Skip to main content

23-7-2024 geen internet in Almere 1338

  • 23 juli 2024
  • 7 reacties
  • 82 Bekeken

Er is momenteel geen internetverbinding in Almere Buiten, 1338. Kan iemand even kijken? Dit wordt een terugkerend probleem.. best vervelend... 

Uitgelichte reactie

23 juli 2024

S'avonds laat en s'nachts wordt het forum niet geupdate.  Wel zal het NOC, als er een grotere storing wordt vastgesteld in het core netwerk, acties ondernemen. Morgenochtend, als het nog speelt, zal er vast een melding komen.

7 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 juli 2024

Hier hetzelfde, ook  Almere 1338. Sinds ongeveer 21.00. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 juli 2024

Hier ook hetzelfde probleem . Heb ook een melding van gemaakt maar zijn vergeten door Odidoooo helaaas. Gr, Said


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 23 juli 2024

S'avonds laat en s'nachts wordt het forum niet geupdate.  Wel zal het NOC, als er een grotere storing wordt vastgesteld in het core netwerk, acties ondernemen. Morgenochtend, als het nog speelt, zal er vast een melding komen.


  • Auteur
  • 2 reacties
  • 24 juli 2024

Het is nu opgelost. Het is de tweede keer in de afgelopen twee weken dat dit gebeurt. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak was?


Helaas weet ik dat je helemaal niets om de klanten geeft en dat dit niet gaat gebeuren, maar ik vind dat alle klanten uit de getroffen regio na 30 minuten of 1 uur een terugbetaling moeten krijgen die ze niet hebben internetverbinding. Dit is hoe het had moeten gebeuren.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 24 juli 2024

hoi @jpfr ,

Het is altijd mogelijk dat er een technische uitdaging ontstaat in de hele keten van een internet verbinding. Meestal lost het zich vanzelf op, of er moet echt fysieks iets kapot zijn gegaan. 

Er is bij consumentenaansluitingen geen SLA met garanties en schadevergoedingen. Dat komt bij zakelijk wel voor, maar dan is de prijs voor zo'n lijn ook veel hoger. Er is wel een wettelijke vergoeding, maar die start pas na 12 uur downtime van een dienst. Dat geldt voor internet, maar ook voor bijvoorbeeld electriciteit en gas.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 24 juli 2024

Hi allen, sorry voor de onderbreking gisteravond en ik ben erg blij om te lezen dat jullie signaal inmiddels terug is gekomen! Er was een probleem met de stroomvoorziening bij een wijkcentrale van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. De netwerkbeheerder heeft dit samen met de stroomleverancier Liander opgelost door een aantal onderdelen te vervangen. De kwaliteit van de wijkcentrale is goed nagekeken en daarom verwachten we dat de wijkcentrale nu heel lang stabiel en goed online zal blijven.

Wij zullen de situatie ook de komende tijd goed monitoren. In ieder geval ziet de wijkcentrale er nu uitstekend uit en ik wens jullie nog heel veel plezier met het Internet toe! ðŸ˜„


  • Auteur
  • 2 reacties
  • 24 juli 2024

Bedankt @eric voor de informatie. Bedankt @Cal van Odido voor de update.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen