Ik zie heel vaak onderbrekingen op internet, als ik dan naar de meterkast loop zie ik dat de Zyxel T50 aan het rebooten is. Het wereldbol symbool is de laatste die weer gaat branden, eerst rood en tenslotte groen.
Ik heb zowel de router als glasvezel media converter enige minuten van de spanning afgehaald, maar dat helpt niet. Gisteravond heb ik de T-50 teruggezet op de fabrieksinstellingen met behulp van de resetknop. Maar vanmorgen ging het weer mis.
Ik heb op het forum al gezien dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
De logboek functie werkt niet met interne opslag, maar wel op mijn synology server. Dit is een stukje van wat ik daar zie als het mis gaat:
2023-01-01 00:01 Notice daemon.debug user dnsmasq-dhcp sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
2023-01-01 00:01 Notice daemon.debug user dnsmasq-dhcp sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {"ac":"add","expire":"86464","mac":"42:4a:b7:26:71:09","ip":"192.168.1.252","host":"Pixel-7","vendor":"android-dhcp-13","moui":"*","serial":"*","pclass":"*","cid":"01:42:4a:b7:26:71:09","ifname":"br0"}
2023-01-01 00:01 Notice daemon.info user dnsmasq-dhcp sendLeaseMessageToESMD
2023-01-01 00:01 Notice daemon.info user dnsmasq-dhcp DHCP, IP range 192.168.1.200 -- 192.168.1.254, lease time 1d
2023-06-15 07:12 Notice daemon.debug user udhcpc nas10_5 Sending discover...
2023-06-15 07:12 Notice daemon.debug user udhcpc nas10_5 Sending discover…
Deze laatste regel zie je constant voorbij komen, maar ook af en toe
2023-06-15 07:09 Notice daemon.info user udhcpc dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
2023-06-15 07:09 Notice daemon.info user udhcpc nas10_4 lease of 87.212.33.48 obtained, lease time 1800
Ik kan dit niet zelf oplossen, Of een nieuw modem helpt weet ik niet, ik hoop dat u de glasvezel verbinding op afstand kan controleren ?