Skip to main content

Odido glasvezel via KPN lijn - hoge ping, hoge latency, trage downloads, jitter, en packet loss

Hi,

Sinds ik glasvezel heb via Odido heb ik met regelmaat last van zeer hoge ping tijden (meer dan 2 seconde). Daarnaast is er vaak hoge latency, zeer trage downloads, veel jitter, en veel packet loss.

Dit belemmert het normaal gebruik van websites, en mijn videobellen crasht zo regelmatig dat het beschamend is.

De afgelopen weken heb ik hier meermaals over gebeld en uiteindelijk is er een nieuwe modem toegestuurd (Zyxel T-56) omdat de oude verouderd was. Dit heeft het probleem echter niet opgelost.

Nu zag ik dat KPN recentelijk een heel aantal glasvezelkastjes (ONT) van Genexis heeft vervangen omdat deze storingsgevoelig zouden zijn. Zou dit bij mij ook het geval kunnen zijn, ik heb er een van Genexis. Zo ja, kan deze vervangen worden? Zo nee, hoe gaan kunnen we dit oplossen?

Hartelijk dank!

Dit zijn enkele metingen gedaan met de Clouflare speedtest. Al deze metingen zijn gedaan met een bekabelde internetverbinding, het is dus geen wifi probleem.

Hoge packet loss voor glasvezel.

Hoge Jitter

Unloaded latency van 0,4 seconde

Latency van 1,9 seconde (!)

Meerder files met een latency van 0,3 seconde 

Sommige files downloaden extreem traag, hier 6 Mbit op een 100 Mbit lijn.

Sommige files uploaden extreem traag, 2,4 Mbit op een 100 Mbit lijn 

Uitgelichte reactie

22 februari 2025

Hoi ​@gebruikersnaamK, ik help je super graag verder! Alleen hebben we wel deze gegevens nodig. Weet dat ze alleen voor de moderators zichtbaar zijn en niet voor anderen. We gaan graag voor je aan de slag! Groetjes, Ishana

13 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@gebruikersnaamK, super bedankt voor deze melding! Dit moeten we zeker oplossen. Ik zie zo snel geen problemen in je verbinding, klopt het dat jij dit voornamelijk merkt in de avonduren? Dan zou het goed aan je Genexis kunnen liggen. Ik zet je daarom sowieso op de lijst voor een nieuwe ONT. Ik kan echter nog niet zeggen hoelang dit zal duren. Zou je ook een pingtest kunnen aanleveren zoals wij dat vragen in het door jou aangegeven topic? Dankjewel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

​Dank je, @Cheyenne van Odido 

De unloaded latency is een andere benaming voor ping. Dit voorbeeld van enkele dagen geleden laat zien dat deze soms echt belabberd is (3,6 seconde, 1,8 seconde en 1,6 seconde).

Het issue is inderdaad bij mij het beste te merken in de avonduren maar ook overdag en 's nachts heb ik er regelmatig last van. Ik hoop dat KPN snel de ONT komt vervangen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 4 februari 2025

Dit mag ook bijna geen verbinding meer heten...

• is een King Poster
  • 73 reacties
  • 7 februari 2025

Check ook eens wat ik heb geschreven in  < het volgende onderwerp >  (en vervolg reacties).
-

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 8 februari 2025

Dank je ​@Babylonia. Bij mij speelt het probleem echter zowel met kabels als op de wifi. Deze kabels heb ik ook al tientallen jaren en ik heb er nooit issues mee ondervonden. Ik ben bang dat het de ONT is welke het probleem bij mij veroorzaakt Als ik zou kunnen zou ik met genoegen terug gaan naar mijn ASDL verbinding welke een stuk stabieler was dan deze glasvezel verbinding. Wellicht dat ik binnenkort overstap naar Ziggo want dit is zo geen bruikbare lijn.

Odido geeft aan dat ze het ONT kastje komen vervangen maar kunnen op geen enkele wijze aangeven wanneer.. Lekker geregeld van ze.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 8 februari 2025

@Cheyenne van Odido Zou je mij een update kunnen geven wanneer mijn ONT vervangen wordt? De helpdesk heb ik er drie keer over gebeld, drie keer weten ze van niks, drie keer krijg ik een riedel vragen, en drie keer wordt me beloofd dat er binnenkort contact wordt opgenomen om de ONT te vervangen.

Andere vraag, nu mijn internet in gebreke blijft neem ik aan dat ik de factuur ook niet hoef te betalen?

Dank je!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 9 februari 2025

@gebruikersnaamK Tuurlijk wil ik je hierbij helpen! Ik snap goed dat je graag wil weten waar je aan toe bent. 

Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) invullen in de lege velden in je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik direct met je meekijken. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@gebruikersnaamK Tuurlijk wil ik je hierbij helpen! Ik snap goed dat je graag wil weten waar je aan toe bent. 

Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) invullen in de lege velden in je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik direct met je meekijken. 

Hi ​@Teresa van Odido ,

Sorry voor de chagrijnige toon van dit bericht maar ik begin redelijk genoeg er van te krijgen. Er is me ondertussen 5x beloofd dat ze mijn ONT komen vervangen en nu zijn er weer meer vragen om te beantwoorden voordat ik te horen krijg wanneer. Mijn profiel is gekoppeld aan mijn klantennummer en voor de rest van de data kan je intern verzoek doen tot de gegevens. Mocht je meer bevestiging willen dat ik dit werkelijk ben dan mag je mij mailen of bellen. Ik ga geen hoogstpersoonlijk gegeven toevoegen aan een wegwerp profiel omdat Odido zijn primaire bedrijfsprocessen niet op orde heeft.

Daarnaast, je verzoek voldoet niet aan de eisen van de AVG.

Wederom de vraag: wanneer komt de reparateur? Dit mag je ook op de mail zetten als je er zo zeker van wil zijn dat het echt alleen bij mij terecht komt.

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 76 reacties
  • 9 februari 2025
gebruikersnaamK schreef:

Hi ​@Teresa van Odido ,

Sorry voor de chagrijnige toon van dit bericht maar ik begin redelijk genoeg er van te krijgen. Er is me ondertussen 5x beloofd dat ze mijn ONT komen vervangen en nu zijn er weer meer vragen om te beantwoorden voordat ik te horen krijg wanneer. Mijn profiel is gekoppeld aan mijn klantennummer en voor de rest van de data kan je intern verzoek doen tot de gegevens. Mocht je meer bevestiging willen dat ik dit werkelijk ben dan mag je mij mailen of bellen. Ik ga geen hoogstpersoonlijk gegeven toevoegen aan een wegwerp profiel omdat Odido zijn primaire bedrijfsprocessen niet op orde heeft.

Wederom de vraag: wanneer komt de reparateur? Dit mag je ook op de mail zetten als je er zo zeker van wil zijn dat het echt alleen bij mij terecht komt.

Zonder due info kan je niet geholpen worden 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 februari 2025

@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido 

Vandaag weer ping tijden die internet gebruik onmogelijk maken 14 seconde:

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 februari 2025
MR_CHIP schreef:
gebruikersnaamK schreef:

Hi ​@Teresa van Odido ,

Zonder due info kan je niet geholpen worden 

@MR_CHIP  Dat kunnen ze wel degelijk. Dat heeft ​@Cheyenne van Odido al eerder gedaan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 21 februari 2025

@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido 

Ik wacht nog steeds op een nieuw ONT. Wanneer komt deze?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 22 februari 2025
Uitgelichte reactie

Hoi ​@gebruikersnaamK, ik help je super graag verder! Alleen hebben we wel deze gegevens nodig. Weet dat ze alleen voor de moderators zichtbaar zijn en niet voor anderen. We gaan graag voor je aan de slag! Groetjes, Ishana

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen