Skip to main content
Vraag

Huawei modem en mediaconverter vervangen door een Juniper SRX300

Ik wil graag mijn Junipe SRX300 gaan inzetten als router/firewall ipv de mee geleverde Huawei modem. Als ik de SRX aansluit krijg ik geen ip op mijn Wan interface.Ik zie wel een verzoek (discover) vertrekken, maar niet een geldig reply (offer) terug komen op de SRX. Als ik tijdelijk (voor test) mijn oude externe ip op de Wan poort van de SRX zet, heb ik gewoon internet, dus de hardware is ok. Heeft iemand ervaring met een SRX op het Odido glasvezel netwerk, die me verder op weg kan helpen?

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1467 reacties
  • 5 mei 2025

Dat is direct op glasvezel met een SFP module?

Is dat AON, GPON of XSG-PON?

Bij die laatste moet je module geregistreerd worden. Bij die andere 2 kun je volgens mij het serienr van je Huawei klonen. (En uiteraard VLAN 300 instellen)

(Wel raar dat je dan met handmatig IP invullen wel internet hebt.)

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 mei 2025

@rvk01 ik heb mijn SRX met de AON aangesloten gehad en direct met een SFP module... het laatste heeft mijn voorkeur, maar toch eerst maar even kijken of ik de SRX aan de praat krijg…

Uiteraard heb ik VLAN 300 ingesteld..  het MAC adres van de Huawei heb ook al gecloned gehad, al heb ik die er de laatste keer weer afgehaald. Ik heb zelfs de dhcp opties over genomen die Huawei mee stuurt, net als de mtu (1500), speed (1g) en duplex-mode (full duplex)... helaas hebben al mijn pogingen niet geleid tot het verkrijgen van een ip nummer…

Maar ik begrijp dat het clonen van het MAC adres (nog steeds) nodig is? Zij er nog meer zaken die ik moet, of juist niet moet instellen of rekening mee moet houden (zoals tijd om de lease te laten verlopen)?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21603 reacties
  • 5 mei 2025

Hallo ​@Robert.g.smit 

Als je nu een AON SFP hebt zal die niet werken op een GPON of XGSPON verbinding.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Robert.g.smit 

Als je nu een AON SFP hebt zal die niet werken op een GPON of XGSPON verbinding.

@Waqqas Ik begrijp je antwoord niet. Ik heb nu een AON (cvt-3002w2a(sm-10)-plus-dr) aangesloten op een Huawei modem, ooit via T-mobile ontvangen. Deze setup werkt momenteel. Het modem wil ik vervangen door een Juniper, mogelijk later ook de AON voor een SFP Bic… 1 op 1 en dus geen ander type verbinding. Hoe verhoudt mijn situatie zich tot je antwoord?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21603 reacties
  • 6 mei 2025

@Robert.g.smit 

Excuses, ik dacht dat je met Huawei modem de mediaconverter bedoelde.

Bij glasvezel is de mediaconverter het modem en de Huawei de router.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen