Skip to main content
Beantwoord

Odido Thuis - Trage Upload


Download is prima - 950 mbps

Upload is instabiel - 340 mbps / 500 mbps (allessinds geen 900 mbps)

 

Wat willen jullie hebben om in actie te schieten ;)

 

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi @Ronlind, ik help je hier graag mee verder! We ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken!. Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten als screenshots in dit topic, in plaats van als e-mail. Zo kunnen we hier gelijk mee aan de slag. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek!

 

Bekijk origineel

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Ronlind, ik help je hier graag mee verder! We ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken!. Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten als screenshots in dit topic, in plaats van als e-mail. Zo kunnen we hier gelijk mee aan de slag. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek!

 


  • is een Top Poster
  • 5 april 2024

Dordrecht Storing - WEGVALLEND INTERNET SIGNAAL - WAN IP - publiek IP - GONE!

 

2x in de ochtend. Bel je de helpdesk -- wordt er X en Y gevraagd om te doen.. maar het probleem HERSTELD zich ook wederom uit het NIETS .

Gesprek 1 > ah, de oplossing is het inplannen van een monteur voor het plaatsen van een module. --| internet verbinding had zich inmiddels hersteld.

Speedtest --| u ziet 920 mbps op de upload … die had ik al lang niet meer gezien. Dus, ik dacht, goh, iemand erg actief geweest met mijn klacht op te lossen.

Gesprek 2 --|  internet verbinding valt wederom uit. je belt de klantenservice --| oplossing - we verbreken de verbinding. 

Gesprek 3 --|  internet verbinding valt wederom weg, ja, ik zie het,…. ik word in de wacht gezet en blind doorverbonden naar KPN NETWERKSERVICES.

Gesprek 4 --| internet verbinding komt tijdens het gesprek wederom terug, je vraagt goh, kun je me e.e.a. uitleggen … nou neen, maar ik ga u wel doorverbinden naar KPN NETWERKSERVICES. Waarom … _ kunt u navragen of ze onderhoudswerkzaamheden doorvoeren in de centrale.. Nou, daar hang ik momenteel al 20 minten voor in de wacht.. maar ik denk dat ze me niet gaan helpen eerlijk gezegd… want de optie storingen --- die verwijst terug naar de eigen ISP.

 

 

 

 

 

 


  • is een Top Poster
  • 5 april 2024

Update > zoals verwacht …

 

KPN NETWERKBEHEER … geen onderhoud. Geen activiteiten.

--| vreemd waarom ODIDO doorverwijst naar KPN ?? Storingen dienen bij ISP gemeld te worden.

Dus, teruggebeld met de ISP -- met de KLANTENSERVICE.

Ik vond het een medelijden opwekkend gesprek…. het jonge meisje zat aan de telefoon maar had totaal geen idee van het hoe of het wat… toen ik vroeg wat het plaatsen van de mediaconverter ging oplossen inzake de uitval op de verbinding…. was het antwoord… dat dat te maken had met glasvezel…

 

als dit soort gesprekken anoniem worden opgenomen en vervolgens op youtube viral gaan o.w.v. het hilarische gehalte… dan zal wellicht iemand van de investeringsgroep gaan praten met de directie over dat er iets dient te veranderen…

Positief punt was wel dat men aangaf een klantenservice en geen technische dienst te zijn….

wat je dan  op een helpdesk gaat uitvoeren bij internet storingen… is me een raadsel….

Ik geef het eerlijk gezegd op en hoop dat het maar goed gaat op basis van fingers crossed, maar de technische kennis is  slecht van de klantenservice….

 

 

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Hey @Ronlind, ik wilde met je meekijken, echter krijg ik geen fatsoenlijke lijnmeting. Heb je op dit moment een eigen router aangesloten of zit de Zyxel erachter? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen