Sinds enkele maanden overgestapt van kpn naar tmobile…..niets anders dan ellende.
ik heb een 50mbit lijn, zyxel modem. WiFi loopt via UniFi (2 accesspoints in huis)
sinds ik van kon ben geswitched, niets anders dan ellende. Zelfde lijn besteld, toch vele malen trager. Gemiddeld 2x per week de stekkers eruit en alles herstarten. Zowel bedraad als via de WiFi is alles kloten.
ik hoop dat tmobile een oplossing kan bieden, anders stel ik ze in gebreke en stap weer over naar het duurdere kpn.
ik ben benieuwd
patrick tijdhof
Beste antwoord door Brian
Hi @tijdhofp Wat balen dat je nog problemen ervaart. Is het sporadisch zoals bijvoorbeeld vorige week een keer of komt het vaker voor? Ik heb meteen even met je mee gekeken en de verbinding zelf ziet er de afgelopen 3 a 4 dagen prima uit.
Mocht het zich weer voordoen zou je dan willen noteren wat het datum en tijdstip is, welke problemen je precies ervaart (traag internet, wegvallend internet, of het bekabeld of via Wifi is en met welke apparaten het precies gebeurt) en bekabeld een speedtest willen doen (het beste via de ookla desktop app, niet via de browser). Test het dan ook eens rechtstreeks op de modem zonder Unifi's aangesloten, hopelijk krijgen we dan een beeld van wat er aan de hand kan zijn en wat de mogelijke oorzaak is.
Daar gaan we wat aan doen, zodat jij weer volledig van de juiste snelheid kan genieten! Ik heb daarop direct jouw verbinding bekeken vanaf onze kant en tot aan het modem toe, komt er een stabiele verbinding bij je binnen.
Ik begrijp dat de snelheid van het Internet nog te wensen over laat. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!
Ik zie je antwoord nu net, helaas was het vorige week weer bagger.
Op een gegeven moment haperde mn sonos speaker om 2 minuten en mn zoon had las tmet een teams verbinding met klasgenootjes
Dit heb ik vroeger bij mn vorige aanbieder KPN nooit meegemaakt. Toendertijd zater we met 4 man, allen draadloos te werken ( beeld en geluid en rdp sessies...zelfde verbindingssnelheid) geen enkel probleem onder vonden
Wil je mij jouw mailadres sturen, helaas is deze app te klein voor mijn plaatjes
Hi @tijdhofp Wat balen dat je nog problemen ervaart. Is het sporadisch zoals bijvoorbeeld vorige week een keer of komt het vaker voor? Ik heb meteen even met je mee gekeken en de verbinding zelf ziet er de afgelopen 3 a 4 dagen prima uit.
Mocht het zich weer voordoen zou je dan willen noteren wat het datum en tijdstip is, welke problemen je precies ervaart (traag internet, wegvallend internet, of het bekabeld of via Wifi is en met welke apparaten het precies gebeurt) en bekabeld een speedtest willen doen (het beste via de ookla desktop app, niet via de browser). Test het dan ook eens rechtstreeks op de modem zonder Unifi's aangesloten, hopelijk krijgen we dan een beeld van wat er aan de hand kan zijn en wat de mogelijke oorzaak is.
Alles geprobeerd m’n vrouw is er klaar mee…. Als jullie niets meer kunnen zien, Laat het mij even weten, dan ik de escalatie afdeling bellen, of ze ff een nieuw modem op post willen doen
Dank voor je terugkoppeling! Ik wil graag ervoor zorgen dat we alle honken bezet hebben, zodat we zo'n volledig verhaal kunnen neerleggen bij de technische mensen. Top dat je de tijden hebt vastgesteld, maar ik zie niet direct terug om welke datum het hier gaat. Ook vroeg ik me af of het mogelijk was om alsnog de verbinding direct te testen, zonder de Unifi's aangesloten. Op deze manier kunnen we bij de technische dienst aangeven waar het probleem zich precies bevindt, bijvoorbeeld het modem. Ik hoor het graag van je.
Dag Boris, nu 13-6 om 20:40 weer hapering . Alle randapparatuur was reeds losgekoppeld…. Helaas zonder succes. Met mijn beperkte kennen moet het in de modem zitten.
graag hoop ik dat jullie met een oplossing kunnen komen.
als jullie niets kunnen vinden/mij niet kunnen helpen. bestaat de mogelijkheid om tussentijds het abonnement te beëindigen …. Ik wil anders graag weer terug naar het vertrouwde kpn
Dank je wel voor je terugkoppeling! Excuus voor de verlate reactie; ik heb direct een monteur aangestuurd om het probleem te verhelpen. Je zal zo snel mogelijk een SMS krijgen om digitaal een afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat met de hulp van de monteur de oplossing kan worden gevonden. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag van je!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.