Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel verbinding valt weg tijdens het downloaden van grote bestanden

  • 28 december 2020
  • 3 reacties
  • 351 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 1 reactie

Beste Community,

 

Tijdens het downloaden van grote games op mijn PC via Steam/Uplay/EpicGames/Origin etc. Valt mijn verbinding steeds weg. Dit gebeurt ongeveer om de 4/5 minuten en daarna maakt hij weer verbinding en gaat weer voor 4/5 minuten door waarna hij weer de verbinding verbreekt. Dit herhaalt totdat het volledige bestand is gedownload. Mijn PC is bekabeld aangesloten en volgens dslreports is er een bufferbloat probleem.

 

Op het moment dat de verbinding weg valt op mijn PC, blijft de wifi het wel gewoon doen. Om zeker van te zijn dat mijn netwerk goed werkt heb ik precies hetzelfde op mijn laptop geprobeert. Daar doet hij precies hetzelfde. Ook als ik mijn laptop bijv. direct op het modem in de meterkast aansluit.

Ik heb 1000 mbps glasvezel internet.

http://www.dslreports.com/speedtest/66785454

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Beste antwoord door Jason van Odido

Super dat je het zelf opgelost hebt! Slim dat je de nieuwste drivers op de website van gigabyte gedownload hebt. Je hebt zo eindelijk de bufferbloat issues verholpen! 😄

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Dit topic zal ik nu sluiten.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 31 december 2020

Hoi @Ethnic ,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik kijk graag met je mee naar de juiste oplossing. Om het goed in kaart te brengen, wil ik kijken naar de situatie waarin dit niet gebeurt. Ervaar je andere problemen buiten het bufferbloat probleem? Ook ben ik erg benieuwd naar de waardes binnen het modem. Zijn er wijzigingen gedaan bij de instellingen van bijvoorbeeld de DNS. Dit kan leiden tot latency (link is klikbaar), wat je merkt tijdens downloads maar ook het spelen van de spellen. Met deze extra gegevens hebben we meer inzicht op de situatie en komen we verder tot een oplossing. Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 1 reactie
  • 31 december 2020

Boris, 

 

Bedankt voor je bericht. Echter heb ik de probleem sinds afgelopen nacht opgelost! 

Blijkbaar heeft mijn PC en mijn laptop dezelfde soort netwerkkaarten. Ik had letterlijk alles al geprobeerd behalve het updaten van mijn netwerk drivers. (Updaten via windows update had het probleem niet opgelost) En omdat mijn laptop en pc dezelfde probleem hadden dacht ik dus dat het aan tmobile lag. Modem, wijkcentrale etc. zijn een van de dingen waar ik mijn vermoedens over had, maar dat klopt dus blijkbaar niet.

 

Wat ik heb gedaan is de nieuwste drivers op de website van gigabyte gedownload en geinstalleerd en ik heb nu letterlijk 0,0 last van. De topic mag gesloten worden en bedankt voor je moeite :).

Groetjes,

E.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2021

Super dat je het zelf opgelost hebt! Slim dat je de nieuwste drivers op de website van gigabyte gedownload hebt. Je hebt zo eindelijk de bufferbloat issues verholpen! 😄

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Dit topic zal ik nu sluiten.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen