Skip to main content

Wan van ONT naar Modem geeft maar 100M full aan.

Hoi Sinds 23 December hebben wij odido met het 1gb glasvezel pakket. Maar helaas gelijk een probleem, namelijk we krijgen niet de 1gb snelheid. 

De Guidion monteur heeft dit ook bevestigd, deze monteur heeft ook dit ook doorgezet naar de ICT afdeling, en heeft de volgende melding in zijn werkbon gezet:

Werkorder WO-05013052 Afspraaknummer SA-4986605

Wel licht geen DATA. Klant heeft 1000mb maar haalt maar 50mb tijdens Speedtest. Met delta Wholesale gebeld, zij vertellen dat er een dubbele ip adres en wlan te zien is. Signaal komt wel goed binnen. Nieuwe modem geprobeerd en kabels vervangen. Maar dit had geen effect. Wholesale geeft aan ticket door te zetten zodat het bij delta terecht komt en de IT ers hiermee verder kunnen.

Ik ben benieuwd wanneer dit word opgepakt, vandaag nog een test gedaan maar de snelheid is nog steeds heel erg laag. We zijn dus nu een week verder, ik heb wel een mail gekregen met de informatie dat het langer dan drie werkdagen zou kunnen duren, maar verders nog geen updates gehad. Had al een topic aangemaakt maar deze is niet geplaatst/goedgekeurd?

Dit is de informatie die ik van Odido zelf heb gekregen betrefende deze issue:

Vandaag heb je contact met ons gehad over Odido voor thuis. We hebben een melding voor je doorgestuurd naar de technische dienst, met referentienummer 75144913.

9 januari 2025

Welkom op onze community! ​@e6r6i6c 

Allereerst mijn excuses dat dit topic in eerste instantie als spam werd gemarkeerd. Dit komt door de werkorder. Uiteraard sta ik klaar om je verder te helpen!

Ik ben direct het systeem ingedoken om na te gaan of er al meer bekend is. Echter kan ik zelf nog geen update inzien. Ik heb daarom meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst met de vraag of zij mij meer kunnen vertellen. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het jou ook meteen weten. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder internet zit. Misschien val ik in de herhaling, maar ik stuur je graag een Unlimited vouchercode. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je het mij weten als je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code gelijk.

Heb je nog andere vragen of kan ik in de tussentijd nog ergens bij helpen, laat het mij dan meteen weten. Ik help je natuurlijk graag verder! 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9 januari 2025

Beste ​@e6r6i6c  Het topic plaatsen probleem lijk opgelost 

• is een Top Poster
  • 9 januari 2025
Cristien schreef:

Beste ​@e6r6i6c  Het topic plaatsen probleem lijk opgelost 

Harstikke bedankt voor alle moeite. 

Maar nou zou ik graag dat er gekeken word naar mijn probleem, want het is nu zowat 3 weken verder, en ik heb verders zowel van Odido of Delta niks gehoord en ik heb zelf ook inmiddels nog wat dingen uitgeprobeerd door tips die ik van de mensen op het tweakers forum heb gekregen,

Wat ik zelf allemaal heb uitgesloten naast dat de Guidion monteur dit zelf ook al heeft uitgesloten, is dat het niet ligt aan de kabels die tussen de ONT en Router zitten, het ligt niet aan de Router zelf, die heeft de monteur ook omgewisseld, het ligt ook niet aan mijn eigen kabels, (deze werkte met de vorige provider Delta ook gewoon, en rechtstreeks wifi vanuit de zyxel router geeft ook deze langzame snelheden) 

Ook heb ik geprobeerd om mijn pc direct op de ONT aan te sluiten om te kijken wat mijn netwerk kaart doorgeeft aan doorvoer snelheid, maar dit werkte helaas niet. 

En als laatste heb ik mijn eigen gloednieuwe Deoc BE65 systeem direct op de ONT aangesloten als router, de juist iptv/vlan instellingen ingevuld, wel internet maar nog steeds dezelfde snelheid als dat ik en de guidion monteur al vanaf dag 1 heeft gemeten. 

Wat ik er zelf zo uithaal is dat er iets aan de hand is met die Nokia ONT, dat was volgens de Guidion monteur en degene van het Delta back office ook zo, alleen dat zou dus van buitenaf gefixt gaan worden.

En zoals jullie lezen heb ik zelf best veel kennis ervan, en ook al veel uitgeprobeerd, maar nu de vraag aan Odido, wat gaan jullie er aan doen, en het liefst zo snel mogelijk ( wilt iedereen natuurlijk ) 

Mvg Eric

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Welkom op onze community! ​@e6r6i6c 

Allereerst mijn excuses dat dit topic in eerste instantie als spam werd gemarkeerd. Dit komt door de werkorder. Uiteraard sta ik klaar om je verder te helpen!

Ik ben direct het systeem ingedoken om na te gaan of er al meer bekend is. Echter kan ik zelf nog geen update inzien. Ik heb daarom meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst met de vraag of zij mij meer kunnen vertellen. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het jou ook meteen weten. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder internet zit. Misschien val ik in de herhaling, maar ik stuur je graag een Unlimited vouchercode. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je het mij weten als je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code gelijk.

Heb je nog andere vragen of kan ik in de tussentijd nog ergens bij helpen, laat het mij dan meteen weten. Ik help je natuurlijk graag verder! 

• is een Top Poster
  • 9 januari 2025

Hoi hoi, ja heel vreemd dat mijn topic als spam werd gezien, maar het is gelukkig opgelost :D die voucher heb ik niet nodig, want mijn internet werkt gelukkig wel maar niet op de juiste snelheid, en daarnaast zit ik niet bij Ben of Odido met mijn mobiel. 

Ik hoop echt dat jullie wat aan alle informatie hebben die ik hier gemeld heb, en dat het snel word opgelost. 

• is een Top Poster
  • 14 januari 2025

Vandaag is er weer een guidion monteur langs geweest, die alles opnieuw heeft nagekeken, hij heeft eigenlijk gewoon weer precies hetzelfde gedaan als de installatie monteur, hij heeft met 3 personen gebeld, nagekeken of mijn abonnement goed was geactiveerd en met de juiste snelheid, de modem uit laten lezen. Maar helaas kon de monteur het probleem niet oplossen, en kwam tot de conclusie dat het echt aan Odido zelf moet liggen, geen idee wat dat precies inhoud. Hij zou het probleem dus weer doorzetten naar Odido. Gevraagd hoe lang het zou duren, en er werd gezegt dat we niet moesten verwachten dat dit binnen 2 weken zou worden opgelost. 

Werkorder WO-05161487 Afspraaknummer SA-5134026

De opmerking op de werkbon van guidion:

Modem swap uitgevoerd alles gereset lijn meting gedaan en niks heeft geholpen. Ook THD gebeld hun konden ook niks
raars vinden. Zowel bekabeld als draadloos is de snelheid heel traag. De snelheid ligt tussen de 50 en 100 mb terwijl de
klant een abonnement heeft voor 1000mb. Thd heeft aan mij doorgegeven dat ik de ticket door kon zetten voor verder
onderzoek.

Nog een email van Odido met de volgende informatie:

Vandaag heb je contact met ons gehad over Odido voor thuis. We hebben een melding voor je doorgestuurd naar de technische dienst, met referentienummer 75505771.

Je ontvangt hierover binnen 1 werkdag meer informatie

Ik mag hopen dat dit voor eind Januari word opgelost, want dan zitten wel al dik een maand met dit probleem in de maag. En als het dan niet opgelost is wil ik ons herroepen op de uitspraak die gedaan is in het programma van Radar, klanten waarbij het langer duurt dan 1 maand om problemen op te lossen, kunnen kosteloos opzeggen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@e6r6i6c, ik hoop met je mee. Guidion heeft inderdaad opzoek van de technische dienst een nieuw ticket ingeschoten met alle nodige informatie. Wij gaan hiermee aan de slag. Ik moet wel gelijk je verwachting bijstellen, want deze '’1 werkdag'’ gaan we in jouw geval niet halen. Weet wel dat we er echt zo snel mogelijk op terugkomen en je van ons hoort zodra we concrete informatie hebben!

• is een Top Poster
  • 15 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@e6r6i6c, ik hoop met je mee. Guidion heeft inderdaad opzoek van de technische dienst een nieuw ticket ingeschoten met alle nodige informatie. Wij gaan hiermee aan de slag. Ik moet wel gelijk je verwachting bijstellen, want deze '’1 werkdag'’ gaan we in jouw geval niet halen. Weet wel dat we er echt zo snel mogelijk op terugkomen en je van ons hoort zodra we concrete informatie hebben!

Ik heb op dit moment weinig tot geen verwachtingen. Maar de email die ik heb gekregen van Odido stond dus dit in: 

Vandaag heb je contact met ons gehad over Odido voor thuis. We hebben een melding voor je doorgestuurd naar de technische dienst, met referentienummer 75505771.
Je ontvangt hierover binnen 1 werkdag meer informatie.

Dus dat zijn niet mijn eigen verwachtingen maar wat Odido zelf communiceert.

Maar goed, ik ben ook de laatste tijd veel actief in het Odido glasvezel topic op het forum van Tweakers.net. Daar zitten een heleboel mensen die oa ook werkzaam zijn in de IT, en die hebben zelf ook de mening dat het gewoon aan de ONT ligt, en dat die een kapotte poort heeft. 

Ik heb zelfs nog gloednieuwe Cat6a kabels besteld, en hier ook getest tussen zowel de ONT en de router en tussen mijn pc, maar dat heeft dus ook niet geholpen. Ik ben nu al elke dag op zowel dit forum, als op het Tweakers forum, en op reddit en via google aan het zoeken naar meer informatie, en hier thuis ook al van alles geprobeerd en uitgesloten, jullie zouden mij onderhand moeten betalen voor alle tijd die ik er nu zelf in gestoken heb đŸ€Ł

Maar goed alle gekheid op een stokje, er zijn wel grenzen, en die is nu wel bijna bereikt.

Om een tijdlijn te geven:

23 December 1ste Guidion installatie monteur, gelijk problemen, niet sneller dan 100Mbps, 

30 December Mail van Odido klantenservice, aansluitdatum is veranderd, naar 30-12, geen idee waarom, maar ik heb al vanaf 23 december internet van Odido.

9 Januari Ik kan eindelijk een topic plaatsen op dit forum, nadat ik Cristien een prive bericht hebt gestuurd. Ook snel een reactie op mijn topic gekregen, maar vervolgens niks geen terug koppeling gekregen.

11 Januari krijg ik een email om met Guidion een afspraak te maken. 

14 Januari 2de monteur van Guidion komt langs, kijkt dezelfde dingen na die de 1ste monteur ook al heeft nagekeken, belt wat mensen van Odido en Delta maar gaat helaas weer weg zonder dat het probleem is opgelost, en gaf zelf aan, het ligt bij Odido  â€œverwacht maar niet dat dit binnen 2 weken is opgelost”

We zijn nu drieënhalve week verder, dat lijkt misschien niet zo lang, maar om eerlijk te zijn, als ik zo eens om mij heen lees, zie ik echt een heleboel klachten, en dat is op zich nog niet zo erg, maar als ik lees dat sommige mensen echt maanden bezig zijn om hun problemen opgelost te krijgen, dan krijg ik daar niet echt een heel goed gevoel over.

Ik heb op Youtube een herhaling gezien van het Programma Radar, die aflevering ging over Odido, Daarin deed  Tisha van Lammeren een uitspraak, dat als mensen langer dan 1 maand moeten wachten om het probleem op te lossen, deze klanten kosteloos mogen opzeggen ofwel hun contract laten ontbinden. En dat houd voor mij in dat als Odido dit probleem niet voor het einde van deze maand weet op te lossen, ik hier dus beroep op wil doen, Ik heb geen zin om hier nog weken/maanden mee bezig te zijn. 

• is een Top Poster
  • 15 januari 2025

Maar goed alle gekheid op een stokje, er zijn wel grenzen, en die is nu wel bijna bereikt. Om een tijdlijn te geven:

23 December 1ste Guidion installatie monteur, gelijk problemen, niet sneller dan 100Mbps, 

30 December Mail van Odido klantenservice, aansluitdatum is veranderd, naar 30-12, geen idee waarom, maar ik heb al vanaf 23 december internet van Odido.

9 Januari Ik kan eindelijk een topic plaatsen op dit forum, nadat ik Cristien een prive bericht hebt gestuurd. Ook snel een reactie op mijn topic gekregen, maar vervolgens niks geen terug koppeling gekregen.

11 Januari krijg ik een email om met Guidion een afspraak te maken. 

14 Januari 2de monteur van Guidion komt langs, kijkt dezelfde dingen na die de 1ste monteur ook al heeft nagekeken, belt wat mensen van Odido en Delta maar gaat helaas weer weg zonder dat het probleem is opgelost, en gaf zelf aan, het ligt bij Odido  â€œverwacht maar niet dat dit binnen 2 weken is opgelost”

We zijn nu drieënhalve week verder, dat lijkt misschien niet zo lang, maar om eerlijk te zijn, als ik zo eens om mij heen lees, zie ik echt een heleboel klachten, en dat is opzich nog niet zo erg, maar als ik lees dat sommige mensen echt maanden bezig zijn om hun problemen opgelost te krijgen, dan krijg ik daar niet echt een heel goed gevoel over.

Ik heb op Youtube een herhaling gezien van het Programma Radar, die aflevering ging over Odido, Daarin deed  Tisha van Lammeren een uitspraak, dat als mensen langer dan 1 maand moeten wachten om het probleem op te lossen, deze klanten kosteloos mogen opzeggen ofwel hun contract laten ontbinden. En dat houd voor mij in dat als Odido dit probleem niet voor het einde van deze maand weet op te lossen, ik hier dus beroep op wil doen, Ik heb geen zin om hier nog weken/maanden mee bezig te zijn. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@e6r6i6c, is er ook zonder eigen Deco apparatuur getest of alleen met? Zie dat het ticket hierdoor niet geaccepteerd wordt. Zou je de Deco in de loop van dit onderzoek willen loskoppelen? Dan kan ik een nieuw ticket voor je aanmaken.

• is een Top Poster
  • 20 januari 2025

Beide monteurs hebben de boel nagekeken zonder de Deco apparatuur ertussen, dus van ONT naar Zyxel router, direct naar mijn pc toe.

De situatie is nu ONT naar Zyxel router, en van de router naar de Deco toe als Acces point.

Ik wil best tijdelijk de Deco apparatuur er helemaal tussen uit halen als dit nodig is. Maar de Deco apparatuur is pas later aangesloten nadat er al problemen waren

Ook zonder de Deco apparatuur geeft de Wan van de router dan alsnog 100m full aangeven in plaats van de 1000m full die het moet zijn

Ik zal vanavond wel de Deco apparatuur er tussen uit halen.  Enige idee hoe lang ik dan moet wachten, want de Deco heb ik wel nodig voor een goed wifi bereik in onze woning.

Maar ik blijf erbij dat er inderdaad iets mis is met de ONT, dat daar de wan poort van defect is, iets in die richting. De rest is zover ik gehoord heb van de Guidion monteur ook al uitgesloten. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20 januari 2025

Hallo ​@e6r6i6c 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Klik op > bij systeeminformatie en plaats een screenshot van die pagina hier.

Ik had het probleem dat ik maar rond de 100 Mbps haalde met een 400 Mbps abonnement, aan de kant van Odido stond een snelheids profiel niet goed en dat was de oplossing.

• is een Top Poster
  • 20 januari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@e6r6i6c 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Klik op > bij systeeminformatie en plaats een screenshot van die pagina hier.

Ik had het probleem dat ik maar rond de 100 Mbps haalde met een 400 Mbps abonnement, aan de kant van Odido stond een snelheids profiel niet goed en dat was de oplossing.

Zal ik vanavond doen, ik ben bekend met die systeeminformatie pagina.Maar de Guidion monteur heeft contact gehad met Odido en die heeft laten nakijken of mijn abonnement op de.juiste snelheid stond ingesteld, dat was zo volgens de Odido medewerker. 

• is een King Poster
  • 20 januari 2025

Hoi ​@e6r6i6c 

Het is me niet geheel duidelijk wat er nu precies misgaat want in je subject geef je wat anders aan dan wat je in de rest van je post omschrijft. Ik reageer in deze, misschien ten overvloede, dus op het subject.

Een andere snelheid dan verwacht tussen 2 devices (je ont en de zyxel in jouw geval) ontstaat vaak door een van de onderstaande redenen.

• Auto-Negotiation faalt hard. Dit is vaak, maar niet altijd, te wijten aan onderstaande punt.
  • Een slechte kabel of te lange kabel tussen de devices.
  • Forced speed/duplex op een van de interfaces. Dit wil bij momenten ook auto-neg breken.

Kan goed zijn dat het al aangegeven is maar ik zou beginnen met het vervangen van de kabel tussen de ont en de zyxel.

P.S. Ik heb niet alles doorgelezen verder dus het kan goed zijn dat dit al gedaan is.

Greets,

Marty

• is een Top Poster
  • 20 januari 2025
Marty_J schreef:

Hoi ​@e6r6i6c 

Het is me niet geheel duidelijk wat er nu precies misgaat want in je subject geef je wat anders aan dan wat je in de rest van je post omschrijft. Ik reageer in deze, misschien ten overvloede, dus op het subject.

Een andere snelheid dan verwacht tussen 2 devices (je ont en de zyxel in jouw geval) ontstaat vaak door een van de onderstaande redenen.

• Auto-Negotiation faalt hard. Dit is vaak, maar niet altijd, te wijten aan onderstaande punt.
  • Een slechte kabel of te lange kabel tussen de devices.
  • Forced speed/duplex op een van de interfaces. Dit wil bij momenten ook auto-neg breken.

Kan goed zijn dat het al aangegeven is maar ik zou beginnen met het vervangen van de kabel tussen de ont en de zyxel.

P.S. Ik heb niet alles doorgelezen verder dus het kan goed zijn dat dit al gedaan is.

Greets,

Marty

Hoi Marty, doordat de wan poort op de modem 100m ful aan geeft krijg ik dus maar 100Mbps snelheid terwijl dat dus 1gb of wel 1000Mbps moet zijn. De installatie monteur heeft al een andere kabel geprobeerd, ik zelf heb ook al een gloednieuwe cat 6a  kabel van 1.5m laten binnenkomen en geprobeerd, in beide gevallen bleef de router poort op 100m ful staan, ook na een reset, stroom eraf etc etc. 

Beide Guidion monteurs hebben alles uitgelezen, ook een modem swap gedaan en dit heeft niks opgelost. Het enige wat ze volgens mij niet gedaan hebben is de ONT omgewisseld. 

Ik heb zelf dus nieuwe cat 6a kabels gekocht, om echt alles uit te sluiten, namelijk 2 kabels van 1.5 m en 1 langere kabel naar mijn pc toe. Voor de zekerheid voeg ik er aan toe, dat ik ook over wifi heb getest naar de zyxel modem me oa mijn pc en telefoon en tablet, en deze komen dus niet hoger uit dan 90Mbps down en upload. Maar goed zolang de wan poort van de router maar 100m ful aangeeft werkt het ook niet sneller.

• is een Top Poster
  • 20 januari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@e6r6i6c 

• is een Top Poster
  • 20 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@e6r6i6c, is er ook zonder eigen Deco apparatuur getest of alleen met? Zie dat het ticket hierdoor niet geaccepteerd wordt. Zou je de Deco in de loop van dit onderzoek willen loskoppelen? Dan kan ik een nieuw ticket voor je aanmaken.

Ik heb zojuist de Deco apparatuur afgekoppeld, alles loopt nu vanaf de ONT naar de Zyxel en dan bedraad naar mijn pc toe, er zit verders niks meer tussen. Ik zou wel graag weten wanneer ik mijn Deco apparatuur weer in gebruik kan nemen aangezien dit het wifi bereik hier in huis een stuk stabieler maakt. 

• is een Top Poster
  • 21 januari 2025

Heb je de ticket opnieuw aangemaakt?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb een nieuw ticket ingeschoten ​@eric6, hopelijk krijg ik hierop snel een reactie zodat je ook weer snel je eigen apparatuur kunt aansluiten. 

• is een Top Poster
  • 22 januari 2025

Ik heb een nieuw ticket ingeschoten ​@eric6, hopelijk krijg ik hierop snel een reactie zodat je ook weer snel je eigen apparatuur kunt aansluiten. 

Dankjewel, vind het wel wat apart dat een ticket dus zonder enige communicatie kan worden gesloten, zo makkelijk het is om een klant een email te sturen dat er een ticket geopend is, lijkt mij het ook wel zo handig om dit te doen als een ticket word gesloten met daarbij een uitleg waarom dat is gebeurd, of wat nog beter is, in plaats van de ticket te sluiten, eerst contact opnemen met de klant om het probleem op te lossen waardoor ze de ticket niet goed kunnen behandelen. Stukje communicatie zeg maar. 

• is een King Poster
  • 22 januari 2025

Vanuit gaande dat je via ODF zit een een Huawei HN8010Ts-20 ONT hebt.

Pak je laptop en sluit deze via UTP direct aan op de ethernet poort van de ONT, ga naar 192.168.100.1 met een browser.

Login met de username/password gegevens welke staan achter op de ONT, zie je dan onder menu ‘Eth Port’ ook onder Speed staan 100Mbit/s dan weet je dat de ONT de Speed Negation bepaald want je laptop netwerkkaart staat op Auto Negotiation.

Eigenlijk word het al bevestigd door je screenshot van de Zyxel:

• is een Top Poster
  • 23 januari 2025
b0rg schreef:

Vanuit gaande dat je via ODF zit een een Huawei HN8010Ts-20 ONT hebt.

Pak je laptop en sluit deze via UTP direct aan op de ethernet poort van de ONT, ga naar 192.168.100.1 met een browser.

Login met de username/password gegevens welke staan achter op de ONT, zie je dan onder menu ‘Eth Port’ ook onder Speed staan 100Mbit/s dan weet je dat de ONT de Speed Negation bepaald want je laptop netwerkkaart staat op Auto Negotiation.

Eigenlijk word het al bevestigd door je screenshot van de Zyxel:

Hoi,

Ik heb een Nokia ONT model xs-010x-r en op de achterkant staat dus alleen het model nummer en serienummer, Mac adres etc etc, niks geen inlog gegevens. 

Daarnaast heb ik al geprobeerd om mijn pc direct aan de ONT aan te sluiten, maar dan geeft mijn netwerk aan dat er niks is aangesloten, helaas heb ik geen laptop maar dat zou geen verschil moeten geven. 

En ik heb ook een foto toegevoegd aan een vorig bericht met een screenshot van de router pagina, wat dus inderdaad laat zien dat de wan poort van de router maar 100m full aan geeft. De kabel tussen de ONT en de router is ook vervangen door 2 monteurs en ik zelf heb ook 2 verschillende gloednieuwe cat 6a kabels uitgeprobeerd, en dit heeft ook niks opgelost.

Of er zit iets softwarematig niet goed in die Nokia ONT of de Poort van de ONT is niet goed. Dit word ook op Tweakers door meerdere mensen gezegt. 

• is een King Poster
  • 23 januari 2025

Je zit dus op het Delta glasvezel netwerk vermoed ik met een Nokia xs-010x-r ONT waarop je Odido internet wilt afnemen?

• is een Top Poster
  • 23 januari 2025
b0rg schreef:

Je zit dus op het Delta glasvezel netwerk vermoed ik met een Nokia xs-010x-r ONT waarop je Odido internet wilt afnemen?

Ja ik zit inderdaad op het Delta netwerk. Ik had eerst ook delta glasvezel 1gb, en daar waren geen problemen mee. 

• is een King Poster
  • 23 januari 2025

Vraag even op Tweakers delta forum topic of er een manier is om de ONT te komen en om te kijken of daar de port speed Speed Negation kan inzien.

Volgens mij zijn de Nokia ONT via Delta veel meer afgeschermd dan Hauwai ONT via ODF.

• is een Top Poster
  • 23 januari 2025

Ja ik had zelf ook al online gezocht of dit mogelijk was, maar ik kan ten eerste weinig tot niks vinden over dit specifieke Nokia model, en ik heb ook gelezen dat dit soort ont modellen vaak of helemaal geen web Gui hebben, of heel beperkt en afgeschermd zijn

Maar Ik ga vanavond toch nog even verder zoeken en uitproberen, maar ik durf eigenlijk niks meer los te koppelen, omdat ik niet weet wanneer ze nou bij Odido of Delta de boel gaan uitlezen, en als ik dan net de boel heb losgekoppeld zul je weer net zien dat ze dan misschien de ticket weer sluiten 😑

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken, dat geld voor iedereen die hier op mijn topic heeft gereageerd.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen