Skip to main content
Beantwoord

Verbinding WAP6807 valt dagelijks weg

  • 14 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 302 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb enige tijd geleden een WAP6807 Wifipunt genomen vanwege slechte wifi bereik met mijn oude Draytek modem. Echter sindsdien viel regelmatig de wifi weg. Gisteren is er een monteur geweest en heeft de Draytek modem vervangen door een Zyxel. Wifipunt is als draadloze repeater aangesloten op de nieuwe modem, maar helaas viel ook vandaag de wifi-verbinding weg op de WAP6807. De onderste twee lampjes branden op dat moment niet meer. Na een paar minuten kwam het signaal weer terug. Bij het inloggen op de WAP6807 zag ik aan de uptime dat deze wifipunt vanzelf een herstart heeft uitgevoerd. Dit gebeurde waarschijnlijk voorheen ook i.c.m. mijn Draytek modem, maar dacht toen dat het aan de modem of bekabeling lag. dit lijkt een bug in de huidige firmware versie V1.00(ABTB.1)b11, alleen ik kan niet reproduceren wanneer dit probleem zich voordoet. Het enige constante in deze is dat wanneer de wifi weg valt ik bezig bent op mijn macbook.

Is dit een bekend probleem en hebben meer mensen hier last van?

Beste antwoord door Brian

Hi @ET1907, hmm dat lijkt inderdaad een logische conclusie in dit geval. Ik heb een verzoek uitgezet bij onze technische dienst om de WAP om te ruilen voor een nieuwe exemplaar, je ontvangt hier bericht over en je kan de huidige WAP dan naar ons retour sturen!

 

Bekijk origineel

3 reacties

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 16 oktober 2020

Hi @ET1907, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Werkt je bekabelde verbinding nog wel op het moment dat de Wifi verbinding wegvalt? Ik zou nog even willen controleren of het misschien de binnenkomende verbinding is die weg valt of dat het echt de WAP is. Je kan de WAP in ieder geval een complete fabrieksreset geven voor de zekerheid. Op de achterkant van de WAP zit een klein knopje, met een klein pinnetje moet deze ongeveer 10 seconden ingedrukt worden. Opnieuw opstarten en het ophalen van de instellingen kan daarna ongeveer +/- 5 minuten duren. Je moet hem daarna dan wel weer even opnieuw verbinden met de modem.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 oktober 2020
Brian schreef:

Hi @ET1907, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Werkt je bekabelde verbinding nog wel op het moment dat de Wifi verbinding wegvalt? Ik zou nog even willen controleren of het misschien de binnenkomende verbinding is die weg valt of dat het echt de WAP is. Je kan de WAP in ieder geval een complete fabrieksreset geven voor de zekerheid. Op de achterkant van de WAP zit een klein knopje, met een klein pinnetje moet deze ongeveer 10 seconden ingedrukt worden. Opnieuw opstarten en het ophalen van de instellingen kan daarna ongeveer +/- 5 minuten duren. Je moet hem daarna dan wel weer even opnieuw verbinden met de modem.

 Hallo Brian,

Voorheen was de WAP bekabeld aangesloten op mijn oude Draytek modem en toen viel ook de Wifi verbinding iedere keer weg. Ik heb toen meerdere keren de WAP gereset, maar helaas zonder resultaat. Afgelopen dinsdag heeft de Guidion monteur de WAP opnieuw gereset en nu als Wifi Repeater aangesloten op de nieuw Zyxel modem. Nadat mijn Wifi i.c.m. met de nieuwe Zyxel modem opnieuw blijft wegvallen dan lijkt me de conclusie helder dat er iets mis is met de WAP. De wifi verbinding van de Zyxel modem werkt wel gewoon als de wifi van de WAP wegvalt.


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • Antwoord
  • 20 oktober 2020

Hi @ET1907, hmm dat lijkt inderdaad een logische conclusie in dit geval. Ik heb een verzoek uitgezet bij onze technische dienst om de WAP om te ruilen voor een nieuwe exemplaar, je ontvangt hier bericht over en je kan de huidige WAP dan naar ons retour sturen!

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen