Beste Community,
Vanaf op één of ander moment werkt mijn poortdoorschakeling niet meer. Deze gebruikte ik om via extern netwerk in mijn Nas te komen. Via de leverancier van de Nas heb ik eerst naar de oorzaak gekeken. Daar blijkt alles goed te zitten. Zij geven aan dat het ergens bij de route/internetprovider moet liggen. Via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ krijg ik de melding dat de poort met desbetreffende ip adres gesloten is. Als ik het IP Adres benader krijg ik via de browser: “De wachttijd voor de verbinding is verstreken”. De leverancier als de service desk van Odido hebben gekeken naar de poortdoorschakel instellingen. En deze zijn in hun ogen goed.
Echter lukt het dus niet om extern toegang te krijgen. Dit heeft jaren wel gewoon gewerkt. Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? Of heeft de modem een update gehad waardoor instellingen opeens zijn gewijzigd?
Alvast bedankt.
Gaat om een Zyxel VMG8825-T50