Skip to main content
Beantwoord

Doorbird D1101V-F


Goedemiddag,

 

Ik heb een elektrische railpoort aangeschaft met een Doorbird D1101V-F. De installateur van de poortenleverancier heeft deze proberen aan te sluiten met een cat6 utp kabel.

Deze videofoon communiceert helaas niet met de Zyxel T56 modem.

In eerste instantie dachten ze dat de Doorbird videofoon stuk was. De Zyxel T56 communiceerde wel met de grotere en duurdere versie D2101V.

Een andere klant bleek een dag later dezelfde probleem te ondervinden met de Doorbird D1101V in combinatie met een Odido abonnement en een Zyxel modem.

 

Volgens de poortenleverancier is het altijd plug en play geweest bij vele klanten.

 

Ik heb odido glasvezel 1GB abonnement.

 

Doorbird D1101V communiceert niet met de Zyxel T56 modem. Doorbird geeft no network melding. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Bij voorbaat mijn dank.

Beste antwoord door KYapici1977

@henkfaber  ik heb het probleem opgelost door de D1101V in te ruilen voor D2101V. Helaas moest ik 750 euro bijbetalen. Heel erg bedankt ODIDO!!!!!!! NOT!!!!!!!!

Bekijk origineel

16 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 30 november 2023

Hi @KYapici1977, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de doorbird trekt. Ik ben er zelf niet bekend mee maar ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem en de beveiliging in WPA2-PSK veranderd. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of het nu lukt de deurbel te verbinding? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 30 november 2023

Dag Tommie,

 

Helaas heeft dit niet geholpen.

 

Ik heb de stekker van de modem eruit getrokken en opnieuw opgestort.

 

Het schijnt een bekend probleem te zijn.

 

Graag verneem ik andere opties.

 

Alvast bedankt.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 30 november 2023

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 855 reacties
  • 1 december 2023

Hi @KYapici1977

Helaas is het hetzelfde probleem gemeld hier; 

Het is in onderzoek met de leverancier. 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2121 reacties
  • 1 december 2023

Zit even ‘zoek de verschillen’ te doen, maar de 110 heeft wel Wifi en de 210 niet.

Is het niet zo dat je een preference moet aangeven of je bekabeld of Wifi wilt gebruiken?

En als een UTP kabel is aangesloten, maak je dan gebruik van de POE functie?

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 1 december 2023

@Pieter_B dank voor je bericht. ik zou dat moeten navragen bij de installateur. @Sven-Odido het heeft het heel even gedaan nadat ik lan only had gedaan. Doet het nu niet meer.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 december 2023

@Sven-Odido hai is het omwisselen van de modem/router via Odido een oplossing? ik kan mijn ip videofoon en railpoort niet gebruiken. Anders een andere provider wellicht.

 

Alvast bedankt.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 11 december 2023

@Tommie van Odido, @Sven-Odido wanneer wordt er gereageerd op mijn verzoek bij deze topic en mijn vraag in de onderstaanse topic?

 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/wiim%2Dpro%2Dplus%2Dkrijgt%2Dgeen%2Dip%2Dvan%2Dzyxel%2Dt%2D56%2D359178?postid=1751197#post1751197

 

Alvaat bedankt.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 12 december 2023

Hi @KYapici1977, het wisselen van modem zal geen zin hebben. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 12 december 2023

@Tommie van Odido  dank voor je bericht. Is het al duidelijk wanneer dit wordt opgelost? Ik ben niet de enige die hier de dupe van geworden is. Ik ben benieuwd of ik mijn abonnement kosteloos mag opzeggen. Graag een reactie. Ik zal anders een jurist raadplegen. Ik kan geen gebruik maken van de diensten van Odido en er wordt geen alternatief geboden. Ik denk dat dit voldoende moet zijn.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 12 december 2023

@Tommie van Odido Ik zal verdere stappen ondernemen indien de bug niet wordt opgelost voor 19 december a.s. Ik vind het termijn redelijk omdat ik al 12 dagen wacht op een oplossing.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 13 december 2023

Hey @KYapici1977, je kunt gewoon gebruik maken van je Internet + TV abonnement. Door een bug kan je de deurbel op dit moment niet verbinden. Dit is geen reden genoeg om het abonnement kosteloos op te zeggen. We werken hard om de nieuwe firmware update zo snel mogelijk te lanceren. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 december 2023

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Ik zit ook al een aantal weken te wachten met een niet werkend intercom systeem.

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 1 januari 2024

Hoi @henkfaber, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Morgen is onze specialist weer aanwezig en kunnen we nagaan wat de status van het uitstaande onderzoek is. 

Gelukkig nieuwjaar! 🎉✨


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 12 januari 2024

@henkfaber  ik heb het probleem opgelost door de D1101V in te ruilen voor D2101V. Helaas moest ik 750 euro bijbetalen. Heel erg bedankt ODIDO!!!!!!! NOT!!!!!!!!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 januari 2024

@KYapici1977 dank voor je bericht, ik ga informeren bij mijn leverancier voor dit type doorbird.

Heb het idee dat dit inderdaad nog wel even kan duren anders.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen