. Je kan ook de banden opsplitsen zodat je puur alleen op de 5 GHz zit. 

Hi @Tommie van Odido 

 

de mediabox is nu aangesloten via kabel op een wifipunt, en na een week nog geen problemen gehad bij opstarten. blijkbaar verliest het wifipunt de verbinding niet.

dit is natuurlijk niet waarom ik deze boxen wilde, want ze bieden wifi, maar dat is blijkbaar niet goed genoeg geregeld in de boxen. erg jammer.

is daar nog iets van compensatoe mogelijk? heb natuurlijk drie van die boxen….

 

groet, Milko

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen