Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en tv


Sinds ca 17:00 geen internet en tv. Gisteravond, 07-03-2025 ook al. Duur van deze storing was ca 3 uur (ca 18:00 - 21:00 uur).

Wereldbolletje op T-56 modem is rood, rest groen.

Op huawei PON Terminal  brandt LOS LED & Pover LED, PON LED knippert langzaam. Alle LEDs lijken groen te branden (ben een beetje kleurenblind).

Modem en Terminal van spanning gehaald en weer één voor één opgestart conform procedure. Had niet het gewenste resultaat.

Gisteravond zelfde gedaan, ook niet gewenste resultaat. Na een tijdje lostte deze storing als vanzelf op. Eerst met haperingen. Later was de verbinding weer stabiel.

Met vriendelijke groet,

Henk

Beste antwoord door henk1758

@Tommie van Odido 

Monteur is geweest. Hij heeft het eindaansluitkastje van de glasvezel bij mij vervangen. In eerste instantie bleef de storing aanwezig. Is met de ONT naar de POP gegaan. Daar bleek alles te werken.

Als laaatste redmiddel heeft hij de reserveglasvezel in de kabel aangesloten. Hierna werkte de verbinding weer. Gelukkig maar. Anders moest er gezocht worden waar de storing in de kabel zit.

Ik ben verrast door de snelheid waarmee de storing nu opgelost werd.

Bedankt voor de steun en support.

Bekijk origineel

21 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 9 maart 2025

Afgelopen nacht (9-3-25 04:00 uur) weer kontakt met internet. TV had ook weer verbinding deze ochtend.

In afwachting wat Internet + TV deze avond doen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22292 reacties
  • 9 maart 2025

Hallo ​@henk1758 

Waarschijnlijk was er even een storing in de wijkcentrale.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 9 maart 2025

09-03-2025 15:35 Haperingen in internetverbinding

16:00 uur geen Internet +TV


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22292 reacties
  • 9 maart 2025

@henk1758 

Knippert het LOS lampje dit keer of het PON lampje?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 9 maart 2025

09-03-2025 16:40 Zyxel Router en Huawey ONT even van spanning gehaald en weer opgestart. Heb weer TV en Internet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 9 maart 2025
Waqqas schreef:

@henk1758 

Knippert het LOS lampje dit keer of het PON lampje?

PON lampje knipperde.

10G- en Power-LED brandden continue


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 9 maart 2025

09-03-2025 17:00 Helaas, internetverbinding is weer weggevallen. PON LED knippert..

ODIDO app vertelt mij dat er geen storingen zijn evenals gisteren en eergisteren.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 21 maart 2025

Sinds 11-03 weer verbinding met internet tot gisteravond 20-03 16:30.

Telefonisch contact gehad met servicedesk.

Deze avond komt er een monteur van Guidion.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 11 april 2025

Tja, ondertussen al 3 x een monteur van Guidion over de vloer gehad en 3 x een monteur van KPN. Probleem is nog steeds aanwezig.

ONT is een keer vervangen evenals het glasvezelverbindingkabeltje tussen ONT en glasvezelkabelaansluiting.

Gehoorde suggesties: glasvezelkabelaansluiting opnieuw monteren; router vervangen.

Ook gehoord dat het in het KPN serverruimte ontiegelijk warm is, zo niet heet. Er zouden 2 airco-units geplaatst zijn die kennelijk niet afdoende zijn. Ook staan deze units dusdanig in de weg dat je de ruimte niet fatsoenlijk kan betreden. Deze situatie zou door verschillende monteurs doorgegeven zijn. Ik kan niet verifiëren of dit ook daadwerkelijk gebeurd is.

Verder heb ik 3 x een mailtje gekregen van ODIDO met de mededeling dat het probleem opgelost is en dat ik weer gebruik kan maken van internet + tv. Nee, het probleem is niet opgelost. Het probleem manifesteert zich elke dag of om de paar dagen en gaat ook vanzelf weer weg.

Ik weet niet of ODIDO/KPN op de achtergrond bezig zijn met dit probleem of dat ze me laten bungelen. Ik wordt er wel een beetje verdrietig van 😭😭😭.

Zo, dit moest er even uit.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2444 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@henk1758, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik geef je graag duidelijkheid hierover. Elke keer dat er een ticket van je wordt gesloten, krijg je deze e-mail automatisch. Als laatste update zie ik dat 7 april de netwerkbeheerder het als opgelost heeft aangemeld. Maar als ik je goed begrijp is dit niet het geval. Klopt dit? Ik ben benieuwd of je de momenten hierna hebt bijgehouden dat je verbinding weg was. Dan ga ik het direct heropenen voor je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 23 juni 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@henk1758, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik geef je graag duidelijkheid hierover. Elke keer dat er een ticket van je wordt gesloten, krijg je deze e-mail automatisch. Als laatste update zie ik dat 7 april de netwerkbeheerder het als opgelost heeft aangemeld. Maar als ik je goed begrijp is dit niet het geval. Klopt dit? Ik ben benieuwd of je de momenten hierna hebt bijgehouden dat je verbinding weg was. Dan ga ik het direct heropenen voor je! 

Ik begrijp hoe het werkt maar niets irritanter dan een mail krijgen met de mededeling dat het opgelost is op het moment dat de storing weer optreedt. Als dat nu een keertje voorkomt maar dat is dus al vaker gebeurd.

Ondertussen op 4 juni voor het laatst kontakt gehad met de ODIDO Service lijn vanwege deze storing. Er werd mij verteld dat het de aandacht had en dat het bij de Back Office gedeponeerd was. Eigenlijk lieten ze doorschemeren dat ik, vanwege deze redenen, niet meer hoefden te bellen. Althans, zo heb ik het opgevat.

Sinds 12 juni ca 12:00 heb ik geen internet + TV over mijn “supersnelle” glasvezelverbinding.

Wat mij ook opgevallen is dat wanneer het wel werkt, de upload snelheden over het  algemeen zeer laag zijn (<10Mbps, vaak ook kleiner dan 1Mbps)

Ik heb werkelijk geen idee of ODIDO inderdaad op de achtergrond bezig is met mijn storing. Ik krijg geen enkele informatie omtrent deze storing, zelfs geen email dat het opgelost zou zijn 😜


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15047 reacties
  • 24 juni 2025

Hey ​@henk1758, ik heb opnieuw Guidion voor je aangestuurd omdat er geen diensten zijn op dit moment. 

Zou je een afspraak willen maken met de monteur en mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 24 juni 2025

 

Hallo ​@Tommie van Odido

Afspraak gemaakt voor morgenochtend.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15047 reacties
  • 24 juni 2025

Super ​@henk1758, zou je mij op de hoogte willen houden? Dan kan ik het in de juiste banen begeleiden mits dat nodig is! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 25 juni 2025

@Tommie van Odido 

Guidion monteur is deze ochtend geweest. Demping van de glasvezellijn is gemeten. Was te hoog. Monteur heet contact gehad met THD om deze storing door te zetten naar de netwerkeigenaar (is Reggefiber/KPN).


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 25 juni 2025

@Tommie van Odido 

Zojuist afspraak voor deze middag gemaakt met KPN om deze storing op te lossen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15047 reacties
  • 25 juni 2025

Super, laat je mij weten hoe het verloopt ​@henk1758? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 26 juni 2025

@Tommie van Odido 

Gistermiddag is er inderdaad een KPN-monteur verschenen. Deze heeft het niet weten op te lossen. Hij heeft bij mij alleen de glasvezeluiteinden geborsteld en is daarna naar de POP gegaan. Wat hij daar gedaan heeft weet ik niet, Hij heeft waarschijnlijk kontakt gehad met ODIDO daar hij mij nog heeft gebeld voor het serienummer van de ONT. Mogelijk dat deze niet geregistreerd zou staan bij ODIDO.

Ben later op de dag nog gebeld door een andere KPN-monteur. Een afspraak gemaakt voor deze middag.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2025

@Tommie van Odido 

Monteur is geweest. Hij heeft het eindaansluitkastje van de glasvezel bij mij vervangen. In eerste instantie bleef de storing aanwezig. Is met de ONT naar de POP gegaan. Daar bleek alles te werken.

Als laaatste redmiddel heeft hij de reserveglasvezel in de kabel aangesloten. Hierna werkte de verbinding weer. Gelukkig maar. Anders moest er gezocht worden waar de storing in de kabel zit.

Ik ben verrast door de snelheid waarmee de storing nu opgelost werd.

Bedankt voor de steun en support.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15047 reacties
  • 27 juni 2025

Ah wat fijn om te horen ​@henk1758, ik ben erg blij dat je weer online bent en dat alles zo snel gelopen is! Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 27 juni 2025

@Tommie van Odido 

Hier nog even een screenshot van speedtest.

ot van SpeedTest.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen