Skip to main content
Beantwoord

T-56 modem valt steeds uit en internet valt weg

Ik heb op woensdag 14 mei een glasvezel aansluiting gekregen. De monteur had hier alles vrij snel geïnstalleerd, alles leek op dat moment te werken: modem, wifi, bekabeld internet en tv (via kabel en mediabox). 

Maar al net nadat hij weg was, begonnen de problemen. Modem valt op willekeurige momenten volledig uit. Geen enkel lampje brandt dan meer. Dit gebeurt soms na 10 minuten, soms na een uur. 's Ochtends doet het modem sowieso niks, hij valt elke nacht uit. En als ik terug kom van werk rond etenstijd ligt hij er ook altijd uit. Een ochtend of dag thuis werken of een avond tv kijken lukt niet, omdat constant het modem en daarmee ons internet, zowel via utp als via wifi, wegvalt. 

Modem aan/uit zetten, soms meerdere keren achter elkaar, helpt. Dan herstart hij ontzettend traag maar dan komt er uiteindelijk wel weer leven in en heb ik voor een korte tijd internet. 

Modem resetten, ONT aan/uit zetten en resetten werkt niet. 

We hebben nu een onwerkbare situatie thuis met praktisch niet werkend internet en tv. Had ik dit geweten, had ik nooit aangegeven dat de aansluiting door de monteur goed was gegaan. Maar toen leek het voor even gewoon te werken. Nu maken we vooral hoge kosten met onze mobiele data (via Ben), en kunnen we thuis niks. 

Ik zie veel problemen met het t-56 modem. Dan weten jullie hopelijk ook wel een effectieve oplossing om dit zsm effectief te verhelpen? 

En kunnen jullie mijn 14 dagen herroepingsrecht laten ingaan vanaf het moment dat hier allemaal echt werkt? 

Dank! 

Beste antwoord door Maartendd

Nora van Odido schreef:

Hi ​@Maartendd, ik zie dat dit topic tussen wal en schip is beland waardoor het niet eerder beantwoord is door een moderator, mijn oprechte excuses hiervoor! Ik ben het met Waqqas eens en dit klinkt als een defect modem. Ik heb dan ook direct het modem voor je vervangen! Zodra het nieuwe modem onderweg is, krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen. Zo weet je precies wanneer de bezorger bij je op de stoep staat. Ook krijg je instructies van ons voor het terugsturen van het oude modem. Wil je me op de hoogte houden nadat je het nieuwe modem hebt ontvangen en deze hebt kunnen testen? Ik duim met je mee dat dit de oplossing is! 

Het lijkt opgelost, alles werkt vooralsnog conform verwachting. Dan was het dus inderdaad een kapot modem. Dank! 

Bekijk origineel

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 19 mei 2025

Hallo ​@Maartendd 

Ik heb ook de T56 en die werkt al probleemloos sinds het begin, vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator je eventueel een nieuwe router kan opsturen.

De 14 dagen bedenktijd is al sinds 14 mei ingegaan want het internet werkt wel ondanks de problemen met de router 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 mei 2025

Hi Waqqas, 

Dank voor je reactie. Dat jouw modem goed werkt doet toch niets af aan de observatie dat er veel problemen gemeld worden over dit modem, en dat jullie wellicht dus een snelle oplossing hebben? 

Verder heb ik, voor zover ik kan zien, alle relevante informatie al ingevuld in mijn profiel. Volgens mij kunnen jullie daarmee uit de voeten. 

Beetje gek om te stellen dat het internet werkt. De dienst die jullie leveren is niet alleen zorgen dat er internet naar huizen loopt, maar ook dat het binnenshuis werkt. Dat doet het niet. 

Veel dank! Hoor het graag, 

Maarten

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 mei 2025

Update: gisteren met geen enkel apparaat geprobeerd met ons thuisnetwerk te verbinden. Gevolg: het modem blijft aan staan en schakelt niet om de zoveel tijd uit. 

Vanochtend kom ik beneden en: ook toen stond het modem nog aan (in tegenstelling tot alle andere ochtenden tot nu toe. Dat gaf mij hoop. 

Meteen geprobeerd mijn laptop en telefoon met wifi te verbinden. Netwerk is zichtbaar en lijkt goed signaal te geven. Eerste paar keer lukt het zowel laptop als telefoon niet om verbinding te maken met wifi, geeft aan No internet, secured. Dan na een paar keer lukt het wel met beide apparaten, maar: modem knalt er dan direct weer uit en start opnieuw op. 

Dan weer verbinding, maar blijft niet langer dan een paar minuten in stand. Modem knalt er weer uit. En zo blijft ie nu alweer een uurtje bezig, zonder dat ik gebruik kan maken van wifi. 

Lijkt er haast op dat het modem eruit knalt wanneer er verbinding wordt gemaakt. Kan zoiets? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 20 mei 2025

@Maartendd 

lijkt op een defecte router.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 mei 2025

Ik vroeg mij af of er nog iemand van Odido is die mij kan helpen met dit probleem? Zit inmiddels ruim 1,5 week zonder werkend internet en nog zonder oplossing. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 26 mei 2025

Hi ​@Maartendd, ik zie dat dit topic tussen wal en schip is beland waardoor het niet eerder beantwoord is door een moderator, mijn oprechte excuses hiervoor! Ik ben het met Waqqas eens en dit klinkt als een defect modem. Ik heb dan ook direct het modem voor je vervangen! Zodra het nieuwe modem onderweg is, krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen. Zo weet je precies wanneer de bezorger bij je op de stoep staat. Ook krijg je instructies van ons voor het terugsturen van het oude modem. Wil je me op de hoogte houden nadat je het nieuwe modem hebt ontvangen en deze hebt kunnen testen? Ik duim met je mee dat dit de oplossing is! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 mei 2025

Hi Nora, dank je wel voor je reactie en het aanreiken van een mogelijke oplossing. Ik wacht het nieuwe modem af en duim dat dat de oplossing is. Ik laat het weten! 

Groet, Maarten

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • 27 mei 2025

Helemaal goed! ​@Maartendd 

We wachten jouw terugkoppeling rustig af. Laat je het weten als ik je in de tussentijd ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 30 mei 2025
Nora van Odido schreef:

Het lijkt opgelost, alles werkt vooralsnog conform verwachting. Dan was het dus inderdaad een kapot modem. Dank! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • 31 mei 2025

@Maartendd Geweldig om te lezen dat de verbinding met het nieuwe modem goed werkt! 😀

Ik heb natuurlijk meteen de vergoeding voor de tijd dat je onze diensten niet goed hebt kunnen gebruiken in het systeem gezet. Het bedrag wordt automatisch berekend door het systeem en verrekend met de volgende factuur. Je ontvangt hier ook een e-mail bevestiging over. 

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Geef het vooral aan. Ik sta altijd paraat om te helpen! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juni 2025

Wij hebben precies hetzelfde! Hoe kunnen we hier hulp voor krijgen? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14631 reacties
  • 11 juni 2025

Hoi ​@MarioT5.1, welkom op onze community!

Ervaar je exact dezelfde symptomen als de topicstarter? Dan kan het inderdaad een defect modem zijn. Kan je exact uitleggen wat je precies ervaart? Dan kan ik onderzoek doen of een nieuw exemplaar voor je opsturen. Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie en zo kan ik je abonnement erbij pakken. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@MarioT5.1, welkom op onze community!

Ervaar je exact dezelfde symptomen als de topicstarter? Dan kan het inderdaad een defect modem zijn. Kan je exact uitleggen wat je precies ervaart? Dan kan ik onderzoek doen of een nieuw exemplaar voor je opsturen. Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie en zo kan ik je abonnement erbij pakken. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

Hallo ​@Tommie van Odido, bedankt voor de reactie. Ik was juist op zoek naar oplossingen op het forum en dit klinkt hetzelfde als bij ons. Modem gaat helemaal opnieuw uit en weer aan, minstens een keer per dag, wifi en bekabeld valt weg. Heeft hierna moeite om weer te starten, meestal moet ik het nog eens opnieuw doen, zelfs tv bekabeld gemaakt en deze connect soms nog niet. Meeste resets al uitgevoerd wat ik op het forum kan vinden, helpt niet. Ook contact gehad via de chat maar ook niks mee geholpen. Hij zag wel dat er iets was maar weet niet wat precies. Glasvezel huawei ook opnieuw gestart helpt ook niet. Hiervoor bij kpn en tmobile nooit problemen gehad, dus neem aan dat de bekabeling goed is. Ik heb mijn profiel aangepast. Alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14631 reacties
  • 12 juni 2025

Dank voor de toelichting ​@MarioT5.1, ik heb besloten om je direct een T-56 op te sturen. Deze moet geen problemen veroorzaken! Zodra het modem verzonden is kun jij de zending volgen in Mijn Odido. Daarna volgt er een e-mail met het retourproces voor de T-54. Zou je mij, na ontvangst, een terugkoppeling willen geven of alles naar behoren werkt? Alvast bedankt!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 juni 2025

Hey ​@Tommie van Odido, Super! Ik ga het proberen, bedankt voor de hulp tot zover!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen