Skip to main content

Plex-server op Windows 11 achter een TP-Link Archer C1200 router en Zyxel EX5601-T1 modem

• 21 januari 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allemaal!

Ik lees er wellicht compleet overheen, maar ik krijg mijn Plex-server niet bereikbaar vanaf het grote boze internet.
Mijn pc heeft als fixed IP 192.168.0.114
Plex heeft al, bij de installatie, regels in Windows Firewall gekregen.

In mijn Archer (192.168.0.1) staat het volgende ingevuld:

Ik heb nog niets in de EX5601-T1 gewijzigd

Mijn Plex-server blijft zeggen, dat ik niet van buitenaf bereikbaar ben.

Help me, Obi-Wan Kenobi, you're my only hope!

Uitgelichte reactie

21 januari 2025

Hallo ​@m1kky 

Je moet dan wel alle poorten van de Zyxel naar de Archer open zetten door de Archer in de DMZ van de Zyxel te plaatsen.

Een nog betere oplossing is de Zyxel helemaal weglaten dus mediaconverter > Archer en dan pas je deze instellingen toe in de interface bíj IPTV/VLAN:

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 21 januari 2025

Hallo ​@m1kky 

Je moet dan wel alle poorten van de Zyxel naar de Archer open zetten door de Archer in de DMZ van de Zyxel te plaatsen.

Een nog betere oplossing is de Zyxel helemaal weglaten dus mediaconverter > Archer en dan pas je deze instellingen toe in de interface bíj IPTV/VLAN:

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 januari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@m1kky 

Daar had ik nog niet over nagedacht! Ga ik vanavond gelijk in de praktijk brengen. Thanks :)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen