Skip to main content
Beantwoord

Wifi snelheid niet behaalt Drytek 2132 + Geen 5Ghz

  • 28 september 2020
  • 7 reacties
  • 189 Bekeken

Beste, 

Wij zijn sinds 27/09 overgeschakeld naar een internet snelheid van 100mbit, omdat wij teveel problemen ondervonden met ons 20mbit abonnement. Nu is het echter zo dat we via de Speedtest nog lang niet de 100mbit halen met de wifi, en ook geen toegang hebben tot 5ghz. Momenteel blijft de wifi steken op 20 mbit download en upload. We hebben alles al geprobeerd wat er in het forum van trage wifi oplossen te vinden is. Via de kabel wordt dit echter wel  gehaald. Naast het niet behalen van de gewenste snelheid hadden wij ook last van internet dipjes omdat (wij vermoeden, na wifi kanalen geprobeerd te hebben ) onze 2.4Ghz te zwaar belast is op een of andere manier. Wij zouden dus graag een vervanging krijgen van onze Drytek 2132 router, omdat we alle andere mogelijkheden zo goed als uitgesloten hebben. Uiteraard maakt de manier waarop het probleem wordt opgelost wel niet uit. Ik hoor graag snel iets van jullie!

MVG 

Andriesse

Beste antwoord door Waqqas

@Andriesse 

Zie deze pagina

WiFi plus

Kosten bedragen €2,50 per maand.

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21719 reacties
  • 28 september 2020

Hallo @Andriesse 

Is een versterker geen optie die wel 5 GHz heeft en de WiFi regelt dus WiFi van Draytek uit?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 september 2020

Hey Waqqas, 

Bedankt voor je snelle antwoord. Dit lost  niet het probleem van de internetsnelheid op. We hebben recent een versterker die wel 5GHz ondersteunde weg moeten smijten omdat deze kapot was.  Toen we deze hadden, ondervonden we ook de problemen met betrekking tot de internet snelheid. Het enige voordeel van die versterker was toen dat we geen dipjes meer hadden in het internet. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21719 reacties
  • 28 september 2020

Normaal als je gewoon een goede versterker hebt, bekabeld aansluiten en instellen als acces point indien mogelijk en hij zou prima moeten werken.

Hoe ging hij kapot eigenlijk, niet door de modem toch?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 september 2020

Het was een wat goedkopere versterker die snel warm begon te worden. Lag dus niet aan de modem.

Misschien is een goede versterker inderdaad wel de oplossing, weet u wat er aangeboden wordt vanuit t-mobile? ik las net op het forum dat t-mobile deze ook kan opsturen namelijk. 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21719 reacties
  • Antwoord
  • 28 september 2020

@Andriesse 

Zie deze pagina

WiFi plus

Kosten bedragen €2,50 per maand.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 september 2020

Is t-mobile er niet verantwoordelijk voor dat iedere klant de gewenste internet snelheid behaalt met de router die zij zelf aanbieden? 


  • 175 reacties
  • 28 september 2020
Andriesse schreef:

Is t-mobile er niet verantwoordelijk voor dat iedere klant de gewenste internet snelheid behaalt met de router die zij zelf aanbieden? 

 

Nee, T-Mobile is verantwoordelijk voor de snelheid tot het modem, bekabeld zou je de beloofde snelheid ook moeten kunnen halen. Wifi is niet de verantwoordelijkheid van de provider. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen