Skip to main content

Vreselijk traag internet, vooral 's avonds

Een paar weken geleden is wegens gehele uitval van internet ons modem vervangen voor een T56. Het heeft een tijdje prima gewerkt, maar nu is het internet veel te traag. tv kijken (netflix, nlziet) werkt niet lekker. Ookla speedtest meet met de odido sever in Amsterdam een download snelheid van 6.39 Mbps en een upload van 802.35 Mbps. Het modem en de converter van de stroom halen helpt ‘even’ (meestal wel een dag of meer). Buiten het modem op een tijdklok aansluiten, heeft er iemand tips waar ik kan kijken?

Uitgelichte reactie

14 april 2025

@Clicket Fijn om te lezen dat je al het één en ander hebt doorgenomen met ​@Waqqas. Ik wil natuurlijk dat je weer optimaal kan genieten van onze diensten. Ik kijk graag met je mee! 

Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Laat je het mij weten als je zover bent?

@Clicket Ook jou help ik natuurlijk graag verder, zodat je van een stabiele verbinding kan genieten! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en zie dat het om een Klik&Klaar Internet abonnement gaat. Echter, komen de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer in je community profiel niet overeen met wat er bij ons in het systeem staat. Wil je dit nog eens nagaan? 

Daarnaast wil ik je vragen om hier een eigen topic over te starten, zo houden we dit topic overzichtelijk. Als je hier een bericht plaatst met de link naar jouw eigen topic kan ik je daar gelijk verder helpen. 

Wil je dan ook alvast de volgende vragen beantwoorden?

• Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je de wegval op specifieke momenten/een specifiek tijdstip, zo ja kan je hier een voorbeeld van geven?
  • Wat doen de lampjes op het modem (aan/uit, kleur en knipperen, langzaam/snel)?
  • Staat het modem op de meest optimale plek in huis volgens het kompas in de Klik&Klaar app? Mocht je dit nog niet hebben getest, wil je dan eens proberen? Je vindt de app in de App- of Playstore. 

Alvast bedankt voor de genomen moeite. Ik sta klaar om je verder te helpen! 

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21049 reacties
  • 12 april 2025

Hallo ​@Clicket 

De snelheden zijn bekabeld en via de WiFi hetzelfde? Vervang de internetkabel tussen mediaconverter en router eens.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 13 april 2025

Bedankt voor de tip: Geprobeerd, hielp niet. De huidige kabel is ook pas nieuw.
De snelheid is niet altijd laag, maar het fluctueert nogal. Overdag is de snelheid meestal Okay, ‘s avonds zitten er heel veel dips in. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21049 reacties
  • 13 april 2025

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 13 april 2025

Nee, helaas (of gelukkig?) is hier een zyxel geplaatst (FMG3005-R20A).

Ontzettend vaak zwak wifi signaal. Valt om de haverklap uit Waardoor hij overgaat op 4G en daarmee de rest van de apps die wifi moeten hebben niet gebruikt kunnen worden die gebeurt meerdere malen in de afgelopen periode. Tevens heb ik het idee dat hij daarom de 4G leegt waar dat niet zo moeten. Ik zou je graag een structurele oplossing voorzien.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21049 reacties
  • 13 april 2025

@Clicket 

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 14 april 2025

@Clicket Fijn om te lezen dat je al het één en ander hebt doorgenomen met ​@Waqqas. Ik wil natuurlijk dat je weer optimaal kan genieten van onze diensten. Ik kijk graag met je mee! 

Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Laat je het mij weten als je zover bent?

@Clicket Ook jou help ik natuurlijk graag verder, zodat je van een stabiele verbinding kan genieten! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en zie dat het om een Klik&Klaar Internet abonnement gaat. Echter, komen de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer in je community profiel niet overeen met wat er bij ons in het systeem staat. Wil je dit nog eens nagaan? 

Daarnaast wil ik je vragen om hier een eigen topic over te starten, zo houden we dit topic overzichtelijk. Als je hier een bericht plaatst met de link naar jouw eigen topic kan ik je daar gelijk verder helpen. 

• Ervaar je de wegval op specifieke momenten/een specifiek tijdstip, zo ja kan je hier een voorbeeld van geven?
  • Wat doen de lampjes op het modem (aan/uit, kleur en knipperen, langzaam/snel)?
  • Staat het modem op de meest optimale plek in huis volgens het kompas in de Klik&Klaar app? Mocht je dit nog niet hebben getest, wil je dan eens proberen? Je vindt de app in de App- of Playstore. 

Alvast bedankt voor de genomen moeite. Ik sta klaar om je verder te helpen! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Teresa van Odido schreef:

​Laat je het mij weten als je zover bent?

Hartelijk dank voor de inzet!
Het profiel is aangevuld.

Ik kan nergens ‘klik & klaar’ terugvinden op mijn contract, is dat nieuw? Ik woon pas sinds 2020 hier en heb toen 1Gb+tv gekregen via T. Daar is begin dit jaar tv vanaf gehaald door een vriendelijke callcenter medewerker die belde om ons abonnement te verlengen.

Ik heb even gekeken op uw website wat “klik en klaar” is, dat is niet wat ik heb. Wij hebben 1Gb via glasvezel (sinds 2020).

• Probleem speelt al een tijdje, maar sinds 2 weken is het ‘s avonds niet meer mogelijk netflix ed. te streamen.
  • Volgens de ookla test wisselt de snelheid heel de dag veel, maar zakt het eind van de middag echt in, en tegen bedtijd is de snelheid weer terug.
  • Lampjes op het modem/mediaconverter knipperen regelmatig, net zo als normaal.
  • Modem hangt in de meterkast, wifi punt op de eerste verdieping. Maar wifi is alleen voor telefoons, de rest is bedraad. Ik heb geen Klik & Klaar app. Wifi verbindingssterkte is in orde.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 14 april 2025

@Clicket Mijn excuses voor de verwarring! 

Het tweede deel van mijn bericht over Klik&Klaar Internet is bedoelt voor ​@Abrehetbellinga. Ik heb per ongeluk verkeerd getagged. Alsnog super bedankt voor de genomen moeite en het beantwoorden van alle vragen! 

Ik heb gelijk jouw verbindding nagekeken en er gaat inderdaad iets niet goed. Om dit voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je mij weten hoe de afspraak is verlopen? Mocht ik je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik ben er voor je! 💚

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 14 april 2025

Laat je mij weten hoe de afspraak is verlopen? Mocht ik je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik ben er voor je! 💚

De monteur is net weg. Er was iets met ‘demping in de wijkkast’. Op dit moment is de snelheid prima.
Hartelijk dank voor uw hulp!

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Clicket schreef:

De monteur is net weg. Er was iets met ‘demping in de wijkkast’. Op dit moment is de snelheid prima.

Te vroeg gejuicht. ‘t is weer < 5Mbps download, terwijl upload goed blijft (volgens ookla). 

@Teresa van Odido nr is aangepast. Sinds een week last van en lampjes gaan aan en uit. Tevens volgende melding gekregen

“Hallo, je Meer Data bundel is verbruikt. Je gebruikt nu weer je normale internetbundel. Bekijk je verbruikstatus op www.odido.nl/verbruik of de Odido App. Tot snel, Odido”

graag kom ik in contact op beide zaken op te lossen. Hoor graag van je. 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Clicket schreef:
Clicket schreef:

Te vroeg gejuicht. ‘t is weer < 5Mbps download, terwijl upload goed blijft (volgens ookla). 

@Teresa van Odido 
Puur uit interesse: hoe ontstaat zo’n dempingsprobleem plots in een kabel die al jaren veilig in de grond ligt? Hoe kan het dat down snelheid erg fluctueert maar up gewoon goed blijft, gaat dat niet via dezelfde vezel? Is demping niet een constant gegeven, hoe zou dat de snelheid doen fluctueren?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen