Skip to main content
Beantwoord

Heb ook geen internet + TV en Nokia geeft rood alarm weer.

• 29 april 2025
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds 28 April 2025 ging plots tussen 10:00 en 10:30 “het licht uit” (ik bedoel dat mijn glasvezel verbinding + TV is uitgevallen). Ik heb natuurlijk eerst de instructie gevolgd zoals te vinden op de site van Odido maar zelfs na een aantal keren bleef het alarm lampje rood kleuren (en het Delta lampje orange/geel btanden). Na een uur contact gehad met Odido en die hebben een afspraak voor vanmiddag (29 April tuseen 16:00 en 18:00) vastgelegd). Ik hoop dat dit zal gebeuren maar ik heb een heel sterk vermoeden dat ik helemaal geen signaal ontvangen vanuit de wijkcentrale die beheerd wordt door DELTA (hier in Uithoorn). Dus ik verwacht bijna voor 99% niet verlost te zijn van mijn probleem, want er zal een DELTA monteur moeten opdraven om te kijken of ze wel alles op de juiste “patch” hebben aangesloten.

Mijn glasvezel internet (1 GB) liep sinds 02 April als een speer, dus het is wel heel vreemd dat het plots uitvalt.

Nu heb ik een mobiel Unlimited Plus abonnement, dus ik had nog wel contact met de buitenwereld maar het spelen van games gaat niet meer zo soepel.

Dus ik verwacht wel voldoende gecompenseerd te worden voor dit ongein. Ook al omdat ik een aantal slimme apparaten niet kan bereiken, mijn zonnepanelen hun waarden NIET kunnen doorsturen, mijn energieleverancier wellicht binnenkort zal klagen, ik niet via apps in de gaten kan houden wanneer ik mijn auto kan gaan laden (natuurlijk als de zon schijnt dan weet je dat je kan kaden), etc.

Beste antwoord door JoLod2025

JoLod2025 schreef:

Hi Tommie van Odido,

De Odido monteur is zojuist hier geweest en heeft middels zijn apparaat geconstateerd dat de glasvezellijn hartstikke dood is. Hij heeft dit via zijn mobiel aan jullie gemeld en dus zullen jullie weer DELTA moeten aansporen om met spoed het e.e.a. te herstellen in hun wijkcentrale aan het einde van onze straat.

Ik ben benieuwd hoe lang dit zal gaan duren. En nog eerder hoe ik erachter zal komen dat het aangepast is door DELTA en of ik dus een melding zal ontvangen ?

We wachten het maar af.

Hi Tommie van Odido,

30 April 10:20 uur : monteur van Delta bij ons geweest. Probleem opgelost - het “geen internet hebben” heeft exact 2 dagen geduurd. Conclusie : stekkertje in wijkcentrale lag er naast; was duseruit gevallen.

Case closed

Bekijk origineel

4 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 29 april 2025

Hey ​@JoLod2025, welkom op onze Community! 

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting — ik snap heel goed dat dit ontzettend vervelend is, zeker als je slimme apparaten, energiebeheer en game-ervaring hiervan afhankelijk zijn. Fijn dat je via mobiel nog deels bereikbaar blijft, maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort te werken.

Goed dat er al een afspraak is ingepland. Je vermoeden dat het mogelijk bij de aansluiting vanuit de wijkcentrale zit, is ook logisch gezien het plotselinge uitvallen zonder dat je zelf iets hebt aangepast en de rood/oranje lampjes op je ONT (glasvezelkastje).

De monteur vanmiddag zal eerst alle verbindingen en de situatie bij jou thuis nalopen en als daar alles correct lijkt, nemen zij inderdaad contact op met Delta Netwerk om een lijnmeting of herpatching in de centrale te laten uitvoeren als dat nodig is. Dit kan soms inderdaad betekenen dat er vanuit Delta nog iemand bij moet, maar dat wordt na de eerste check direct geregeld.

Wat betreft compensatie:
Zodra het probleem is opgelost en we weten hoe lang je exact zonder dienst bent geweest, kun je via deze pagina of met onze klantenservice contact opnemen voor een passende vergoeding volgens de wettelijke regeling. Houd er rekening mee dat dit altijd pas na herstel geregeld kan worden. Ik hoop uiteraard dat het vanmiddag direct opgelost wordt en mocht je daarna nog vragen of hulp nodig hebben, stuur me gerust een berichtje hier. Ik blijf graag met je meedenken.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 29 april 2025

Hi Tommie van Odido,

De Odido monteur is zojuist hier geweest en heeft middels zijn apparaat geconstateerd dat de glasvezellijn hartstikke dood is. Hij heeft dit via zijn mobiel aan jullie gemeld en dus zullen jullie weer DELTA moeten aansporen om met spoed het e.e.a. te herstellen in hun wijkcentrale aan het einde van onze straat.

Ik ben benieuwd hoe lang dit zal gaan duren. En nog eerder hoe ik erachter zal komen dat het aangepast is door DELTA en of ik dus een melding zal ontvangen ?

We wachten het maar af.

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 30 april 2025
JoLod2025 schreef:

Hi Tommie van Odido,

We wachten het maar af.

Hi Tommie van Odido,

30 April 10:20 uur : monteur van Delta bij ons geweest. Probleem opgelost - het “geen internet hebben” heeft exact 2 dagen geduurd. Conclusie : stekkertje in wijkcentrale lag er naast; was duseruit gevallen.

Case closed

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 1 mei 2025

Hey ​@JoLod2025, superfijn om te horen dat het is opgelost! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen