Skip to main content
Beantwoord

weg vallen internet

• 10 februari 2025
  • 27 reacties
  • 253 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 30 reacties

Oke ben er behoorlijk klaar mee te raken.

Nog steeds valt het internet weg. Er zou naar gekeken worden maar het laatste ticket stond opgelost.

Ik heb geen idee wat maar waarschijnlijk bedoelen ze de oploskoffie want hier werkt het nog steeds ***.

Hoe lastig kan het zijn om uit de luie stoel te komen en het probleem gewoon op te lossen.
ik betaal niet voor een weg vallende verbinding maar voor een fuctioneren de verbinding.
Welke oplossing kan Odido nu echt als oplossing bieden. Dit is niet mijn eerste klacht vanaf de 2e maand is er al gezeik op de verbinding heb echt veel geduld maar ben er nu toch welk klaar mee.

Nu verbonden op de LAN2 poort direct vanaf het moden met een CAT6 kabel.
Weer een ticket via de klantenservice met het verzoek om eens dieper te gaan zoeken waar het probleem zit. 

Beste antwoord door lowies

Opgelost!
Ongeveer 3 maanden geleden geklaagd over het wegvallen van het internet.
Na meerdere telefoontjes is het nu super stabiel.

UptimeKuma geeft over een 2x 30 dagen periode een uptime van 99,89% aan.
Ik ben blij.

Bekijk origineel

27 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 10 februari 2025

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 10 februari 2025

Heb het doorgelezen alleen is het zo dat de het ping -t commando laat zien dat er regelmatig gaten in de verbinding zitten uptimekuma geregistreerd deze allemaal. Het heeft niets met de snelheid te maken deze is 400/400 en dat haal ik ook. De setup die hier gebruikt word is exact hetzelfde als bij de  vorige provider alleen het modem en ont zijn gewisseld en daar zelden issues mee. Het kan voorkomen maar niet meerdere keren per dag. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 10 februari 2025

Hallo ​@lowies 

Welke mediaconverter heb je?

Wat heb je aangesloten op de internetkabel in LAN2?

Wanneer er geen internet is, is het internet lampje dan rood of niet?

Indien het internet voor langere tijd wegvalt kan je dan ook kijken welke lampjes branden of knipperen op de mediaconverter?

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 10 februari 2025

slaap lekker 😴😴😴

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 10 februari 2025

@totaleslimmekind 

Probeer reacties te plaatsen die nuttig kunnen zijn voor de topic starter 🙂

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 10 februari 2025
Waqqas schreef:

@totaleslimmekind 

Probeer reacties te plaatsen die nuttig kunnen zijn voor de topic starter 🙂

Oke

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 10 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@lowies 

Welke mediaconverter heb je?

Wat heb je aangesloten op de internetkabel in LAN2?

Wanneer er geen internet is, is het internet lampje dan rood of niet?

Indien het internet voor langere tijd wegvalt kan je dan ook kijken welke lampjes branden of knipperen op de mediaconverter?

De tijd is te kort om dit te zien. Het gaat tussen de 30 seconden of iets meer. Op lan2 zit een lankabel direct in een laptop Op lan1 gaat naar een 8 poort switch beide laten exact hetzelfde zien. De ont is van Huawei 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 10 februari 2025

@lowies 

Wellicht helpt het om de internetkabel tussen Huawei en de router eens te vervangen?

Voorzie de router ook eens van een fabriekreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 11 februari 2025
Waqqas schreef:

@lowies 

Wellicht helpt het om de internetkabel tussen Huawei en de router eens te vervangen?

Voorzie de router ook eens van een fabriekreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip.

Alles is nu 2x vervangen sinds November. 
Ik betwijfel of het vervangen van een kabel de oplossing zou zijn.
Ben er inmiddels 2 maanden mee bezig.
https://community.odido.nl/search/activity/topics?userid=157317

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1525 reacties
  • 11 februari 2025

Hier moet gewoon een moderator (en uiteindelijk monteur) naar kijken want alles is al een keer gedaan. Ik zie niet dat het 3 weken gelden opgelost is… en als ik verder terugkijk zie ik ook lost packages in een ping en dat het probleem uiteindelijk in de wijkcentrale opgelost moest worden (iets met de glazvezelpoort?).

Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment zegt… “en nu is het genoeg !!!”.

(dat moment zou er bij mij al veel eerder geweest zijn 😉)

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 11 februari 2025
rvk01 schreef:

Hier moet gewoon een moderator (en uiteindelijk monteur) naar kijken want alles is al een keer gedaan. Ik zie niet dat het 3 weken gelden opgelost is… en als ik verder terugkijk zie ik ook lost packages in een ping en dat het probleem uiteindelijk in de wijkcentrale opgelost moest worden (iets met de glazvezelpoort?).

Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment zegt… “en nu is het genoeg !!!”.

(dat moment zou er bij mij al veel eerder geweest zijn 😉)

om even een beeld te geven waar het overgaat:

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • Antwoord
  • 26 mei 2025

Opgelost!

Ik ben blij.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4425 reacties
  • 27 mei 2025

@lowies Wat superfijn om te lezen dat de verbinding nu super stabiel is. Hartstikke mooi! 

Ik kijk graag met je mee naar een compensatie voor de tijd dat de diensten niet goed hebben gewerkt. Ik mis hiervoor alleen nog de laatste 4 cijfers in je community profiel. Wil je dit nog toevoegen?

Als je mij een seintje geeft in dit topic wanneer je zover bent, maak ik dit meteen in orde! 

Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 27 mei 2025
lowies schreef:

Opgelost!

Ik ben blij.

Wat was uiteindelijk de oplossing?

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 7 juni 2025
Bloemetje12345 schreef:
lowies schreef:

Opgelost!

Ik ben blij.

Wat was uiteindelijk de oplossing?

De oplossing hier is dat er een connector in de wijkkast kuren had. Achteraf bleek deze ‘afgebroken’ te zijn. Er wordt behoorlijk veel werk gedaan in zon wijk “kast” dus dat er eens wat fout gaat is aanwezig.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2420 reacties
  • 9 juni 2025

Hoi ​@lowies, we maken graag nog een vergoeding voor je aan! Zou je hiervoor de laatste vier cijfers van je rekeningnummer aan je profiel willen toevoegen? Dan kunnen wij aan de slag! 😊

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 9 juni 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@lowies, we maken graag nog een vergoeding voor je aan! Zou je hiervoor de laatste vier cijfers van je rekeningnummer aan je profiel willen toevoegen? Dan kunnen wij aan de slag! 😊

Hallo Ishana,

ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 10 juni 2025

Hey ​@lowies, dank voor het aanvullen, ik mis alleen nog je geboortedatum. Kan je die nog toevoegen?

In het systeem zie ik een eerste melding van 9 november in 2024 klopt dat? Op 26 mei geef je aan dat het opgelost is, is dit de daadwerkelijke datum dat het opgelost is of is het eerder opgelost? Zo krijg ik een beter beeld van de periode dat je hier last van gehad hebt en kan ik nadenken over een passende compensatie! Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 10 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@lowies, dank voor het aanvullen, ik mis alleen nog je geboortedatum. Kan je die nog toevoegen?

In het systeem zie ik een eerste melding van 9 november in 2024 klopt dat? Op 26 mei geef je aan dat het opgelost is, is dit de daadwerkelijke datum dat het opgelost is of is het eerder opgelost? Zo krijg ik een beter beeld van de periode dat je hier last van gehad hebt en kan ik nadenken over een passende compensatie! Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet.

Welke toegevoegde waarde heeft mijn geboorte datum????

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1344 reacties
  • 10 juni 2025

Hallo ​@lowies ,

Zie volgende link:Waarom vragen we deze informatie.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 11 juni 2025

Hij is toegevoegd !

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 11 juni 2025

Geboorte datum is toegevoegd.  Het was wat eerder stabiel maar wilde dit over een langere periode meten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 12 juni 2025

Dankje ​@lowies, weet je toevallig wanneer het precies stabiel werd? Dan heb ik een exacte periode namelijk waar we de vergoeding op kunnen baseren! Ik zie je berichtje graag tegemoet. 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 30 reacties
  • 12 juni 2025

Dankje ​@lowies, weet je toevallig wanneer het precies stabiel werd? Dan heb ik een exacte periode namelijk waar we de vergoeding op kunnen baseren! Ik zie je berichtje graag tegemoet. 

Zal dan 1 april zijn. Ik heb gemeten data van laatste 2 maanden alleen beschikbaar.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 13 juni 2025

Dank voor de verduidelijking ​@lowies, dat zijn bijna 6 maanden. Omdat je wel diensten gehad hebt maar niet volledig wil ik voorstellen om de helft van de kosten over de 6 maanden te vergoeden, dus 3 volle maanden. Ben je daarmee akkoord? Zo ja, dan zet ik het meteen voor je in gang!  

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen