Skip to main content
Beantwoord

T-54 krijgt regelmatig een spontane herstart.

• is een Master Poster
  • 18 reacties

Nadat ik een aantal modems heb verkregen via de klantenservice en een bovenliggende afdeling ben ik doorgestuurd naar de community omdat zijn niets konden betekenen voor mij. Ik had dit bericht ook onder Zyxel T-54 Restart constant na nieuwe firmware update? gezet maar geen reactie van een moderator. Waarschijnlijk wordt die niet meer gemonitord. Ook heb ik naar Tommy van Odido een bericht gestuurd want ik zag op de community dat er veel meer problemen waren met de firmware van de T-54 en dat hij voor een terug gang van firmware kan zorgen, maar hij is wellicht met verlof.

Dus nu maar een nieuw topic gestart met de hoop op hulp.

Ik heb het zelfde probleem. Na contact met de klantenservice over het herstarten van de T-54 met de firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28 werd ik door verbonden met een andere medewerker die mij een ander modem opstuurde een Zyxel T-56. Bij het instellen van het modem liep ik tegen het probleem aan dat ik maar max. 12 mac adressen kon invoeren in het MAc-filter van draadloos, echter heb ik er meerdere dus maar weer contact opgenomen. vervolgens zou er dan wederom een nieuw T-54 modem worden opgestuurd om het probleem van de mac adressen te voorkomen. Echter bij het instellen van de mac adressen liep ik ook hier tegen de max van 12 adressen aan. Ik heb ook de mesh uitgezet omdat ik ergens gelezen had dat die ook een beperking kon geven op het aantal mac adressen en ik heb geen mesh nodig. Vervolgens een test op mijn oude nog werkend (wel met herstarts) T-54 modem gedaan om een mac adres er bij te zetten kreeg ik ook de melding dat er maar max 12 adressen mogelijk waren terwijl er veel meer in staan. Verder mis ik onder beveiliging de opties MAC-filter en planningsregels. Dus kennelijk zit het allemaal in de firmware als ik de problemen in de community zie.  Ik vraag me af of een nieuwe firmware wel van te voren getest word op al de al aanwezige instel mogelijkheden en zijn stabiliteit. Ik zou dus graag de oude firmware terug gezet willen hebben om al die problemen te verhelpen. Is dat mogelijk?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@lc985, ik ben voor je gaan kijken en zie dat je van een T-56 naar een T-54 bent gegaan.  

Dus ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware een downgrade krijgt. Dat kan in de loop van vandaag gebeuren, op het moment van downgraden zul je tijdelijk geen internet hebben.

Bekijk origineel

17 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 15 januari 2025

O hier nog de laatste herstart gisteren

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • Antwoord
  • 16 januari 2025

Hey ​@lc985, ik ben voor je gaan kijken en zie dat je van een T-56 naar een T-54 bent gegaan.  

Dus ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware een downgrade krijgt. Dat kan in de loop van vandaag gebeuren, op het moment van downgraden zul je tijdelijk geen internet hebben.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 16 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi Tommy bedankt voor je reactie. Ik heb momenteel de nieuwe T-56 en T-54 nog thuis staan die Odido mij heeft toe gezonden. Ik heb momenteel nog mijn oude modem T-54 (met de herstarts) in dienst staan omdat ik bij beide nieuwe modems niet meer dan 12 MAC-adressen kon invoeren terwijl ik er meer heb. Tevens miste ik bij mijn oude T-54 als bij de nieuwe T-54 in de tab beveiliging het MAC-filter en planningsregels, dus kennelijk missertje in de firmware. Zodra de firmware is terug gezet en alles functioneert dan stuur ik beide nieuwe modems terug omdat ik verder tot nu geen problemen heb met de oude T-54.

Vraagje nog weet jij wat er allemaal in de backup zit die je met het modem zelf maakt? Zit hier ook de firmware in of is het alleen de gebruikers instellingen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14746 reacties
  • 16 januari 2025

Hey ​@lc985, wat bedoel je precies met het invoeren van MAC-adressen? De back-up is echt alleen de user-settings, geen firmware versie. MAC-filtering is helemaal weggehaald in de firmware.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14746 reacties
  • 16 januari 2025

Zou je trouwens je nieuwe T-54 willen aansluiten ​@lc985, we zien nu de oude online. Dan kunnen we de firmware niet downgraden. Graag T-54 met s/n: S224128011044 aansluiten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 16 januari 2025

Hey ​@lc985, wat bedoel je precies met het invoeren van MAC-adressen? De back-up is echt alleen de user-settings, geen firmware versie. MAC-filtering is helemaal weggehaald in de firmware.

Bedankt voor de reactie ​@Tommie van Odido. De MAC adressen van de hardware welke alleen op mijn netwerk mogen en geen andere hardware d.m.v. beveiliging.  

vervolgens MAC-filter invullen zie onder.

Ik zou graag MAC-filter blijven gebruiken.

Voor draadloos het volgende

Als dit uit de firmware wordt gehaald is er dan wel een modem welke die wel bezit want dit is toch algemeen gebruik in netwerk routers en repeaters. Of kan die terug geplaats worden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 16 januari 2025

Zou je trouwens je nieuwe T-54 willen aansluiten ​@lc985, we zien nu de oude online. Dan kunnen we de firmware niet downgraden. Graag T-54 met s/n: S224128011044 aansluiten.

@Tommie van Odido Is het niet mogelijk om de oude te downgraden? Want daar heb ik wel meer dan 12 MAC adressen in het MAC-filter, in de nieuwe T-54 en ook de T-56 kan ik maar MAX 12 MAC adressen invoeren. Tevens heeft de nieuwe T-54 niet zoals de nieuwe T-56 onder beveiliging de opties MAC-filter en planningsregels. En verder vraag ik me af of ik de backup van de oude T-54 als het alleen gebruikergegevens zijn terug kan plaatsen op de nieuwe T-54 of op de nieuwe T-56. Als ik de backup wil terug plaatsen krijg ik de melding “Uploaden van de configuratie is mislukt. Het geselecteerde bestand bevat een illegale configuratie-instelling”. Dus als dat niet lukt ben ik al mijn instellingen dus kwijt.

Ik hoor graag van je of het alsnog met de oude T-54 lukt anders zal ik de nieuwe T-54 zoals je aangeeft morgen plaatsen. Ik neem aan dat je bij mijn gegevens kunt dus zou je me ook kunnen bellen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14746 reacties
  • 17 januari 2025

Hey ​@lc985, de oude T-54 en T-56 moeten retour, dit kan ik niet aanpassen omdat het MAC-address en S/N administratief worden opgeslagen. Als je de nieuwe T-54 aansluit dan kan ik die laten downgraden, echter zal in een nieuwe update MAC-filtering worden uitgeschakeld. Dit doen we vanwegen support redenen. We willen alle opties die we aanbieden kunnen ondersteunen maar dat is niet mogelijk. Daarnaast willen we niet dat klanten eventuele problemen krijgen vanwege aangepaste instellingen.

De Back-up is gelinked aan het serienummer van het modem en kan niet overgezet worden op een ander modem.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 17 januari 2025

Hey ​@lc985, de oude T-54 en T-56 moeten retour, dit kan ik niet aanpassen omdat het MAC-address en S/N administratief worden opgeslagen. Als je de nieuwe T-54 aansluit dan kan ik die laten downgraden, echter zal in een nieuwe update MAC-filtering worden uitgeschakeld. Dit doen we vanwegen support redenen. We willen alle opties die we aanbieden kunnen ondersteunen maar dat is niet mogelijk. Daarnaast willen we niet dat klanten eventuele problemen krijgen vanwege aangepaste instellingen.

De Back-up is gelinked aan het serienummer van het modem en kan niet overgezet worden op een ander modem.

Hoi ​@Tommie van Odido Jammer dat de cliënt eerst een extra beveiliging wordt aangeboden wat daarna wordt afgenomen. Hierdoor moet ik extra kosten maken om tot de zelfde beveiliging te komen.

Wel ik ga nu de nieuwe T-54 zover als mogelijk installeren zodat mijn down tijd van mijn overige systemen zo kort mogelijk is. Hierna laat ik je weten als de nieuwe T-54 in dienst is. Is in die oude firmware toevallig het MAC-filter nog wel indienst? zo ja is het dan een optie om de firmware update’s voor mij uit te zetten?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 17 januari 2025
lc985 schreef:

Hoi ​@Tommie van Odido Jammer dat de cliënt eerst een extra beveiliging wordt aangeboden wat daarna wordt afgenomen. Hierdoor moet ik extra kosten maken om tot de zelfde beveiliging te komen.

Wel ik ga nu de nieuwe T-54 zover als mogelijk installeren zodat mijn down tijd van mijn overige systemen zo kort mogelijk is. Hierna laat ik je weten als de nieuwe T-54 in dienst is. Is in die oude firmware toevallig het MAC-filter nog wel indienst? zo ja is het dan een optie om de firmware update’s voor mij uit te zetten?

Hoi ​@Tommie van Odido Het nieuwe modem T-54 is in dienst. Wel erg traag moet deze eerst nog bestanden van jullie server af halen of is de firmware gelijk aan het laden?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2982 reacties
  • 18 januari 2025

Hi ​@lc985, ik heb verzocht om de firmware te laten downgraden. Dit zal begin komende week worden opgepakt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 18 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@lc985, ik heb verzocht om de firmware te laten downgraden. Dit zal begin komende week worden opgepakt!

Hoi ​@Cheyenne van Odido aan jou de zelfde vraag als aan Tommie Is in die oude firmware toevallig het MAC-filter nog wel indienst? zo ja is het dan een optie om de firmware update’s voor mij uit te zetten?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 18 januari 2025
lc985 schreef:
Cheyenne van Odido schreef:

Hoi ​@Cheyenne van Odido aan jou de zelfde vraag als aan Tommie Is in die oude firmware toevallig het MAC-filter nog wel indienst? zo ja is het dan een optie om de firmware update’s voor mij uit te zetten?

Tevens alvast bedankt voor me op de lijst te zetten.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • 19 januari 2025

@lc985 Goede vraag! Zelf weet ik hier het antwoord niet op, maar ik heb jouw vraag meteen bij Tommie neergelegd. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weten! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14746 reacties
  • 20 januari 2025

Hey ​@lc985, ik heb het modem laten downgraden. Maar zoals ik aangaf is het een support kwestie, MAC-filtering wordt voor iedereen uitgezet in de nieuwe firmware omdat we het simpelweg niet meer kunnen ondersteunen. Hierin kunnen wij geen uitzonderingen maken. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 20 januari 2025

Hoi ​@Tommie van Odido Jammer dat het zo is geregeld. Zeg Tommie door de uitwisseling van het modem door de uitwisseling naar het nieuwe T-54 modem heeft er voor gezorgd dat de vaste telefoon het niet meer doet. Ik krijg de melding “het nummer dat u belt is niet in gebruik” kun jij daar iets mee de klantenservice in ieder geval niet.

Ik verneem graag info van je.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 20 januari 2025
lc985 schreef:

Hoi ​@Tommie van Odido Jammer dat het zo is geregeld. Zeg Tommie door de uitwisseling van het modem door de uitwisseling naar het nieuwe T-54 modem heeft er voor gezorgd dat de vaste telefoon het niet meer doet. Ik krijg de melding “het nummer dat u belt is niet in gebruik” kun jij daar iets mee de klantenservice in ieder geval niet.

Ik verneem graag info van je.

De klanten service heeft het doorgestuurd onder referentienummer 75613563

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen