Skip to main content
Beantwoord

Unifi UDM SE + Internet (glas) via Huawei converter

• is een King Poster
  • 29 reacties

Hi, 

Nu zie ik wellicht iets over het hoofd..

Heb weekje internet draaien via Huawei mediaconverter naar UTP → Zyxel. Werkt aardig.
Nu is het tijd om mijn Unifi UDM SE er tussen te gaan hangen. Daar ik voor nu wel kan leven met de Huawei media converter de UTP vanuit de converter in poort 9 op mijn UDM SE geprikt.

De volgende settings staan ingesteld:

So far, so good… right?

Media converter uitgezet… (half uurtje) en weer opgestart.

Krijg geen IP.

Zie ik iets over het hoofd?

(kabel terug in Zyxel werkt prima).

Thanks.

Beste antwoord door j0ch3m

hard reset van idm was de oplossing.

Bekijk origineel

6 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • Antwoord
  • 5 april 2023

hard reset van idm was de oplossing.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 augustus 2023

Hoi,

ik wil ook mijn udm pro aansluiten. Nu schrijf je dat je de “idm” een reset hebt gegeven. Ik neem aan dat je de udm bedoelt?

Heb je toevallig ook vaste telefonie en hoe heb je dat ge fixed?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22657 reacties
  • 4 augustus 2023

Hallo @Torenvalk 

In sommige gevallen kan een reset van je eigen router doen en alles opnieuw instellen helpen. Indien je ook vaste telefonie hebt dan kan je kiezen voor een VoIP adapter of je laat de T-Mobile router ook staan (UDM achter T-Mobile router).

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 augustus 2023

Bedankt voor je reactie. Ik ken echter de IDM niet. Weet niet wat daarmee bedoelt wordt. 
mij ga t eens andersom proberen… de zyxel achter mijn eigen router, puur en alleen als voip adapter. 

peter-keetfm
Torenvalk schreef:

Bedankt voor je reactie. Ik ken echter de IDM niet. Weet niet wat daarmee bedoelt wordt. 
mij ga t eens andersom proberen… de zyxel achter mijn eigen router, puur en alleen als voip adapter. 

De Zyxel achter je eigen router zal waarschijnlijk niet werken als voip adapter.

Je zal bijvoorbeeld een Grandstream HT801 kunnen nemen.

Let hierbij wel op dat T-Mobile nog problemen heeft met wachtwoorden van de sip gegevens.

@TMTV heeft daar een topic over.

Media is niet beschikbaar

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22657 reacties
  • 5 augustus 2023
Torenvalk schreef:

@j0ch3m 

IDM moet zeker UDM zijn.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen