Skip to main content
Beantwoord

storing Heerhugowaard


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Is er nog een update over de kabelbreuk in Heerhugowaard? Laatste bericht was dat er om 16:50 op toestemming van de gemeente gewacht wordt. Hoelang kan dit duren? Is het morgen opgelost of wordt het na het weekend pas? Iets meer communicatie zou prettig zijn.

Beste antwoord door IJdo

Mijn internet is terug. Had niet verwacht dat het vandaag nog gefixed zou worden, maar top dat het gefixed is!

Bekijk origineel

16 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 10 augustus 2023

Ik vermoed dat morgen een update komt over de vergunning.  Maar afhankelijk van de plek waar ze moeten graven kan de gemeente extra voorwaarden stellen waardoor de voorbereidingen langer gaan duren..even afwachten dus. Als het een grotere storing is wordt er gewoon doorgewerkt, ook in het weekend. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 augustus 2023

Intrieste bedoening dit , 6 uur (!!) om te moeten vast stellen dat het om een kabel breuk gaat en dan nog niet op de zelfde dag oplossen.  Ik was niet tevreden met Ziggo maar die hebben ten minste hun storingsdienst op orde.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 augustus 2023

Waar moet ik rekening mee houden? 2 dagen of spreken we over 4 vanwege het weekend? Neem aan dat zulke dingen vaker gebeurt zijn en ben benieuwd wat gebruikelijk is.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 augustus 2023

Mag toch hopen dat het morgen verholpen is. Ook ev3n kijken wat er te claimen valt.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 augustus 2023

Na 24 uur kun je 1/30 van je maandbedrag terug krijgen. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2023

Mijn internet is terug. Had niet verwacht dat het vandaag nog gefixed zou worden, maar top dat het gefixed is!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2023

Hier nog niet opgelost. 

 

Ja, er is internet. Maar als je bijna geen upload hebt kan je nog weinig ermee. Of ben ik de enige ?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 11 augustus 2023

Hey @Jellv, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Alles ziet er goed uit alleen valt het op dat je het ONT al meer dan 65 dagen aan hebt staan. Zou je alles kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo: 

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2023

Hij is nu weer rapper. Bedankt, wat mij betreft ook nu opgelost


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2023

@Tommie Het internet is nu dan wel weer functioneel. De upload lijkt nog steeds veelste laag te zijn. Heb er nooit echt naar gekeken dus weet ook niet of die voorheen beter was. Kan hier nog naar gekeken worden?

Op beide apperaten is de powerflip uitgevoerd. En ook directe kabel tussen laptop en router veranderd niks.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 11 augustus 2023

Hey @Jellv, zou je toch voor de zekerheid een volledige test willen doen en de screenshots hier met mij kunnen delen?

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2023
Tommie schreef:

Hey @Jellv, zou je toch voor de zekerheid een volledige test willen doen en de screenshots hier met mij kunnen delen?

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

@Tommie Bij deze de screenshots

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 11 augustus 2023

Hey @Jellv, bedankt voor alle screenshots.

Ik heb zojuist een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Wil je mij, nadat de monteur geweest is, een terugkoppeling geven? 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2023

@Tommie ik heb de afspraak gemaakt.

 

Maar ik vind het niet acceptabel dat door jullie werkzaamheden wij nu tot begin September geen functioneel internet hebben. 

 

Tot gistermiddag werkte alles nog prima.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 12 augustus 2023

Hey @Jellv, dat is inderdaad wel een hele lange wachttijd. Het is op dit moment erg druk door de vakantie, echter is dit te lang.

Zou je Guidion voor mij kunnen opbellen en vragen of ze de afspraak kunnen vervroegen? Je kunt Guidion bereiken op: 0203232767 op maandag tot en met donderdag: 09.00 - 21.00 - vrijdag: 09.00 - 17.30 - zaterdag: 09.00 - 17.00. Hopelijk kunnen ze dit voor je regelen!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 augustus 2023

Aangezien dit probleem is opgelost heb ik mijn eigen topic aangemaakt
 

Media is niet beschikbaar

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen