Onlangs ben ik overgestapt van KPN glasvezel naar Oidido glasvezel. Maandag 21 oktober is de verbinding via Odido aangesloten. Een week later is de verbinding plotseling verbroken. Lampje LOS knippert op ONT, lampje PON uit. Ik heb direct contact opgenomen genomen met Odido. Er zou een probleem ergens in de wijkcentrale zijn, specifiek voor mijn verbinding. Er is een ticket aangemaakt voor de netwerkbeheerder (Open Dutch Fiber). Het ticket zou intern bij Oidido door de technische dienst moeten worden beoordeeld alvorens deze zou worden doorgezet naar ODF. Ook zou het “geëscaleerd” worden. Sindsdien heb ik aantal keer gebeld met de servicedesk om te vragen wat de status is, welke actie Odido tot nu toe ondernomen heeft, of het ticket nu daadwerkelijk is doorgezet naar ODF. Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op. Ik zou graag pro-actief op de hoogte worden gehouden van de voortgang.
Ik heb ik in 5 jaar KPN geen enkele storing gehad. En nu na een week bij Odido direct een storing van (tot nu toe) al meerdere dagen. Ik heb sowieso mijn leven lang geen internetstoring meegemaakt die langer dan een paar uur duurde. Zelf heb ik het vermoeden dat er administratief iets niet goed is gegaan, omdat de verbinding net een week was opgeleverd. Bijvoorbeeld een migratie die niet volledig is afgerond oid.
Ik werk vanuit huis, dat is nu praktisch onmogelijk via een hotspot op telefoon. Daarnaast zijn er nu allerlei apparaten in huis die geen internet verbinding hebben.
Volgens de voorwaarden heb ik het recht om het contract binnen 14 dagen na oplevering te ontbinden. Dus geef ik Odido tot morgen de tijd om te zorgen dat dit word opgelost.