- Home
- Community overzicht
- Internet en TV
- TV
- Foutmelding tv box unable to upgrade firmware
Foutmelding tv box unable to upgrade firmware
- 4 juni 2019
- 23 reacties
- 1677 Bekeken
- is een nieuwe Poster
- 3 reacties
Niemand neemt hier contact over op
Beste antwoord door Sander
Er is bij een deel van de klanten met deze combinatie aan hardware die aanmeldproblemen ondervindt. We verwachten dat dit zeer snel verholpen wordt. In dit topic houden we je op de hoogte: TV foutmeldingen.
Voor de volledigheid plaats ik de melding ook hier:
Unable to get upgrade firmware[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
23 reacties
- Superuser
- 2140 reacties
- 4 juni 2019
Welkom op de community. Op dit klant helpt klant forum helpen we je graag verder om te zorgen dat je weer TV kunt kijken. Ondertussen zou je via TV Anywhere kunnen kijken. In combinatie met een Chromecast, Apple TV of een geschikt device icm SMART TV zou je dit kunnen streamen. Dan kun je in ieder geval in de tussentijd gebruik maken van TV diensten.
Goed dat je al zelf stappen hebt gezet om het op te lossen. Graag denk ik met je mee om samen het probleem op te lossen.
Wat is de configuratie? Welk modem en welke tv box heb je?
Werkt het voorheen wel?
Heb je alleen de TV box gereset of ook het modem en de mediaconverter?
Hoor graag van je?
- Auteur
- is een nieuwe Poster
- 3 reacties
- 4 juni 2019
nee het heeft nog niet gewerkt
modem is zyxel t 50
tv box amino 610 x
ik heb smart tv maar krijg vanaf me telefoon geen verbinding met me tv beide zitten op wifi netwerk als dat zou lukken zou inderdaad ff geholpen zijn want anyware kijken op je telefoon is best wel klein
- Oud-Moderator
- 3815 reacties
- Antwoord
- 6 juni 2019
Er is bij een deel van de klanten met deze combinatie aan hardware die aanmeldproblemen ondervindt. We verwachten dat dit zeer snel verholpen wordt. In dit topic houden we je op de hoogte: TV foutmeldingen.
Voor de volledigheid plaats ik de melding ook hier:
Unable to get upgrade firmware[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
- heeft eerste post geplaatst
- 2 reacties
- 6 juni 2019
Ik hebt dat reeds getoetz, steeds selfde message" Unable to get firmware upgrade". My WiFi klopt wel.
I have done this already, still the same message. My wifi does work. Please keep us posted.
- Voormalig T-Mobile Thuis moderator
- 2167 reacties
- 17 juni 2019
- heeft eerste post geplaatst
- 2 reacties
- 17 juni 2019
Kind Regards
Andries
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 19 juni 2019
- is een Master Poster
- 16 reacties
- 24 juli 2019
Het lijkt dat we alles all geprobeerd hebben...
Graag hulp!
Mvg Linda
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 24 juli 2019
ook hier wil het niet werken. FOM, modem en STB al vele malen gereset, poorten gewisseld, andere kabels (rechtstreeks) gewisseld tussen modem en STB, maar blijf de melding krijgen. Internet werkt gewoon prima. Kan aub (zsm) de registratie in ACS worden gecontroleerd? Ik vermoed toch echt dat het daar fout gaat en zo te zien ben ik niet de enige op dit moment...
Mvgr, Jeroen
Amino Aria 610X
MAC: 00:03:e6:7a:62:e2
- is een Master Poster
- 16 reacties
- 24 juli 2019
Frustrerend!
- Oud-Moderator
- 6076 reacties
- 30 juli 2019
- is een Top Poster
- 5 reacties
- 30 juli 2019
- is een Master Poster
- 16 reacties
- 30 juli 2019
Maar dus boven al die tijd geen tv...
Uitgebreid gebeld met de klantenservice waarin ik alles nogmaals moest doen en aansluiten terwijl we alles zelf al hadden gedaan en geprobeerd. Na een half uur tot dezelfde conclusie zijn gekomen waarbij ik tot op heden nog steeds wacht op een telefoontje van de technische dienst van T-Mobile...
Ronduit slecht 😞
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 31 juli 2019
dat is in ieder geval goed om te horen, maar 17 dagen oplostijd (volgens de collega van de 1e-lijn) is in mijn ogen onacceptabel voor een (in mijn ogen - en ik heb een redelijk idee wat er moet gebeuren en hoe een helpdesk in elkaar zit - ) kleine handeling. Als dit zo vaak voorkomt, en een 'known problem' is, waarom krijgt de 1e lijn dan niet een instructie om het meteen op te lossen? Scheelt een hoop escalaties naar een schijnbaar drukke 2e-lijns TD.
Hier word ik niet vrolijk van.
- heeft eerste post geplaatst
- 1 reactie
- 31 juli 2019
Alles al geprobeerd, maar de foutmelding blijft.
Jammer dat ook de klantenservice niet verder kan helpen, behalve een doorverwijzing naar een nieuwe afspraak met de monteur. Nieuwe afspraak met monteur is pas mogelijk vanaf 21 augustus. Ik snap dat die mensen het druk hebben, maar dit is toch wel belachelijk!
De overstap gemaakt naar T-Mobile, maar nu al spijt.
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 31 juli 2019
Nog niet geprobeerd de Zyxel terug te plaatsen, maar daar heb ik nu geen haast mee.
- is een Master Poster
- 16 reacties
- 31 juli 2019
En kan dat dan zomaar... de Zyxel er tussen uit? (wij noemen het hier al Zeikcel :-))
Het is inderdaad vreemd dat T Mobile deze combi geeft.
Ondertussen hebben we ook al problemen met de PS4....
Wat een gedoe. Als het niet snel verbetert gaan we maar ergens anders naartoe
- heeft eerste post geplaatst
- 1 reactie
- 1 augustus 2019
- is een Top Poster
- 5 reacties
- 2 augustus 2019
Nog niet geprobeerd de Zyxel terug te plaatsen, maar daar heb ik nu geen haast mee.
Hier hetzelfde gedaan met m'n eigen router. Router rechtstreeks op de mediaconverter aangesloten, VLAN 300 en 640 ingesteld en de Amino op de poort met VLAN 640 geconfigureerd aangesloten.
Bleef eerst hangen op synchronisatie en daarna in het rood de gewraakte foutmelding.
Werkt nu prima. Amino downloadde gelijk update en ik kon TV kijken.
Waarom het op de Zyxel niet werkt is me een raadsel, het zal toch niet zo zijn dat ze er geen VLAN 640 in hebben geconfigureerd?
- is een Top Poster
- 5 reacties
- 2 augustus 2019
Kreeg gisteren hetzelfde te horen toen monteur langs kwam voor installatie. Had het doorgegeven aan de klantenservice met aan mij de melding om vandaag om 14.00 uur Amino van stroom te halen en daarna de Zyxel te resetten. Dit bood helaas geen oplossing.
Denk dat het ergens in de Zyxel(configuratie) fout gaat aangezien het met mijn eigen router zonder problemen werkt.
- Voormalig T-Mobile Thuis moderator
- 2167 reacties
- 8 augustus 2019
Onze technische dienst heeft ons laten weten dat alles weer zou moeten werken op jouw adres.. Mocht je nog problemen ervaren dan wil ik je vragen om de volgende handeling uit te voeren:
1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.
Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen!
- is een Top Poster
- 5 reacties
- 9 augustus 2019
Onze technische dienst heeft ons laten weten dat alles weer zou moeten werken op jouw adres..
Thnx 🙂
Het werkt inmiddels zoals het zou moeten i.c.m de Zyxel 👍🏻
Bovenstaande stappen heb ik niet uit hoeven doorlopen, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik de Zyxel en de mediaconverter in de tussentijd al eerder gereset/een powercycle (voor een ander doeleinde) had gegeven, of omdat ik 'm eerder op m'n eigen router aangesloten had.
IIg fijn dat het nu werkt, kan ik op de hoogste kwaliteit TV kijken.
Overigens werkt het voor mij nu nog het handigst en fijnst om via de TV Anywhere app + cast functie te kijken op m'n TV via m'n Shield TV. Scheelt weer een kastje, kabels, stroomgebruik en CEC audio channel switching gekraak op m'n TV/soundbar (ligt niet aan de Amino).
Ik merk dat er een groot verschil zit tussen de beeldkwaliteit van de streams die TV Anywhere (cast) en de Amino leveren. Zit er een verschil in de bitrate en/of codec bij deze twee, en kan ik er ergens een lijstje met zenders en de daarbij horende bitrates van kijken via de Amino en TV Anywhere te vinden?
- Voormalig T-Mobile Thuis moderator
- 2167 reacties
- 13 augustus 2019
Niemand neemt hier contact over op
Welkom op de community. Op dit klant helpt klant forum helpen we je graag verder om te zorgen dat je weer TV kunt kijken. Ondertussen zou je via TV Anywhere kunnen kijken. In combinatie met een Chromecast, Apple TV of een geschikt device icm SMART TV zou je dit kunnen streamen. Dan kun je in ieder geval in de tussentijd gebruik maken van TV diensten.
Goed dat je al zelf stappen hebt gezet om het op te lossen. Graag denk ik met je mee om samen het probleem op te lossen.
Wat is de configuratie? Welk modem en welke tv box heb je?
Werkt het voorheen wel?
Heb je alleen de TV box gereset of ook het modem en de mediaconverter?
Hoor graag van je?
nee het heeft nog niet gewerkt
modem is zyxel t 50
tv box amino 610 x
ik heb smart tv maar krijg vanaf me telefoon geen verbinding met me tv beide zitten op wifi netwerk als dat zou lukken zou inderdaad ff geholpen zijn want anyware kijken op je telefoon is best wel klein
Er is bij een deel van de klanten met deze combinatie aan hardware die aanmeldproblemen ondervindt. We verwachten dat dit zeer snel verholpen wordt. In dit topic houden we je op de hoogte: TV foutmeldingen.
Voor de volledigheid plaats ik de melding ook hier:
Unable to get upgrade firmware[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Ik hebt dat reeds getoetz, steeds selfde message" Unable to get firmware upgrade". My WiFi klopt wel.
I have done this already, still the same message. My wifi does work. Please keep us posted.
Kind Regards
Andries
Het lijkt dat we alles all geprobeerd hebben...
Graag hulp!
Mvg Linda
ook hier wil het niet werken. FOM, modem en STB al vele malen gereset, poorten gewisseld, andere kabels (rechtstreeks) gewisseld tussen modem en STB, maar blijf de melding krijgen. Internet werkt gewoon prima. Kan aub (zsm) de registratie in ACS worden gecontroleerd? Ik vermoed toch echt dat het daar fout gaat en zo te zien ben ik niet de enige op dit moment...
Mvgr, Jeroen
Amino Aria 610X
MAC: 00:03:e6:7a:62:e2
Frustrerend!
Maar dus boven al die tijd geen tv...
Uitgebreid gebeld met de klantenservice waarin ik alles nogmaals moest doen en aansluiten terwijl we alles zelf al hadden gedaan en geprobeerd. Na een half uur tot dezelfde conclusie zijn gekomen waarbij ik tot op heden nog steeds wacht op een telefoontje van de technische dienst van T-Mobile...
Ronduit slecht 😞
dat is in ieder geval goed om te horen, maar 17 dagen oplostijd (volgens de collega van de 1e-lijn) is in mijn ogen onacceptabel voor een (in mijn ogen - en ik heb een redelijk idee wat er moet gebeuren en hoe een helpdesk in elkaar zit - ) kleine handeling. Als dit zo vaak voorkomt, en een 'known problem' is, waarom krijgt de 1e lijn dan niet een instructie om het meteen op te lossen? Scheelt een hoop escalaties naar een schijnbaar drukke 2e-lijns TD.
Hier word ik niet vrolijk van.
Alles al geprobeerd, maar de foutmelding blijft.
Jammer dat ook de klantenservice niet verder kan helpen, behalve een doorverwijzing naar een nieuwe afspraak met de monteur. Nieuwe afspraak met monteur is pas mogelijk vanaf 21 augustus. Ik snap dat die mensen het druk hebben, maar dit is toch wel belachelijk!
De overstap gemaakt naar T-Mobile, maar nu al spijt.
Nog niet geprobeerd de Zyxel terug te plaatsen, maar daar heb ik nu geen haast mee.
En kan dat dan zomaar... de Zyxel er tussen uit? (wij noemen het hier al Zeikcel :-))
Het is inderdaad vreemd dat T Mobile deze combi geeft.
Ondertussen hebben we ook al problemen met de PS4....
Wat een gedoe. Als het niet snel verbetert gaan we maar ergens anders naartoe
Nog niet geprobeerd de Zyxel terug te plaatsen, maar daar heb ik nu geen haast mee.
Hier hetzelfde gedaan met m'n eigen router. Router rechtstreeks op de mediaconverter aangesloten, VLAN 300 en 640 ingesteld en de Amino op de poort met VLAN 640 geconfigureerd aangesloten.
Bleef eerst hangen op synchronisatie en daarna in het rood de gewraakte foutmelding.
Werkt nu prima. Amino downloadde gelijk update en ik kon TV kijken.
Waarom het op de Zyxel niet werkt is me een raadsel, het zal toch niet zo zijn dat ze er geen VLAN 640 in hebben geconfigureerd?
Kreeg gisteren hetzelfde te horen toen monteur langs kwam voor installatie. Had het doorgegeven aan de klantenservice met aan mij de melding om vandaag om 14.00 uur Amino van stroom te halen en daarna de Zyxel te resetten. Dit bood helaas geen oplossing.
Denk dat het ergens in de Zyxel(configuratie) fout gaat aangezien het met mijn eigen router zonder problemen werkt.
Onze technische dienst heeft ons laten weten dat alles weer zou moeten werken op jouw adres.. Mocht je nog problemen ervaren dan wil ik je vragen om de volgende handeling uit te voeren:
1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.
Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen!
Onze technische dienst heeft ons laten weten dat alles weer zou moeten werken op jouw adres..
Thnx 🙂
Het werkt inmiddels zoals het zou moeten i.c.m de Zyxel 👍🏻
Bovenstaande stappen heb ik niet uit hoeven doorlopen, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik de Zyxel en de mediaconverter in de tussentijd al eerder gereset/een powercycle (voor een ander doeleinde) had gegeven, of omdat ik 'm eerder op m'n eigen router aangesloten had.
IIg fijn dat het nu werkt, kan ik op de hoogste kwaliteit TV kijken.
Overigens werkt het voor mij nu nog het handigst en fijnst om via de TV Anywhere app + cast functie te kijken op m'n TV via m'n Shield TV. Scheelt weer een kastje, kabels, stroomgebruik en CEC audio channel switching gekraak op m'n TV/soundbar (ligt niet aan de Amino).
Ik merk dat er een groot verschil zit tussen de beeldkwaliteit van de streams die TV Anywhere (cast) en de Amino leveren. Zit er een verschil in de bitrate en/of codec bij deze twee, en kan ik er ergens een lijstje met zenders en de daarbij horende bitrates van kijken via de Amino en TV Anywhere te vinden?
Reageer
Gerelateerde onderwerpen
not able to delete response from a survey. getting unauthorized error even after passing valid tokenicon
Typeform developersHow do you install a captcha on your form? Or stop your form from being hit by spambots?icon
Build your typeformSuggested improvements to the payload definition
Typeform developersImprovements to the payload definition
Typeform developersTypeform loading speed and mobile scrollingicon
Typeform developers
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OKCookiebeleid
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
Cookie instellingen
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.