Skip to main content

Verbinding dramatisch. ONT swap?

  • 17 december 2024
  • 12 reacties
  • 183 Bekeken

Hoi hoi..

Uhm.. ik ben sinds een dag klant van Odido Internet glasvezel en helaas is de verbinding dramatisch. 
Vanmiddag was deze prima, maar sinds de avonduren gaat het enkel achteruit. 
Het lijkt erop dat de eerste ping veel tijd nodig heeft, wat resulteert in continu uit online lobby’s gegooid worden of problemen met het opstarten van series/films. Zodra de verbinding er eenmaal is loopt het prima, maar dit is zeer slecht te vertrouwen.. 

Alle standaard tips heb ik uiteraard geprobeerd, maar kwam intussen op dit topic uit.. 

 

Hoe nu verder? Wat is voor mijn situatie de beste oplossing? Ik baal enorm dat ik nog geen dag klant ben en nu al problemen ervaar. Dit terwijl ik bij KPN altijd een betrouwbare en razendsnelle verbinding had, met WiFi snelheden van gemiddeld 800 mbit/s 

Uitgelichte reactie

20 december 2024

Super bedankt ​@MrJustin! Het lijkt erop dat je last hebt van een bekend probleem op het WBA netwerk in de avonduren. We zijn hier ontzettend druk mee bezig met KPN NetwerkNL om dit op te lossen. Wel kan de swap van een Genexis ONT naar een Nokia helpen. Ik heb je daarom op de lijst gezet om dit voor elkaar te krijgen. Zodra het zover is, informeren we je hierover. Ontzettend bedankt voor je geduld zover!

12 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15079 reacties
  • 18 december 2024

Hi ​@MrJustin, welkom op onze Community!

Gaat dit om de bekabelde verbinding of via wifi, of allebei? Dit kan inderdaad met de Genexis te maken hebben maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk. Op welke apparaten ervaar je dit en op welke tijdstippen? 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 december 2024

Hi! 
 

Voor zover getest op beide, zowel met als zonder WiFi Plus punt. 
 

Ik ervaar het op beide iPhones, een PS5 en mijn werklaptop. Dat zijn de apparaten die ik tot nu toe heb gebruikt. Rond 14:00 werkte het prima, vanaf een uur of 18:00 werd het slechter. Gelukkig heb ik KPN mobiel unlimited, maar helaas werkt zo’n hotspot ook niet helemaal lekker natuurlijk. Het gekke is vooral dat ik met KPN glasvezel echt helemaal nergens last van had.. 

 

thanks voor je reactie!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3396 reacties
  • 20 december 2024

Super bedankt ​@MrJustin! Het lijkt erop dat je last hebt van een bekend probleem op het WBA netwerk in de avonduren. We zijn hier ontzettend druk mee bezig met KPN NetwerkNL om dit op te lossen. Wel kan de swap van een Genexis ONT naar een Nokia helpen. Ik heb je daarom op de lijst gezet om dit voor elkaar te krijgen. Zodra het zover is, informeren we je hierover. Ontzettend bedankt voor je geduld zover!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 december 2024

Hi! Thanks voor het snelle oppakken! Ik wacht het geduldig af. Fijne dagen alvast!! ​@Cheyenne van Odido 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3396 reacties
  • 20 december 2024

Natuurlijk, graag gedaan ​@MrJustin. Hetzelfde gewenst! 🎄


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 december 2024

@Cheyenne van Odido Zou u mij ook op de SWAP lijst kunnen zetten? Ik ervaar dezelfde problemen. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Hansie078, dat had ik graag gedaan! Ik zie alleen dat jij niet op het WBA netwerk zit en geen Genexis ONT gebruikt. Dit specifieke issue gaat dus niet om jouw aansluiting. Als ik jouw verbinding bekijk zie ik dat het modem wel wat packetloss in de avond laat zien. Ik vermoed dat dit de oorzaak is. Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar de backoffice. Zij gaan hiermee aan de slag. Hou er rekening mee dit even kan duren. We houden je op de hoogte!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 januari 2025

Bedankt voor jouw post, echter maak ik wel dezelfde problemen mee. En niet alleen in de avond. Is gewoon gedurende de hele dag een issue. Zelfs deze site is gewoon niet te bereiken rond 00:20 ‘s nachts. Al verschillende DNS adressen geprobeerd en andere instellingen, maar tot dusver geen succes. Het enige dat werkt is een VPN tunnel gebruiken. Echter kan ik dat niet met al mijn apparaten doen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15079 reacties
  • 10 januari 2025

Hey ​@Hansie078, zou je de Zyxel willen aansluiten? Ik zie dat je een eigen router hebt aangesloten en het kan zijn dat deze voor de verstoringen zorgt. Graag 3 dagen testen zonder eigen apparatuur aangesloten. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 januari 2025

Hoi hoi! 
 

Is er al bekend wanneer ik iets hoor? We zijn nu een maand verder en ‘s avonds internet gebruiken is nog steeds een drama. Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend maar daar niks op mogen vernemen.. tevens telefonisch contact gehad en die konden mij überhaupt niet helpen, ik moest het maar ‘afwachten’. 
Ik snap volledig dat het soms buiten jullie handen ligt, maar ik betaal nu wel voor diensten die niet naar behoren werken.. :( 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15079 reacties
  • 23 januari 2025

Hey ​@MrJustin, op dit moment kan ik daar niks over zeggen. Dit ligt volledig bij Guidion, zij plannen de bezoeken in met de klanten om het ONT te wisselen.  


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@MrJustin, op dit moment kan ik daar niks over zeggen. Dit ligt volledig bij Guidion, zij plannen de bezoeken in met de klanten om het ONT te wisselen.  

Thanks voor je antwoord! 
Vreemd, Guidion gaf aan niks te zien op mijn adres qua melding oid. Tot in het oneindige wachten en hopen dat er eens contact opgenomen wordt dan maar? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen