Hoi @sjorscremers, vanuit de luie stoel van een moderator is het voor mij makkelijk praten, maar laten we heel eerlijk zijn, daar heb jij het meeste aan en daar zijn we ook voor op de Community: er spelen hier en daar problemen op TV-gebied. Soms pakt de resolutie op de TV Box het niet goed over waardoor deze op sporadische momenten terugvalt naar 576p in plaats van 1080i. Dat wil niet zeggen dat dit een grootschalig probleem is overigens, dat was het tot vorig jaar september/oktober wel en daar hebben onze specialisten een oplossing voor gevonden. Echter, houdt dit probleem in enkele gevallen nog aan. Ook voor die gevallen zijn we nu workarounds aan het bedenken zodat iedereen met plezier en vooral zonder wazigheid TV kan kijken via ons nieuwe platform T-Mobile TV.
Een ander belangrijk punt om rekening mee te houden, is het feit dat onze aangeleverde TV-stream ongeveer 18 tot 28 seconden vertraagd is. Dit is voornamelijk merkbaar bij live sport zoals voetbal én bij andere live programma's. Ons TV team heeft dit in onderzoek en is al goed op weg naar een potentiële aanpassing, maar omdat het in principe “working as intended” is, vergt dit meer onderzoekspogingen en tijd.
Verder dan dat biedt T-Mobile TV onwijs veel opties om je eigen ervaring te personaliseren en optimaliseren! Ik gebruik nu sinds juli 2020 ook dit platform en ben over het algemeen enorm content met TV wanneer het goed werkt. Zelf heb ik nog geen problemen ervaren, maar dat wil niet zeggen dat die er niet zijn. Daarom bied ik je een zo transparant mogelijk antwoord zodat je voor jezelf kunt beslissen of je de overstap wilt maken.
Alles samenvattend: de vertraging is absoluut niet prettig, maar daar wordt aan gewerkt. Ik merk zelf minder problemen op TV-gebied dan toen ik bij een concurrent zat, maar dat moet je met een korreltje zout nemen want dat weegt natuurlijk niet op tegen de opstartproblemen die we vooral vorig jaar hadden. Het niet kunnen opnemen van de Ziggo zenders is natuurlijk jammer, maar wellicht dat je dit kunt compenseren met Terug Kijken. Ik weet oprecht niet of hier verandering in komt, Ziggo behoudt graag de rechten om hun zenders te kunnen opnemen via de Cloud.
Als ik nog andere vragen kan beantwoorden, let me know! Veel succes met de keuze en probeer je ook vooral te focussen op wat wel kan, in plaats van wat niet kan - if that makes sense! 