Skip to main content
Beantwoord

Halve uploadsnelheid, ONT opnieuw registreren?

  • 10 december 2024
  • 10 reacties
  • 103 Bekeken

Sinds een week Internet via Odido, maar de uploadsnelheid blijft achterwege, is de helft van de download snelheid. Ik zie vaak voorbijkomen dat de ONT opnieuw geregistreerd moet worden, dus bij deze het verzoek om dat te doen.

De hardware van Odido wordt gebruikt en de computer is direct aangesloten op de modem. 

Hieronder de benodige screenshots. 

 

 

Beste antwoord door martijn-1448

Zojuist weer een test gedaan en de resultaten zien er nu goed uit!
Ik weet niet of jullie iets op de achtergrond al gedaan hebben, maar bij deze alvast bedankt!

 

 

Bekijk origineel

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14886 reacties
  • 11 december 2024

Hey ​@martijn-1448, welkom op onze Community!

Is het constant bijna exact 50%? Dan kan de re-registratie helpen. Ik heb dit zojuist uitgevoerd, ook heb ik een reprovisie uitgevoerd. Kan je opnieuw een meting doen? Anders moet je het met een andere kabel proberen, het kan namelijk ook aan de kabel liggen of aan je randapparatuur. Graag ook een keer testen met alleen een laptop/desktop bedraad aangesloten. Hopelijk is het daarmee opgelost! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 december 2024

Ik krijg nu helemaal geen internet door.

ik heb de boel al opnieuw opgestart, maar geen veranderingen 

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 875 reacties
  • 11 december 2024

@martijn-1448 Als het goed is moet die weer werken 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 december 2024

Internet werkt weer. Upload is nog steeds de helft.
 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14886 reacties
  • 12 december 2024

Hi ​@martijn-1448, ik heb besloten om een Guidion aan te sturen om het te controleren. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak met de monteur in te plannen. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 12 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi ​@martijn-1448, ik heb besloten om een Guidion aan te sturen om het te controleren. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak met de monteur in te plannen. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Dank je wel, afspraak is gemaakt. Ik houd je op de hoogte. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 december 2024

Monteur is langs geweest. Heeft geconstateerd dat de upload snelheid niet boven de 1Gbps komt. 
Kon, na nalopen en doormeten, verder ook niets meer doen en ging het terugkoppelen. 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2444 reacties
  • 14 december 2024

Hoi ​@martijn-1448, bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 15 december 2024

Zojuist weer een test gedaan en de resultaten zien er nu goed uit!
Ik weet niet of jullie iets op de achtergrond al gedaan hebben, maar bij deze alvast bedankt!

 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 16 december 2024

Hoi ​@martijn-1448, al het werk dat onze techneuten verricht hebben, lijkt z’n vruchten afgeworpen te hebben. Mooi om te zien; dank voor het delen! 😁

Alvast fantastische en gezonde feestdagen toegewenst! 🎄


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen