Skip to main content
Beantwoord

uitrol nieuwe tv platform


JillesCopal

Wat is de status van het nieuwe tv platform?

Ik ben nog een klant uit het Vodafone tijdperk en heb nog het entone tv-kastje met opnamefunctie.

nu werkt de opnamefunctie om een of andere reden niet meer. En vind die uitrol van het nieuwe platform ook wel lang op zich wachten. Mijn mobiele abonnement loopt binnenkort ook af en begin toch wel te twijfelen of ik nog bij T-mobile wil blijven. Ook al verschillende keren contact proberen te leggen met de klantenservice (nog niemand gesproken) na een kwartier in de wacht word de verbinding gewoon verbroken.

kan iemand hier iets over de status van de uitrol vertellen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een andere provider?

Beste antwoord door Ginny

Hoi @JillesCopal, hele goede vraag, ik geef je dan ook graag wat meer uitleg. Om de overstap naar het nieuwe TV platform zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden klanten in batches overgezet. Zo voorkomen we eventuele belasting van het netwerk en een piek aan vragen die klanten hebben over het nieuwe platform. Daarnaast is het zo dat het afhankelijk is van de apparatuur die jij hebt, of je al overgezet kunt worden. Op het moment is het mogelijk om met een Zyxel of Huawei modem in combinatie met een Aria 610 TV Box. Voor andere apparatuur is het nieuwe platform op het moment nog niet klaar.

@JillesCopal, jij hebt een Draytek modem, daarom is het voor jou op het moment nog niet mogelijk om over te stappen naar het nieuwe TV Platform. 

@qtje, jij hebt geen klantgegevens in je profiel staan, daarom kan ik niet checken of jij voldoet aan de vereisten. Wil jij je T-Mobile Thuis klantnummer toevoegen aan je profiel of mij een PB sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik kijken wat er in jouw situatie mogelijk is.

@Dennisk76, jij voldoet aan de vereisten om gebruik te kunnen maken van ons nieuwe TV platform. Als je wilt kan ik jou toevoegen aan de lijst om versneld gebruik te kunnen maken van het platform, je wordt dan binnen twee weken overgezet. Laat je mij weten of je wilt dat ik dat voor jou in orde maak?

@johnfeijen,  jij hebt een Draytek modem, daarom is het voor jou op het moment nog niet mogelijk om over te stappen naar het nieuwe TV Platform.  

Bekijk origineel

98 reacties

  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 15 januari 2021

Dat zou ik ook wel eens willen weten. De software op het tv kastje is gewoon bocht!! Terug kijken werkt niet fatsoenlijk, het is traag en regelmatig zwart beeld. De update is maanden geleden aangekondigd en ken meerdere personen met tmobile tv en internet thuis maar nog niemand die zijn amino box geupgrade heeft gekregen..


JillesCopal
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 15 januari 2021

Ik kijk de laatste tijd alleen nog via de tv app op de Apple-tv die software werkt wel prettig. Heb die ook in de beginfase mogen testen en ben daar dan ook tevreden over. Dat ze hun huidige klanten met oude decoders en als laatste overzetten op de nieuwe diensten vind ik dan ook een van de gebreken


  • is een King Poster
  • 61 reacties
  • 16 januari 2021

Ook ik ben benieuwd. Maanden geleden werd nog gezegd…..houd je mailbox in de gaten, want binnenkort ontvang jij een mail met wanneer jij omgezet wordt. Inmiddels zijn we bijna een jaar later en heb ik nog niets. 


johnfeijen
  • Doet lekker mee
  • 84 reacties
  • 16 januari 2021

Hier hetzelfde. Ik weet dat het aan de apparatuur ligt wanneer je wordt overgezet. Degene met een harddisk recorder (de entone) zijn als een van de laatsten aan de beurt omdat daar de software nog niet goed op werkt. 

Nu heb ik dat ding omdat ik wil kunnen opnemen, maar als ik in de cloud kan opnemen dan kunnen ze dat kastje toch gewoon omruilen voor een Amino die wel goed werkt? Geef ons als trouwe klanten dan in ieder geval die optie…

Ik zit er nu over te denken tv op te zeggen en over een maand weer aan te vragen, dan heb ik wel het nieuwe tv…. zo moeilijk kan het toch niet zijn???


  • is een King Poster
  • 61 reacties
  • 16 januari 2021

Ik heb gewoon een animo


johnfeijen
  • Doet lekker mee
  • 84 reacties
  • 16 januari 2021

Het is de combinatie van tv-kastjes en modem.

Ik heb (officieel) een Draytek modem, een Amino610 en een Entone 510

De Draytek heb ik echter nooit gebruikt maar meteen vervangen door eigen apparatuur, dat is veel stabieler.

De mensen met Draytek modem zouden nog niet aan de beurt zijn, en zodra die aan de beurt zijn dan zijn de mensen met een entone pas als laatste...


  • is een King Poster
  • 61 reacties
  • 16 januari 2021
johnfeijen schreef:

Het is de combinatie van tv-kastjes en modem.

Ik heb (officieel) een Draytek modem, een Amino610 en een Entone 510

De Draytek heb ik echter nooit gebruikt maar meteen vervangen door eigen apparatuur, dat is veel stabieler.

 

Ik gebruik gewoon de modem van T-mobile. 


johnfeijen
  • Doet lekker mee
  • 84 reacties
  • 16 januari 2021
Dennisk76 schreef:
johnfeijen schreef:

Het is de combinatie van tv-kastjes en modem.

Ik heb (officieel) een Draytek modem, een Amino610 en een Entone 510

De Draytek heb ik echter nooit gebruikt maar meteen vervangen door eigen apparatuur, dat is veel stabieler.

 

Ik gebruik gewoon de modem van T-mobile. 

Maar welk type modem heb je, een draytek, zyxel of huawei?


  • is een King Poster
  • 61 reacties
  • 16 januari 2021
johnfeijen schreef:
Dennisk76 schreef:
johnfeijen schreef:

Het is de combinatie van tv-kastjes en modem.

Ik heb (officieel) een Draytek modem, een Amino610 en een Entone 510

De Draytek heb ik echter nooit gebruikt maar meteen vervangen door eigen apparatuur, dat is veel stabieler.

 

Ik gebruik gewoon de modem van T-mobile. 

Maar welk type modem heb je, een draytek, zyxel of huawei?

Huawei


johnfeijen
  • Doet lekker mee
  • 84 reacties
  • 16 januari 2021
Dennisk76 schreef:
johnfeijen schreef:
Dennisk76 schreef:
johnfeijen schreef:

Het is de combinatie van tv-kastjes en modem.

Ik heb (officieel) een Draytek modem, een Amino610 en een Entone 510

De Draytek heb ik echter nooit gebruikt maar meteen vervangen door eigen apparatuur, dat is veel stabieler.

 

Ik gebruik gewoon de modem van T-mobile. 

Maar welk type modem heb je, een draytek, zyxel of huawei?

Huawei

Dan zou je nu toch wel heel snel aan de beurt moeten zijn. 


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • Antwoord
  • 16 januari 2021

Hoi @JillesCopal, hele goede vraag, ik geef je dan ook graag wat meer uitleg. Om de overstap naar het nieuwe TV platform zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden klanten in batches overgezet. Zo voorkomen we eventuele belasting van het netwerk en een piek aan vragen die klanten hebben over het nieuwe platform. Daarnaast is het zo dat het afhankelijk is van de apparatuur die jij hebt, of je al overgezet kunt worden. Op het moment is het mogelijk om met een Zyxel of Huawei modem in combinatie met een Aria 610 TV Box. Voor andere apparatuur is het nieuwe platform op het moment nog niet klaar.

@JillesCopal, jij hebt een Draytek modem, daarom is het voor jou op het moment nog niet mogelijk om over te stappen naar het nieuwe TV Platform. 

@qtje, jij hebt geen klantgegevens in je profiel staan, daarom kan ik niet checken of jij voldoet aan de vereisten. Wil jij je T-Mobile Thuis klantnummer toevoegen aan je profiel of mij een PB sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik kijken wat er in jouw situatie mogelijk is.

@Dennisk76, jij voldoet aan de vereisten om gebruik te kunnen maken van ons nieuwe TV platform. Als je wilt kan ik jou toevoegen aan de lijst om versneld gebruik te kunnen maken van het platform, je wordt dan binnen twee weken overgezet. Laat je mij weten of je wilt dat ik dat voor jou in orde maak?

@johnfeijen,  jij hebt een Draytek modem, daarom is het voor jou op het moment nog niet mogelijk om over te stappen naar het nieuwe TV Platform.  


johnfeijen
  • Doet lekker mee
  • 84 reacties
  • 16 januari 2021

@Ginny De Draytek modem ligt bij mij al sinds de aansluiting werkeloos in de kast. Ik gebruik eigen apparatuur. Kan ik dan ook niet overgezet worden?


  • is een King Poster
  • 61 reacties
  • 16 januari 2021
Ginny schreef:

Hoi @JillesCopal, hele goede vraag, ik geef je dan ook graag wat meer uitleg. Om de overstap naar het nieuwe TV platform zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden klanten in batches overgezet. Zo voorkomen we eventuele belasting van het netwerk en een piek aan vragen die klanten hebben over het nieuwe platform. Daarnaast is het zo dat het afhankelijk is van de apparatuur die jij hebt, of je al overgezet kunt worden. Op het moment is het mogelijk om met een Zyxel of Huawei modem in combinatie met een Aria 610 TV Box. Voor andere apparatuur is het nieuwe platform op het moment nog niet klaar.

@JillesCopal, jij hebt een Draytek modem, daarom is het voor jou op het moment nog niet mogelijk om over te stappen naar het nieuwe TV Platform. 

@qtje, jij hebt geen klantgegevens in je profiel staan, daarom kan ik niet checken of jij voldoet aan de vereisten. Wil jij je T-Mobile Thuis klantnummer toevoegen aan je profiel of mij een PB sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik kijken wat er in jouw situatie mogelijk is.

@Dennisk76, jij voldoet aan de vereisten om gebruik te kunnen maken van ons nieuwe TV platform. Als je wilt kan ik jou toevoegen aan de lijst om versneld gebruik te kunnen maken van het platform, je wordt dan binnen twee weken overgezet. Laat je mij weten of je wilt dat ik dat voor jou in orde maak?

@johnfeijen,  jij hebt een Draytek modem, daarom is het voor jou op het moment nog niet mogelijk om over te stappen naar het nieuwe TV Platform.  

Heel graag!!


  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 16 januari 2021

Hoi @Ginny . We hebben een zyxel en een 610 box. Mijn gegevens zijn in een PB naar je gestuurd. Bedankt alvast!


Forum|alt.badge.img+1
  • is een legendarische user
  • 1823 reacties
  • 16 januari 2021

Ik zou er heel eerlijk gezegd niet zo happig op zijn om overgezet te worden naar het nieuwe platform, zitten nog veel te veel bugs en kinderziektes in, voor het nieuwe platform stabiel en zonder problemen werkt zijn we zeker een jaar verder.

Dat is ook de reden waarom ik heel graag op het oude platform wil blijven, die is stabiel werkt perfect.


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 16 januari 2021

@johnfeijen ik had je graag een positiever antwoord gegeven, maar dit is jammer genoeg niet mogelijk. Om jou over te kunnen zetten naar het nieuwe platform is het nodig dat zowel ons modem als onze TV Boxen zijn aangesloten en updaten met een Draytek is vooralsnog niet mogelijk. Ik duim met je mee dat dit snel kan!


johnfeijen
  • Doet lekker mee
  • 84 reacties
  • 16 januari 2021

@Ginny bedankt voor je antwoord. Helder. En als ik @BeMu mag geloven moet ik er eigenlijk blij mee zijn haha


Kun je me wel helpen met een ander probleem? Sinds een paar dagen heb ik geen ontvangst meer op History, Crime&Investigation en alle regionale zenders (zoals omroep brabant). 

TV kastjes heb ik al een keer herstart maar dat heeft niet geholpen.


  • is Prince of Content
  • 28 reacties
  • 17 januari 2021

Hier ook Huawei modem, ook tot nu toe niets gehoord... 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 21 januari 2021

Hoi @RomanR, sorry voor de late respons: ik heb je profiel bekeken en zie dat jij een Aria 610 TV Box in combinatie met een Huawei modem thuis hebt staan. Dit betekent dat we je vervroegd om kunnen laten zetten naar T-Mobile TV. Kan ik dit in orde maken voor je? De gemiddelde verwerkingstijd neemt ongeveer twee weken in beslag. Je krijgt dan vanzelf een e-mail en SMS kort vóór de overzetting! 😉


  • is Prince of Content
  • 28 reacties
  • 21 januari 2021

Beste Jason, 

 

Graag! 

 

Alvast bedankt! 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 22 januari 2021

Goedemiddag @RomanR, de vervroegde aanvraag is in gang gezet. Je zult binnen twee weken overgezet worden op T-Mobile TV. Je ontvangt in de loop van de komende tijd de volgende berichtgeving:

 

- een e-mail met datum van migratie (tijd: tussen 9-17u)

-een SMS dat je gemigreerd wordt; dag van tevoren

- service mails na de afgeronde migratie

Veel plezier straks met het nieuwe TV-platform!


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 juli 2021

Beste,

Kunt u voor mij ook kijken per wanner ik over kan naar het nieuwe platform?


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1340 reacties
  • 20 juli 2021

Hallo @avantwist ,

Welkom op de Community, zou je in je profiel je klantnummer kunnen invullen. Dit kan door op je naam te klikken en dan profiel te kiezen je krijgt dan de mogelijkheid om je klantnummer in te vullen. (Dit is overigens niet zichtbaar voor andere klanten alleen medewerkers kunnen dit zien)

Een moderator pakt dit bericht vanzelf op en je krijgt dan ook gelijk een reactie.

Als je verder nog vragen heb, stel ze gerust.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 juli 2021

done.


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1340 reacties
  • 20 juli 2021

@avantwist ,

Goed zo.

De moderators werken op volgorde van binnenkomst van de berichten. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen