Skip to main content
Beantwoord

TV springt weer naar live


Goedenmorgen!

Wij hebben sinds kort glasvezel en heb het kleine Amino tv decodertje.
Nu kunnen wij programma’s pauzeren en verder kijken echter merken we heel vaak dat en willekeurig ineens naar het live programma wordt geschakeld. We kunnen dan niet meer terug spoelen en via begin gemist kan je (natuurlijk) ook niet vooruit spoelen.

Als je halverwege een film bent en je mist ineens een kwartier is dat wel balen!
Ik heb al wat gezocht op het forum en zie vooral “Je moet de box herstarten”. Dit heb ik zojuist gedaan maar zijn er ook nog andere oplossingen?

Beste antwoord door Piotr

Hey @frankb55,

Op sommige tijdstippen kan het inderdaad iets drukker zijn dan normaal, sorry hiervoor. Hopelijk heb je in die tussentijd je tijd nuttig kunnen besteden. En heeft de reset het euvel verholpen? :relaxed: Mocht dat niet het geval zijn, trek dan gelijk aan de bel. Dan lossen we het graag voor je op.

Bekijk origineel

26 reacties

  • is een Top Poster
  • 69 reacties
  • 17 februari 2020

Er komt een nieuw on demand platform dat lost het hopelijk op


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 17 februari 2020

Ja maar daar betaal ik nu niet voor… Ik heb een dienst afgenomen waarbij ik kan pauzeren en verder kijken dus zou graag nu een oplossing willen.


  • is een Top Poster
  • 69 reacties
  • 17 februari 2020
frankb55 schreef:

Ja maar daar betaal ik nu niet voor… Ik heb een dienst afgenomen waarbij ik kan pauzeren en verder kijken dus zou graag nu een oplossing willen.

Gaat niet gebeuren daarom heb ik geen opnemen meer, ga geen 5 betalen voor iets wat gebrekkig werkt.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 17 februari 2020
el flaco schreef:
frankb55 schreef:

Ja maar daar betaal ik nu niet voor… Ik heb een dienst afgenomen waarbij ik kan pauzeren en verder kijken dus zou graag nu een oplossing willen.

Gaat niet gebeuren daarom heb ik geen opnemen meer, ga geen 5 betalen voor iets wat gebrekkig werkt.


Ik heb ook geen opnemen maar ze verkopen het wel zo dat je kan pauzeren. Dat kan wel maar dan moet het wel goed blijven werken en niet ineens terug springen naar live tv. En dit is ook al wanneer je maar 10 minuutjes achter loopt.


  • is een Top Poster
  • 69 reacties
  • 17 februari 2020
frankb55 schreef:
el flaco schreef:
frankb55 schreef:

Ja maar daar betaal ik nu niet voor… Ik heb een dienst afgenomen waarbij ik kan pauzeren en verder kijken dus zou graag nu een oplossing willen.

Gaat niet gebeuren daarom heb ik geen opnemen meer, ga geen 5 betalen voor iets wat gebrekkig werkt.


Ik heb ook geen opnemen maar ze verkopen het wel zo dat je kan pauzeren. Dat kan wel maar dan moet het wel goed blijven werken en niet ineens terug springen naar live tv. En dit is ook al wanneer je maar 10 minuutjes achter loopt.

Slecht gelezen sorry. Maar antwoord is hetzelfde doen ze niks meer aan..


stefan.1997
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • 560 reacties
  • 17 februari 2020

Jammer genoeg laat dat nieuwe Tv platform ook heel lang op zich wachten. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 17 februari 2020

Vandaag meer dan 40 minuten met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Box reset uitgevoerd en nu afwachten hoe hij het gaat doen...


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2020

Hey @frankb55,

Op sommige tijdstippen kan het inderdaad iets drukker zijn dan normaal, sorry hiervoor. Hopelijk heb je in die tussentijd je tijd nuttig kunnen besteden. En heeft de reset het euvel verholpen? :relaxed: Mocht dat niet het geval zijn, trek dan gelijk aan de bel. Dan lossen we het graag voor je op.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 18 februari 2020
Piotr schreef:

Hey @frankb55,

Op sommige tijdstippen kan het inderdaad iets drukker zijn dan normaal, sorry hiervoor. Hopelijk heb je in die tussentijd je tijd nuttig kunnen besteden. En heeft de reset het euvel verholpen? :relaxed: Mocht dat niet het geval zijn, trek dan gelijk aan de bel. Dan lossen we het graag voor je op.


Ik heb nog niet hoeven pauzeren dus weet nog niet of het geholpen heeft.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 20 februari 2020

Update 20-02-2020.

Het herstarten/stekkeren heeft NIET geholpen.

Om 20.45 op pauze gezet, om 21.00u weer aan gezet, en om 21:50 sprong hij weer naar de live uitzending… Het lijkt net of de decoder überhaupt maar 1 uur kan bufferen (ofwel pauzeren) maar gezien je niet kan doorspoelen kan je dit uur nooit inlopen en klapt hij er uit.


Hoi @frankb55, Bedankt voor je bevindingen,  Ik heb je probleem doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan het voor  je oplossen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 21 februari 2020
RobindeVries schreef:

Hoi @frankb55, Bedankt voor je bevindingen,  Ik heb je probleem doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan het voor  je oplossen.


Top ik wacht het


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 30 november 2020

En? Oplossing gevonden? Want ik heb dit probleem ook iedere keer. Vaak zelfs bij kort pauzeren (gisteren bijvoorbeeld 5 minuten later begonnen aan een uitzending). De decoder resetten etc. helpt niets. Ik vind dit heel storend, omdat ik pauzeren vaak gebruik.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 3 december 2020

Hoi @santheman-nl, ik weet precies wat dit probleem oplost dus dat voer ik meteen op afstand uit op de TV Box. Op dit moment lijkt het er echter op dat de TV Box niet aangesloten is, klopt dat?

Wat me opvalt in de lijnmeting is dat er een Philips Lighting apparaat gekoppeld is op poort vier achterop het modem en deze zorgt voor een kleine obstructie in de verbinding. Kun je deze eens ontkoppelen? Dan ga ik meteen na of dit voor een nog stabielere verbinding zorgt! 😉


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 3 december 2020
Jason schreef:

Hoi @santheman-nl, ik weet precies wat dit probleem oplost dus dat voer ik meteen op afstand uit op de TV Box. Op dit moment lijkt het er echter op dat de TV Box niet aangesloten is, klopt dat?

Wat me opvalt in de lijnmeting is dat er een Philips Lighting apparaat gekoppeld is op poort vier achterop het modem en deze zorgt voor een kleine obstructie in de verbinding. Kun je deze eens ontkoppelen? Dan ga ik meteen na of dit voor een nog stabielere verbinding zorgt! 😉

Hoi,

Ik heb de box aangezet. Ik zet hem altijd uit ivm stroomverbruik in standby stand, die is vrij hoog. Poort 4 gaat naar een switch, waarop een access point zit voor wifi. De HUE bridge (waarvan ik vermoed dat je het over hebt) is aangesloten op de ethernet port achter op de access point. 

 


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 4 december 2020

@Jason : heb jij tijd hier vandaag naar te kijken?

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 4 december 2020

Goedemorgen @santheman-nl, daar heb ik zeker weten tijd voor. Kun je de box weer aansluiten alsjeblieft? Dan voer ik de aanpassing direct uit!


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 4 december 2020

Hij staat weer aangesloten. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 4 december 2020

Perfect, bedankt voor je medewerking! Ik heb de aanpassing meteen uitgevoerd. Kun je over een klein uurtje nagaan of dit geholpen heeft, alsjeblieft? @santheman-nl 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 7 december 2020

Hoi @santheman-nl, zo te zien heeft de aanpassing het probleem niet verholpen, strookt dit ook met jouw ervaring?

Ik heb namelijk een extra meting gedaan en zie dat jouw streamkwaliteit veel lager is dan onze minimale 97,5 procent marge. De TV Box schommelt bij jou tussen de 40 en 60 procent. Die gaan we omhoog krijgen door een TV Box wissel in gang te zetten, dit heb ik meteen gedaan voor je. Houd wel rekening met een maximale levertijd van tussen de vier en acht dagen. 

Zodra de vervangende box bezorgd is, kun je deze op dezelfde manier aansluiten als de huidige box. 

Mag ik je nog verzoeken om de apparatuur terug te sturen naar ons retouradres, alsjeblieft? Alle retourinformatie zal je straks in een e-mail toegestuurd krijgen zodat je precies weet hoe je de box kunt retourneren.

Om het nog wat duidelijker te maken, heb ik hieronder alle info geplaatst:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren.


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 7 december 2020

Hoi Jason, ik had nog niet getest. Fijn dat je proactief aan de slag bent gegaan. Ik zie de box wel verschijnen, dan retourneer ik de oude. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 8 december 2020

Heel graag gedaan @santheman-nl . Houd me op de hoogte, alsjeblieft. Een mooie week toegewenst!


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 10 december 2020

@Jason  ik heb hem vervangen, ik heb de kabels (HDMI, power, etc.) gewoon zo gelaten. Kun jij zien of het nu goed is?


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 15 december 2020

Hoi @santheman-nl ,

Ik heb meegekeken, maar zie niet direct dat de TV Box is aangesloten. Is dit wel het geval? 


  • is een Master Poster
  • 50 reacties
  • 15 december 2020

@Boris  Hij staat nu weer aan!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen