Skip to main content

Wat is de status van het nieuwe tv platform?

Ik ben nog een klant uit het Vodafone tijdperk en heb nog het entone tv-kastje met opnamefunctie.

nu werkt de opnamefunctie om een of andere reden niet meer. En vind die uitrol van het nieuwe platform ook wel lang op zich wachten. Mijn mobiele abonnement loopt binnenkort ook af en begin toch wel te twijfelen of ik nog bij T-mobile wil blijven. Ook al verschillende keren contact proberen te leggen met de klantenservice (nog niemand gesproken) na een kwartier in de wacht word de verbinding gewoon verbroken.

kan iemand hier iets over de status van de uitrol vertellen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een andere provider?

@Edwin99 en @Ferry Smid Helemaal super, dan zet ik de omruil meteen in gang. Houd rekening met maximaal vijf dagen levertijd en stuur me een berichtje in dit topic zodra alles aangesloten is (je kunt de @ gebruiken en mij taggen, dan reageer ik normaliter binnen een uurtje of twee), dan pak ik het meteen verder op!

Laatste verzoekje aan jullie: de Kamai 510 en Amulet 515 die je niet meer nodig hebt, kun je inleveren bij de milieustraat of een E-waste inleverpunt. Thanks en een geweldig weekend toegewenst! 🌞

 

P.s. houd er alsjeblieft rekening mee dat jullie in de tussengelegen periode (zo’n twee weken) geen gebruik kunnen maken van de opneemfunctie - totdat Cloud Opnemen geactiveerd kan worden na de migratie.


Hoi @Ginny . We hebben een zyxel en een 610 box. Mijn gegevens zijn in een PB naar je gestuurd. Bedankt alvast!


Als het T-Mobile modem niet is aangesloten kunnen ze de firmware waarschijnlijk niet pushen, kan me zo indenken dat het 1 pakket is, router en tv box.

Maar idd, de Draytek zal omgeruild moeten worden voor zover ik weet.


Hoi @avantwist ,

Dank je wel voor het seintje! Jason is aan het genieten van wat vrije dagen, dus ik heb de aanvraag voor je doorgezet. Ook jij ontvangt nog informatie over de migratie. 

@peppi078 @dw1985 

Ook jullie zet ik graag over, maar ik zie dat bij jou nog de oude TV Box, namelijk de Kamai 510 en Amulet 515 aanwezig zijn. Ik dien deze eerst om te ruilen naar een ander type, om de aanvraag voor jullie te doen. Kan ik deze voor jullie omruilen en daarmee ook de aanvraag in gang zetten? Ik hoor het graag!

 


@Ferry Smid Bedankt voor het doorgeven, ook bij jou is de versnelde migratie aangevraagd. Je zult binnen maximaal twee weken naar het nieuwe platform overgaan. Voor het gemak kopieer ik bovenstaand stukje uit mijn eerdere bericht: 

 Houd er alsjeblieft nog rekening mee dat het op de migratiedag zelf doorgaans een uurtje tot maximaal drie kan duren voordat alle benodigde updates gedownload, geïnitialiseerd en geïnstalleerd zijn. In de tussentijd kun je tijdens de migratie natuurlijk altijd gebruikmaken van TV Anywhere


Hallo @avantwist ,

Welkom op de Community, zou je in je profiel je klantnummer kunnen invullen. Dit kan door op je naam te klikken en dan profiel te kiezen je krijgt dan de mogelijkheid om je klantnummer in te vullen. (Dit is overigens niet zichtbaar voor andere klanten alleen medewerkers kunnen dit zien)

Een moderator pakt dit bericht vanzelf op en je krijgt dan ook gelijk een reactie.

Als je verder nog vragen heb, stel ze gerust.


@Jason ik heb de nieuwe ontvanger binnen en hij is aangesloten

 


Hoi @FrankZalm, top dat je overgezet wilt worden op het nieuwere platform, dat wil ik graag in gang zetten voor je! 😄

Jij komt zeer zeker al in aanmerking voor een versnelde aanvraag, maar dan dienen we wel eerst beide TV Boxen te vervangen. Je maakt momenteel gebruik van een Kamai 510 (zonder recorder) en een Amulet 515 (harddiskrecorder), deze kunnen we omruilen voor Aria 610's zodat jij, zodra die aangesloten zijn, overgezet kunt worden op T-Mobile TV. Zodra de migratie dan afgerond is (na maximaal twee weken), kun je Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis.

Houd er wel rekening mee dat Cloud Opnemen een maandprijs heeft van € 5, ongeacht het aantal TV Boxen thuis.

Ga je hiermee akkoord? Dan bestel ik de vervangende boxen meteen voor je!

Hi @Jason 

Ik heb zeker interesse, maar ik ben even benieuwd hoe dat verder voor mij zou gaan. Momenteel krijg ik op mijn tweede box 5 Euro per maand korting (Amulet 515 met harddiskrecorder). Komt bij de nieuwe boxen op de tweede box dan te vervallen of blijft de korting van toepassing en kan ik dus cloud opnemen aanzetten zonder dat mijn maandbedrag veranderd?

@Jason ik zie dat iemand al antwoord heeft gegeven en dat is duidelijk.

Zou je de nieuwe boxen voor mij kunnen bestellen? En wat doe ik met de oude?

Bedankt!


Bedankt @Cal en @Demi.

 

Als ik het goed begrijp dan moet ik dus nu wachten op de nieuwe TV Box die Cal heeft aangevraagd en als ik die binnen heb dan moet ik de draytek weer terughangen ipv UDM totdat ik overgezet ben naar nieuw platform...


Puur uit belangstelling en uit respect voor degenen die het wel aandurfden, wat is de reden waarom men zo graag naar het nieuwe platform wil, het enige kleine voordeel wat ik er in zie is het in de Cloud opnemen.

Als ik de diverse reacties zo lees zijn er nog steeds heel veel problemen met het nieuwe platform, en is de kwaliteit van de streams bij het oude platform aanzienlijk beter, althans naar ik hier op dit forum lees.

 


zou perfect zijn Brian.

Het gaat mij voornamelijk om het kunnen gebruiken van een eigen firewall / router welke beter/makkelijker zou moeten erken io het nieuwe platform.

Maar ik maar graag gebruik van je aanbod.


@Jason Ook ik heb de tv-boxen ontvangen en in gebruik genomen. Als ik nog vragen heb laat ik het je weten. Bedankt voor de snelle afwikkeling. 


Bedankt Brian,

 

Ben vanaf morgen 2 weken met verlof. wist niet dat het zo snel zou gaan ;)

zal daarna dus je een berichtje geven,.

Bedankt voor de snelle service !!


Hi @avantwist, super goed dat jij dit checkt! Het klopt inderdaad dat jij nog niks hiervan hebt gehoord. De aanvragen worden in deze periode vier weken later verwerkt door alle vakanties. Ik heb het even voor jou opgezocht en op 1 september zal jij de e-mail van ons krijgen met daarin de bevestiging en op 7 september zal vervolgens de daadwerkelijke migratie plaatsvinden. Nog heel even geduld dus! Weet jij zo voldoende? 😁


@Boris Op het moment heb ik het apparaat niet aangesloten staan. Ik had deze eerst gewoon 1 op 1 omgewisseld met mijn ‘oude’ apparaat. Het nieuwe kastje haalt netjes alle updates op tot ik mijn tv klantnummer en pincode in moet vullen, dan zegt ie dat het niet mag 🙂. Ik ga morgen op vakantie dus druk bezig met inpakken. Zodra ik terug ben dan sluit ik het aan zoals jullie het willen. Werkt het dan nog niet dan hoor je mij wel. Voor nu heb ik als tester de tv app van t-mobile op mijn tv en kan dus tv kijken als ik dat wil.


@FrankZalm Excuus! Ik zie zojuist dat er een zomertstop is en dat je in de eerst volgende batch wordt meegenomen na de stop. Je ontvangt meer informatie op 1 september per mail en de migratie zelf zal plaats vinden op 7 september. Dit keer echt!:wink:


Mijn t-mobile thuis klanten nummer staat er al in , bedankt voor je advies


Ferry,

Mijn verzoek is ook nog niet opgepakt door een moderator….
Laten we gewoon een beetje geduld hebben, komt het vast goed.

 


@Edwin99 Uitstekend, thanks voor het doorgeven! De versnelde migratie is aangevraagd. Je wordt binnen maximaal twee weken overgezet op T-Mobile TV. Houd er alsjeblieft nog rekening mee dat het op de migratiedag zelf doorgaans een uurtje tot maximaal drie kan duren voordat alle benodigde updates gedownload, geïnitialiseerd en geïnstalleerd zijn. In de tussentijd kun je tijdens de migratie natuurlijk altijd gebruikmaken van TV Anywhere


@Demi, als jij dit in gang kan zetten, dan graag.

Maar hoe bedoel je dat ik een modem van jullie aangesloten moet hebben om overgezet te kunnen worden? Ik heb hier nog wel de draytek liggen, maar ik begrijp dat die niet werkt op het nieuwe platform. 

Terwijl het juist met een UDM wel moet gaan werken werken op het nieuwe platform.

Dus alhoewel jullie technisch ook het modem zouden kunnen omruilen lijkt mij dit redelijk overbodig, of zie ik het verkeerd?


Ik zou er heel eerlijk gezegd niet zo happig op zijn om overgezet te worden naar het nieuwe platform, zitten nog veel te veel bugs en kinderziektes in, voor het nieuwe platform stabiel en zonder problemen werkt zijn we zeker een jaar verder.

Dat is ook de reden waarom ik heel graag op het oude platform wil blijven, die is stabiel werkt perfect.


@johnfeijen ik had je graag een positiever antwoord gegeven, maar dit is jammer genoeg niet mogelijk. Om jou over te kunnen zetten naar het nieuwe platform is het nodig dat zowel ons modem als onze TV Boxen zijn aangesloten en updaten met een Draytek is vooralsnog niet mogelijk. Ik duim met je mee dat dit snel kan!


Hi @peppi078, ik ben helemaal blij geworden na je update! Wat fijn dat je dit hebt gedeeld en super dat alles weer werkt, top. Dankjewel voor het doorgeven! Mocht jij nog eens vragen hebben, weet dan dat de Community je daar graag weer bij helpt. Voor nu alvast een hele mooie dag en een heerlijk weekend! 🌼


Hoi @Lisa mijn tv kastje denkt nog dat ie op het oude platform zit. Een reset vanuit jullie heeft ook niet geholpen. Ik heb afgesproken dat ik het aankijk en morgen weer bel als het nog niet goed is.


@Boris zet gerust in gang! Graag zelfs 😉
Alvast bedankt!


Reageer