Skip to main content

Het alarm kan geen verbinding maken met het modem.

Sinds gisteren aangesloten bij Odido, wifi en tv signaal gaat goed. Echter het alarm werkt niet. Ik denk dat dat het internet voor de wifi en het alarm vetschillende protocollen hanteren. Hoe kan dit worden opgelost?

Gr.Pierre

Uitgelichte reactie

11 april 2025

Allereerst nogmaals van harte welkom bij Odido, super tof dat je voor ons hebt gekozen! 😀 ​@PierreNuyens 

Goed dat je de weg naar onze community hebt gevonden en dit topic start. Ik kan mij voorstellen dat je ook graag het alarm aansluit, zodat je hier gebruik van kan maken zoals je gewend bent. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je eens nagaan of het alarm compatible is met 2.4 Ghz of 5Ghz? Mocht het alleen 1 van de twee betreffen, dan wil ik het netwerk graag opsplitsen. Hierdoor kan je het alarm verbinden met 1 van de twee netwerken. Heb ik jouw toestemming om dit in orde te maken? Houd er wel rekening mee dat je alle apparaten opnieuw moet koppelen. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik regel het graag voor je! 

10 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4717 reacties
  • 11 april 2025

Allereerst nogmaals van harte welkom bij Odido, super tof dat je voor ons hebt gekozen! 😀 ​@PierreNuyens 

Goed dat je de weg naar onze community hebt gevonden en dit topic start. Ik kan mij voorstellen dat je ook graag het alarm aansluit, zodat je hier gebruik van kan maken zoals je gewend bent. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je eens nagaan of het alarm compatible is met 2.4 Ghz of 5Ghz? Mocht het alleen 1 van de twee betreffen, dan wil ik het netwerk graag opsplitsen. Hierdoor kan je het alarm verbinden met 1 van de twee netwerken. Heb ik jouw toestemming om dit in orde te maken? Houd er wel rekening mee dat je alle apparaten opnieuw moet koppelen. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik regel het graag voor je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

Hallo Teresa,

Het gaat om een bedraad alarm dat werkt op IP4. Ik denk dat er een apart ip adres in het modem moet worden aangemaakt. Met dat adres kan ik dan de app op mijn gsm wijzigen. Ik hoor weer graag van je. Gr.Pierre 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22129 reacties
  • 11 april 2025

Hallo ​@PierreNuyens 

Wat is het merk/type van het alarm? Misschien helpt dat wat.

Kan het resetten van de geen kwaad of wordt dat niet aangeraden?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

Het gaat om een Honeywell galaxy alarm. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 april 2025

Goedendag,

Ik heb al even niets meer van jullie gehoord. Vandaag nog contact gehad met de service van Odido, maar die raden mij toch aan om op jullie te wachten. Ik hoor weer graag van jullie. 

Groet van Pierre Nuyens 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 mei 2025

Hier het zelfde probleem. Afgelopen maandag over gestapt naar Odido. Alles aangesloten op de Zylex T56, deze wees alle verbindingen een IP adres toe maar helaas niet aan het Honeywell alarmsysteem. Omdat dit niet gebeurd kunnen we de poort niet openzetten en is het systeem niet mobiel te bereiken. Inmiddels telefonisch contact gehad en het netwerk is opgesplitst in 2.4 en 5 Ghz. Probleem nog steeds aanwezig, hoe kan ik dit oplossen?

Groet Jan Mones

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 2 juni 2025

Hey ​@Senom, welkom op onze community!

Dankjewel voor je bericht. Ik wil natuurlijk dat je Honeywell gewoon netjes verbinding krijgt met het modem. Ik heb zojuist je Wifi-instelling aangepast van Wifi 6 naar Wifi 5. Kun je voor mij checken of je Honeywell alarmsysteem nu wél netjes een IP-adres toegewezen krijgt en of je verbinding kunt maken? Zorg er wel voor dat je het modem een herstart geeft, dan weet je zeker dat de instellingen doorkomen. Laat het weten zodra je hebt getest, ik ben benieuwd of dit de oplossing is! Mocht het nog niet werken, dan denk ik natuurlijk graag met je mee over de volgende stap.

• 2 reacties
  • 2 juni 2025

Helaas dit had niks met WiFi te maken het systeem is bekabeld. Ik had afgelopen zaterdag het probleem zelf al opgelost en was van plan dit vanavond hier te plaatsen. Helaas heeft jou actie ervoor gezorgd dat we geen wifi signaal meer in huis hebben. Graag instellingen asap weer terug plaatsen. En in het vervolg eerst mensen informeren voor iets te doen.    

Met vriendelijke groet

Jan Mones

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 3 juni 2025

Ah gelukkig werkt het eindelijk ​@Senom, je had het over de 2,4 en 5 GHz banden dus ik ging er vanuit dat het over wifi ging. Ik heb Wifi 6 weer voor je ingeschakeld! Laat je mij weten of alles weer goed werkt? Alvast bedankt. 

• 1 reactie
  • 3 juni 2025

De IP reeks tussen een Ziggo modem en een Odido modem verschillen, je zal in je alarmsysteem een IP adres in de reeks van je Odido modem moeten programmeren en daarna poort 10001 naar dit IP adres forwarden. In je app moet je dan wel je WAN adres ook nog aanpassen ( watismijnip.nl ).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen