Goedenavond,
2 vragen (met extra vragen :)):
Opnameproblemen
Mijn vrouw neemt geregeld op zodat ze later terug kan kijken. We hebben hiervoor 2 tvkastjes met harddisk erin (1 voor beneden en 1 voor boven, ik denk entone amulet?). We hebben enige tijd geleden een platformupdate gehad met de vraag of we over wilden naar cloudopnames of de functie op de harddisk herstellen, we hebben voor herstellen gekozen. Nu is mijn vrouw al enkele maanden aan het klagen dat de opnames vaak te kort zijn (einde staat er niet op) of helemaal niet opgenomen. Is dit een bekend probleem en is hier een oplossing voor met de huidige kastjes?
Stel we zouden overgaan naar cloudopnames:
- is dit probleem dan verholpen?
- Kunnen we dan beneden opnemen en boven terugkijken?
- Wat is de opnametijd vergeleken met de hdd?
- Als we 2 kastjes hebben, blijft de opname tijd dan gelijk of verdubbeld?
- We hebben naar mijn idee nog oude kastjes (uit 2019). Zijn de nieuwe kastjes beter/sneller? Het zappen lijkt af en toe traag en heel soms loopt het vast wat na een stroomcycle op is gelost. Zo ja, kunnen we ze dan evt om laten ruilen?
- We betalen nu 10,00 voor beide kastjes met opnamefunctie ivm kortingsactie destijds, wat zouden de kosten worden als we naar cloud opnames gaan?
Abonnement
We hebben een 200mbit abonnement. Nu zie ik dat de kosten stilletjes aan op zijn gelopen en ivm de opname problemen (meer âde vrouw klaagt overâ-problemen) heb ik gekeken wat de huidige aanbiedingen zijn en heb âbetereâ diensten gevonden voor minder geld. Nu zie ik dat als ik vandaag opnieuw bij Odido af zou sluiten meer snelheid krijg (400gbit 2x zoveel), 2 gratis wifi punten en heb ik nieuwe kasten met cloud opnames. Ik krijg dan 6 maanden korting (42,50p/m) en na 6 maanden betaal ik alsnog 10 euro per maand minder dan nu (72,50). En dan . Nu ben ik natuurlijk al klant met een verouder abonnement (zie ik als ik zingen aan wil passen in mijn odido), maar deze aanbieding zou voor mij reden zijn om bij Odido te blijven (mits de opnameproblemen dan zijn opgelost), mede omdat ik dan mijn huidige ipadres behoud (hopelijk, heb een aantal thuisdiensten die op ip gekoppeld zijn).
- Zijn de opnameproblemen dan idd opgelost
- Zo ja, is het mogelijk om over te gaan naar dit ânieuwe abonnementâ en mijn oude te laten vallen?
- Zitten we dan weer een jaar hier aan vast? (stel de opnameproblemen blijven aan)