Skip to main content
Beantwoord

Issues met port forwarding zyxel

  • 7 februari 2021
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Beste,

Ik zie verschillende topics hier voorbij komen over het forwarden van ports via een Zyxel router. Hier heb ik er een aantal van doorgelezen, maar helaas kom ik er alsnog niet uit. Hopelijk kan iemand me hier verder helpen.

Ik heb momenteel dit ingesteld in de zyxel router:
 

Het lokale IP adress van de server die ik wil openzetten is 192.168.1.21.
Daar wil ik de poorten 2456 t/m 2458 van opzetten.
Ik heb glasvezel, dus vandaar ETH-Internet.

Voor zover ik kan zien is dit correct ingesteld - maar externe checks op mijn IP adress met deze poort geven geen resultaat:

*Moderator edit: extern IP adres weggehaald. Geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.*

Ik heb ook in windows firewall voor zowel inkomend als uitgaand, zowel tcp als udp deze poorten opgezet in de hoop dat daar verandering in kwam, maar helaas.

Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Pieter_B

@JRommelaars

Heb je even een PM gestuurd, de indicatie is dat we vastlopen op de firewall

 

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21603 reacties
  • 7 februari 2021

Hallo @JRommelaars 

Misschien is het handig om je externe IP te verbergen ✅

Deze community is voor iedereen toegankelijk.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 februari 2021

Goeie tip - Echter loop ik nu tegen het issue aan dat bestaande comments nergens aangepast lijken te kunnen worden? Of verwijderd. Het knopje bewerk wat bij deze comment wel bestaat is er niet voor de topicstart...


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2121 reacties
  • 7 februari 2021

Hallo @JRommelaars 

Neem aan dat binnen die opgegeven poortrange alles gewoon werkt op en binnen je eigen LAN netwerk?

Valheim server setup 

Add an incoming rule to your Windows Firewall to allow TCP/UDP port (game port) 2456, (Steam query port) 2457 (or whichever ports you decide to use)

You may additionally need to add a forwarding rule to your network router. You can use PortForward.com to read how to do this.

Weet je zeker dat de gameserver up & running is?

Reddit post setup guid


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 februari 2021
Pieter_B schreef:

Hallo @JRommelaars 

Neem aan dat binnen die opgegeven poortrange alles gewoon werkt op en binnen je eigen LAN netwerk?

Valheim server setup 

Add an incoming rule to your Windows Firewall to allow TCP/UDP port (game port) 2456, (Steam query port) 2457 (or whichever ports you decide to use)

You may additionally need to add a forwarding rule to your network router. You can use PortForward.com to read how to do this.

Weet je zeker dat de gameserver up & running is?

Reddit post setup guid

Thanks voor je reply. Binnendeurs werkt inderdaad alles prima. Ik kan ook gewoon inloggen op mn eigen server vannuit huis. Het lijkt puur het forwarden van poorten te zijn wat niet wil pakken. Ik las in adere topics dat een factory reset van de zyxel kan helpen - dus dat ga ik zo ook maar eens proberen.


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2121 reacties
  • 7 februari 2021

@JRommelaars 

Factory reset wil i.d.d. wel eens helpen, zeker als je al meerdere dingen hebt geprobeert.

Wat ik ook zou doen, is niet een range aan te geven, maar de twee aangegeven poorten afzonderlijk doorzetten. Lees in de setup dat je maar 2 poorten nodig hebt, 2456 (game port) en 2457 (Steam query port).

Die pagina die jij gebruikt, weet niet waarmee deze controleert of een poort open staat, maar het kan zijn dat je server gewoonweg niet reageert op het soort test wat ze daar doen. Hierdoor lijkt het of een poort ‘dicht’ staat, maar in werkelijkheid wel open is.

BTW, neem aan dat dit een dedicated Windows hosted servers is en niet je eigen alledaagse PC, even vanuit security oogpunt.


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2121 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2021

@JRommelaars

Heb je even een PM gestuurd, de indicatie is dat we vastlopen op de firewall

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen