Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe abonnee - Internetverbinding wordt periodiek verbroken - onderzoek gevraagd.

  • 15 december 2024
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste Odido moderators. 

Sinds 5 november 2024 heb ik vast internet van Odido. Helaas is mijn ervaring tot nu toe niet heel positief. Af en aan wordt mijn internetverbinding voor korte tijd verbroken. Daarnaast heb ik op onverklaarbare momenten ping spikes (+300ms ipv 3 tot 5ms). 

De onderbrekingen vinden altijd in de middag, avond of nacht plaats. In de ochtend heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. 

Het probleem doet zich voor bij gebruik van de Odido Zyxel T56 icm een directe bekabelde verbinding naar een PC toe.  Herstarts van modem en/of ONT (Huawei) hebben tot nu toe niet geholpen. 

tot nu toe heb ik de uitval geconstateerd op 7 verschillende momenten sinds 16-11 tot aan vandaag, altijd in het tijdsblok 17:00u tot 00:15u. 

Ik heb conform andere topics een ping test gedaan naar de eerste hop vanaf de router, om e.e.a. aantoonbaar te maken. In mijn geval gaat het om het volgende IP-Adres 143.177.168.1:

 

Vervolgens heb ik met de tool MultiPing de verinding gemonitord. Onderstaand het beeld bij uitval: 

Voor de duidelijkheid: Rode balken zijn 100% packet loss. Zwarte pieken zijn ping spikes voorbij de 300ms. 

Het vervelende van deze korte onderbrekingen is dat het net lang genoeg is om er in de praktijk last van te hebben. Video streams, audio streams etc stoppen ermee. Ook browsen zelf is direct onderbroken. 

Het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort uitval zo vaak voor komt. Ik ben er in ieder geval helemaal niet gelukkig mee. Zoveel uitval in de eerste maand is toch niet waarvoor ik betaal. 

Ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen met dit probleem. Bedankt!

 

 

 

Beste antwoord door KMB82

KMB82 schreef:

Beste Odido moderators. 

Sinds 5 november 2024 heb ik vast internet van Odido. Helaas is mijn ervaring tot nu toe niet heel positief. Af en aan wordt mijn internetverbinding voor korte tijd verbroken. Daarnaast heb ik op onverklaarbare momenten ping spikes (+300ms ipv 3 tot 5ms). 

De onderbrekingen vinden altijd in de middag, avond of nacht plaats. In de ochtend heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. 

Het probleem doet zich voor bij gebruik van de Odido Zyxel T56 icm een directe bekabelde verbinding naar een PC toe.  Herstarts van modem en/of ONT (Huawei) hebben tot nu toe niet geholpen. 

tot nu toe heb ik de uitval geconstateerd op 7 verschillende momenten sinds 16-11 tot aan vandaag, altijd in het tijdsblok 17:00u tot 00:15u. 

Ik heb conform andere topics een ping test gedaan naar de eerste hop vanaf de router, om e.e.a. aantoonbaar te maken. In mijn geval gaat het om het volgende IP-Adres 143.177.168.1:

 

Vervolgens heb ik met de tool MultiPing de verinding gemonitord. Onderstaand het beeld bij uitval: 

Voor de duidelijkheid: Rode balken zijn 100% packet loss. Zwarte pieken zijn ping spikes voorbij de 300ms. 

Het vervelende van deze korte onderbrekingen is dat het net lang genoeg is om er in de praktijk last van te hebben. Video streams, audio streams etc stoppen ermee. Ook browsen zelf is direct onderbroken. 

Het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort uitval zo vaak voor komt. Ik ben er in ieder geval helemaal niet gelukkig mee. Zoveel uitval in de eerste maand is toch niet waarvoor ik betaal. 

Ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen met dit probleem. Bedankt!

 

 

 

Dit topic mag dicht, geen hulp meer nodig bij het oplossen van dit probleem.

Bekijk origineel

3 reacties

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 16 december 2024
KMB82 schreef:

Beste Odido moderators. 

Sinds 5 november 2024 heb ik vast internet van Odido. Helaas is mijn ervaring tot nu toe niet heel positief. Af en aan wordt mijn internetverbinding voor korte tijd verbroken. Daarnaast heb ik op onverklaarbare momenten ping spikes (+300ms ipv 3 tot 5ms). 

De onderbrekingen vinden altijd in de middag, avond of nacht plaats. In de ochtend heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. 

Het probleem doet zich voor bij gebruik van de Odido Zyxel T56 icm een directe bekabelde verbinding naar een PC toe.  Herstarts van modem en/of ONT (Huawei) hebben tot nu toe niet geholpen. 

tot nu toe heb ik de uitval geconstateerd op 7 verschillende momenten sinds 16-11 tot aan vandaag, altijd in het tijdsblok 17:00u tot 00:15u. 

Ik heb conform andere topics een ping test gedaan naar de eerste hop vanaf de router, om e.e.a. aantoonbaar te maken. In mijn geval gaat het om het volgende IP-Adres 143.177.168.1:

 

Vervolgens heb ik met de tool MultiPing de verinding gemonitord. Onderstaand het beeld bij uitval: 

Voor de duidelijkheid: Rode balken zijn 100% packet loss. Zwarte pieken zijn ping spikes voorbij de 300ms. 

Het vervelende van deze korte onderbrekingen is dat het net lang genoeg is om er in de praktijk last van te hebben. Video streams, audio streams etc stoppen ermee. Ook browsen zelf is direct onderbroken. 

Het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort uitval zo vaak voor komt. Ik ben er in ieder geval helemaal niet gelukkig mee. Zoveel uitval in de eerste maand is toch niet waarvoor ik betaal. 

Ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen met dit probleem. Bedankt!

 

 

 

Dit topic mag dicht, geen hulp meer nodig bij het oplossen van dit probleem.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 18 december 2024

Er zijn veel mensen met dezelfde problemen, kan je ons vertellen wat de oplossing is?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 december 2024
edwin_1984 schreef:

Er zijn veel mensen met dezelfde problemen, kan je ons vertellen wat de oplossing is?

Ik ben voor de makkelijke weg gegaan: Ik heb mijn abonnement opgezegd o.b.v. van de onlangs gewijzigde voorwaarden m.b.t. snelheidsverlagingen binnen contractduur (Dit kan tot 31-01-2025).

Het was voor mij een praktische afweging: Ga ik na één maand vol met problemen een wekenlang traject in met een servie-organisatie of stap ik over naar een provider waar deze wijdverbrijde problematiek niet speelt? 

Ik ken de berichtgeving van anderen met dezelfde problemen, wat mij doet vermoeden dat er geen quick-fix is voor individuele klanten. 

Wat ik nog wel inhoudelijk kan meegeven: Met de Zyxel T56 was het aantal ping spikes veel groter dan met mijn eigen UCG-Ultra. De downtime speelt altijd einde middag en avond, ongeacht het type router. Als ik inlog op de Huawei ONT zie ik dat alle glasgerelateerde waarden keurig zijn. Het probleem moet haast wel ergens in de Odido backbone zitten. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen