Skip to main content
Beantwoord

Netflix fout NW-8-18 en andere problemen


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Ik heb sinds een aantal weken een Netflix abonnement, maar kan om één of andere reden met mijn Chromecast (met GoogleTV) geen verbinding met Netflix maken via mijn 100Mb/100Mb glasvezel abonnement van T-Mobile Thuis... tenzij ik een VPN verbinding opzet. Via VPN heb ik geen problemen.

Uit dat laatste maak ik op dat het probleem bij T-mobile of bij mij in huis zit. Een rechtstreeks bekabelde verbinding met de router lost het probleem niet op. Alle andere internetdiensten doen het wel goed. Ik denk daarom dat de Draytek Vigor2132FVn router het Netflix signaal niet goed doorzet?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Niels

Beste antwoord door N-san

royennathalie schreef:

Hallo, Is jou probleem inmiddels opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met de chromecast met Google tv. Wij hebben ook een drayek modem

Ja. De swap is bij mij inmiddels voltooid. Sindsdien werkt het allemaal perfect :)

@Tommie, Dank voor de hulp!

Bekijk origineel

30 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1788 reacties
  • 5 februari 2023

Hoi @N-san,

Welkom op de Community!

Dit is inderdaad een bekend probleem met de Draytek. Een moderator kan 'm omruilen voor een Zyxel, die dit probleem oplost. Ze reageren hier vanzelf, dus dat gaat vast en zeker goed komen!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13823 reacties
  • 6 februari 2023

Hi @N-san,  zoals @TMTV hier al benoemd is het een bekend probleem. Laat even weten of ik het modem swap mag doorvoeren voor je. Hoor graag van je!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 februari 2023
Tommie schreef:

Hi @N-san,  zoals @TMTV hier al benoemd is het een bekend probleem. Laat even weten of ik het modem swap mag doorvoeren voor je. Hoor graag van je!

 

Hi Tommie, ja graag. Klinkt goed.

Laat maar weten als je meer gegevens nodig hebt, of als ik nog iets moet doen. Ik zie uit naar de nieuwe modem :)

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13823 reacties
  • 7 februari 2023

@N-san bedankt voor je snelle reactie. Ik maak de swap in orde. Het nieuwe modem komt er aan!


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 11 februari 2023

Hallo, Is jou probleem inmiddels opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met de chromecast met Google tv. Wij hebben ook een drayek modem


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 11 februari 2023

Hi @royennathalie Als je wil, kan ik ook alvast voor jpou een modemswap aanvragen. Dan heb je in ieder geval ook sowieso de nieuwste apparatuur in huis én is het probleem waarschijnlijk opgelost. Laat je me weten of ik dit ook voor jou kan regelen?😁


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 13 februari 2023
Demi schreef:

Hi @royennathalie Als je wil, kan ik ook alvast voor jpou een modemswap aanvragen. Dan heb je in ieder geval ook sowieso de nieuwste apparatuur in huis én is het probleem waarschijnlijk opgelost. Laat je me weten of ik dit ook voor jou kan regelen?😁

Ja,  graag. Heb je nog meer gegevens nodig om dit af te handelen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13823 reacties
  • 13 februari 2023

Hey @royennathalie, ik heb zojuist de modem swap in gang gezet. Je krijgt hier ook een bericht over. Het nieuwe modem komt er aan!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 22 februari 2023
royennathalie schreef:

Hallo, Is jou probleem inmiddels opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met de chromecast met Google tv. Wij hebben ook een drayek modem

Ja. De swap is bij mij inmiddels voltooid. Sindsdien werkt het allemaal perfect :)

@Tommie, Dank voor de hulp!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 maart 2023

Goedemiddag,

 

Ik heb hezelfde probleem hier. Was al uren bezig met Netflix probleem met Google chromecast. Ik heb ook een Draytek.

Zou ik ook kunnen omwisselen?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 maart 2023

Opgelost

Serinde5 schreef:

Goedemiddag,

 

Ik heb hezelfde probleem hier. Was al uren bezig met Netflix probleem met Google chromecast. Ik heb ook een Draytek.

Zou ik ook kunnen omwisselen?

Is opeens opgelost, hoeft niet meer!!!


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 6 maart 2023

Super om te horen @Serinde5 en bedankt voor de update, heel veel kijkplezier nog gewenst! 😃


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 maart 2023
Jason schreef:

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Vandaag ontvang ik een nieuw modem. Verbinding was ook steeds weg. Maar bedankt voor je berichtje


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 maart 2023
Jason schreef:

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Heb het zelfde Netflix probleem met Draytek modem op een nieuwe Sony smart tv. Alle mogelijke oplossingen al geprobeerd zonder resultaat. Kan ik ook een ander modem krijgen?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 maart 2023
JEN-15 schreef:
Jason schreef:

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Heb het zelfde Netflix probleem met Draytek modem op een nieuwe Sony smart tv. Alle mogelijke oplossingen al geprobeerd zonder resultaat. Kan ik ook een ander modem krijgen?@Tommie 

 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 24 maart 2023

Hi @JEN-15 ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt zo ook nog een e-mail/sms om met Guidion een afspraak in te plannen om het nieuwe modem te installeren. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 maart 2023
Demi schreef:

Hi @JEN-15 ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt zo ook nog een e-mail/sms om met Guidion een afspraak in te plannen om het nieuwe modem te installeren. 

@Demi  Dank je wel voor de snelle reactie. Afspraak gemaakt.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 5 april 2023

Goededag..

 

Ook ik heb inlog problemen bij netflix met mijn chromcast (met googleTV).  Wij hebben een glasvezel aansluiting met draytek modem...Kunnen wij ook een modem switch aanvragen via deze weg?


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 824 reacties
  • 5 april 2023
Ronald D schreef:

Goededag..

 

Ook ik heb inlog problemen bij netflix met mijn chromcast (met googleTV).  Wij hebben een glasvezel aansluiting met draytek modem...Kunnen wij ook een modem switch aanvragen via deze weg?

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 april 2023

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ondertussen al paar keer contact gehad met netflix zelf. Maar het probleem blijft terug komen? Echt super irritant. Ik ben maar op mijn telefoon en tablet series en films gaan kijken. 

 

Is het mogelijk dat ik ook een modem kan krijgen die het probleem oplost?  Hopelijk werkt dit en komt het probleem niet meer terug.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 824 reacties
  • 11 april 2023
grah0 schreef:

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ondertussen al paar keer contact gehad met netflix zelf. Maar het probleem blijft terug komen? Echt super irritant. Ik ben maar op mijn telefoon en tablet series en films gaan kijken. 

 

Is het mogelijk dat ik ook een modem kan krijgen die het probleem oplost?  Hopelijk werkt dit en komt het probleem niet meer terug.

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 12 april 2023
Sven-TMT schreef:
grah0 schreef:

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ondertussen al paar keer contact gehad met netflix zelf. Maar het probleem blijft terug komen? Echt super irritant. Ik ben maar op mijn telefoon en tablet series en films gaan kijken. 

 

Is het mogelijk dat ik ook een modem kan krijgen die het probleem oplost?  Hopelijk werkt dit en komt het probleem niet meer terug.

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

 

 

Super bedankt zeg voor het snel reageren. Ondertussen is de monteur geweest en de modem is geïnstalleerd. Nu heb ik alleen een dubbele modem ontvangen. Moet ik die terug sturen? En hoe kan ik hem terug sturen? 

 

Mvg Graham Muijen 


Seccie
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-Superuser
  • 1176 reacties
  • 12 april 2023
grah0 schreef:

 

Super bedankt zeg voor het snel reageren. Ondertussen is de monteur geweest en de modem is geïnstalleerd. Nu heb ik alleen een dubbele modem ontvangen. Moet ik die terug sturen? En hoe kan ik hem terug sturen? 

 

Mvg Graham Muijen 

Welke modem(s) heb je nu ontvangen? 
Alle instructies m.b.t. het retour sturen vind je hier
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen 

Het gaat hier dan niet om een wijziging of verhuizing, maar ik ga er voor nu even vanuit dat bovenstaande proces ook in dit geval van toepassing is. 

 


  • 1 reactie
  • 23 april 2023

Ik zou ook graag mijn oude modem willen omruilen. 
 

MVG, Ralph 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen