Skip to main content
Beantwoord

Lage uploadsnelheid glasvezel 1Gbit/s abonnement t.o.v. download

  • 24 augustus 2023
  • 8 reacties
  • 227 Bekeken

Loeboe
  • is een Master Poster
  • 47 reacties

Situatie als volgt:

  • Glasvezel 1Gbit/s abonnement, regio Zoetermeer.
  • Laptop direct aan Zyxel T-54 met CAT6 kabel verbonden (ca 2 meter afstand)
  • Media converter Huawei is  Zyxel T-54 met CAT6 kabelverbonden 
  • Testen in Windows 10 PC met Ookla Speedtest windows app
  • Snelheiddownload vs upload async. Downloadsnelheid is prima. Uploadsnelheid is ver onder de beloofde 70% maximaal haalbare snelheid voor ons adres.
  • Zie testresultaten hieronder. 900+ Mbit/s download maar slechts 50+ Mbit/s upload. Niet eens 10% downloadsnelheid!!! 

Enig idee wat er hier aan de hand is? Kan technische dienst hier naar kijken? Ik werk dagelijks met zwaar videobestanden en merk dus veel vertraging op bij uploaden.

 

Beste antwoord door Loeboe

Update 8/9: Monteur van Guidion is langs geweest en. Het blijkt dat de glasvezelkabel aansluiting van het oranjekast naar de mediaconverter niet goed zad/minder goed contact hadden. Na herstellen gaat de snelheden nu prima, zoals deze behorend te zijn. Thread kan dus worden afgesloten. @Tommie van Odido 

Bekijk origineel

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 24 augustus 2023

Hey @Loeboe, ik help je hier graag mee!

Zou je een volledige bekabelde test kunnen aanleveren? Dan zet ik dit direct voor je door naar onze techneuten. Zij zullen er dan alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Loeboe
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 47 reacties
  • 24 augustus 2023

Bijgaand gegevens zoals gevraagd

 

Persoonlijke gegevens, MAC adress en serienummer heb ik toegemaild zoals in de instructie staat. Bedankt alvast voor meekijken.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 24 augustus 2023

@Loeboe, bedankt voor je snelle reactie en de screenshots. Ik heb besloten om een monteur te laten komen, je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen met één van onze Guidion monteurs. Wil je mij hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt! 


Loeboe
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 47 reacties
  • 24 augustus 2023

@Tommie prima, ik hou jullie op de hoogte. Ben erg benieuwd waar het ligt.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 24 augustus 2023

@Loeboe dankjewel. Ik ben ook erg benieuwd wat dit nu veroorzaakt! 


Loeboe
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 47 reacties
  • 1 september 2023

Helaas nog geen update :-( Guidion heeft 2 keer (!!!) de afspraak bij ons zonder reden laten vervallen. Pas over een week weer andere mogelijkheid. Het duurt ontzettend lang allemaal


Loeboe
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 47 reacties
  • Antwoord
  • 8 september 2023

Update 8/9: Monteur van Guidion is langs geweest en. Het blijkt dat de glasvezelkabel aansluiting van het oranjekast naar de mediaconverter niet goed zad/minder goed contact hadden. Na herstellen gaat de snelheden nu prima, zoals deze behorend te zijn. Thread kan dus worden afgesloten. @Tommie van Odido 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 8 september 2023

Hey @Loeboe, bedankt voor dit goede nieuws. Ik ben erg blij dat je nu weer van de verwachte snelheid kunt genieten! Ik wens je een geweldig weekend toe. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen