Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en wereldbol is rood en huawai los knippert ook rood. al anderhalve dag

• 24 september 2024
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Helaas al bijna 2 dagen geen internet via glasvezel. herhaaldelijk alle stekkers eruit 2 minuten wachten maar geen resultaat. LOS knippert rood en wereldbol is ook rood. Er zijn wel werkzaamheden aan de straat bezig (riool en bestrating) Glasvezel pas sinds april aangesloten en heb weinig ervaring hiermee.

Ook met deze dienst heb ik geen ervaring (vandaag pas aangemeld) sorry al ik iets verkeerds doe.

Maar ik zoek hulp.

Beste antwoord door wim korst

Tommie van Odido schreef:

Hi @wim korst, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online bent, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting uitgevoerd. Nu lijkt het erop dat je weer online bent. Klopt dit ook? 

Zo niet, kan je aangeven welke lampjes branden op het ONT (kastje waar de tussen het modem en FTU).

1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Klopt, ik heb inderdaad weer internet via de glasvezel kabel.

Het wan lampje brand continue op het modem.

Power lampje op de ONT brand en het LOS lampje knippert snel 4x per sec.

Het PON lampje brandt continu. Gelukkig is alles oke, dit was de langste storing ooit op internet sinds 1985. Tommie bedankt voor alle moeite Wim Korst 😉

Bekijk origineel

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 25 september 2024

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online bent, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting uitgevoerd. Nu lijkt het erop dat je weer online bent. Klopt dit ook? 

Zo niet, kan je aangeven welke lampjes branden op het ONT (kastje waar de tussen het modem en FTU).

3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 25 september 2024
Tommie van Odido schreef:

Klopt, ik heb inderdaad weer internet via de glasvezel kabel.

Het wan lampje brand continue op het modem.

Power lampje op de ONT brand en het LOS lampje knippert snel 4x per sec.

Het PON lampje brandt continu. Gelukkig is alles oke, dit was de langste storing ooit op internet sinds 1985. Tommie bedankt voor alle moeite Wim Korst 😉

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 25 september 2024

Ah kijk aan, fijn om te horen dat je weer online bent @wim korst

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen